Πέμπτη 10 Μαΐου 2018

Θέλει τον… χρόνο της η επέκταση του Προαστιακού από την Πάτρα στη Δυτική Αχαΐα.


Χωρίς ξεκάθαρο χρονικό ορίζοντα αλλά με ταχύτερους πλέον ρυθμούς από ότι στο παρελθόν εξελίσσονται το τελευταίο διάστημα οι εργασίες για την επέκταση του Προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας μέχρι τη Δυτική Αχαΐα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr η συντήρηση της γραμμής που αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολη υπόθεση από ότι είχε αρχικά εκτιμηθεί ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του μήνα και μετά παίρνει σειρά το τελευταίο στάδιο των εργασιών κατά τη διάρκεια των οποίων θα τοποθετηθούν τα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ).

Ο διαγωνισμός για την εξεύρεση εργολάβου έπρεπε να γίνει δύο φορές καθώς στην αρχική δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος με αποτέλεσμα το έργο να επαναπροκηρυχθεί γεγονός που επέφερε επιπλέον καθυστερήσεις. Κατά μήκους της γραμμής προβλέπεται να τοποθετηθούν συνολικά 30 καινούργιες ΑΣΙΔ ενώ θα συντηρηθούν προκειμένου να λειτουργούν σωστά τρεις που ήδη υπάρχουν.

Μαζί με την διαδικασία τοποθέτησης των ΑΣΙΔ θα τρέξουν και άλλες παρεμβάσεις που σχετίζονται με το σύστημα παρακολούθησης της λειτουργίας τους από τον σταθμό της Πάτρας. Η κάθε μπάρα μαζί με όλο το σύστημα που την συνοδεύει χρειάζεται, εκ της σύμβασης, 12 μέρες για να τοποθετηθεί και ως εκ τούτου προκύπτει η υποχρέωση του αναδόχου να έχει παραδώσει το έργο το αργότερο μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη των εργασιών.

Ωστόσο, επειδή το έργο έχει ήδη καθυστερήσει και η κοινωνική πίεση για ολοκλήρωσή του είναι μεγάλη, θα γίνει προσπάθεια ώστε να εργάζονται παράλληλα 2-3 συνεργεία εκ μέρους του αναδόχου. Στόχος ουσιαστικά είναι, αν και δεν εκφράζεται επισήμως, η τοποθέτηση των ΑΣΙΔ να έχει περατωθεί μέχρι το τέλους του έτους ή τις αρχές του επόμενου.
Όπως πληροφορείται το thebest.gr όταν πλέον οι μπάρες είναι στη θέση τους και λειτουργικές θα μπορούν πλέον να ξεκινήσουν άμεσα τα δρομολόγια του Προαστιακού που θα ενώνει την Κάτω Αχαΐα με την Πάτρα με στάσεις σε όλα τα ενδιάμεσα κομβικά σημεία με επιβατικό ενδιαφέρον.
Στο μεταξύ θα έχουν μπει και οι τελευταίες «πινελιές» και στην σιδηροδρομική υποδομή με την βοήθεια ειδικού μηχανήματα που θα συμβάλει στην εξομάλυνση των υψομετρικών διαφορών που υπάρχουν.
Θυμίζουμε ότι το έργο πραγματοποιείται με φορέα υλοποίησης της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

Συντάκτης: Θάνος Χριστακόπουλος
Πηγή: thebest.gr