Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Αυτοαναιρείται το ΤΑΙΠΕΔ με όσα δηλώνει για την ΕΕΣΣΤΥ.


Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος στη Θεσσαλονίκη, με την ευκαιρία της συμμετοχής του σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΘ, δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν βάζει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την πώληση του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού),
παρά τις επανειλημμένες παρατάσεις που έχουν δοθεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να καταθέσει βελτιωμένη προσφορά.
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ απέδωσε τις επανειλημμένες αναβολές, για κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς, στην μεγάλη διαφορά μεταξύ της προσφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (περίπου 9 εκ. ευρώ) και του εύλογου τιμήματος που πρότειναν οι ανεξάρτητοι αποτιμητές του ΤΑΙΠΕΔ (18,5 εκ. και 23 εκ. ευρώ).
Τίθεται όμως το ερώτημα: Δεν είναι αντιφατική η δήλωση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ότι δεν βάζει αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την υποβολή βελτιωμένης προσφοράς, όταν το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ είναι αυτό που θέτει συνεχώς καταληκτικές ημερομηνίες για υποβολή βελτιωμένης προσφοράς στις 12/04/2018 (λόγω …Πάσχα), 26/04/2018 στις 10/05/2018, στις 26/05/2018 κ.ο.κ. σύμφωνα με δημοσιεύματα σε έγκριτες εφημερίδες ( Καθημερινή, Ναυτεμπορική) που δεν έχουν διαψευσθεί. Και εν πάσει περιπτώσει δεν οφείλει το ΤΑΙΠΕΔ να απαντήσει μέχρι πότε θα περιμένει την κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Γνωρίζει το ΤΑΙΠΕΔ αν αυτό θα συμβεί ή δεν θα συμβεί; Θα περιμένει στο διηνεκές;
Θυμίζουμε ότι η διαδικασία αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ έχει ξεκινήσει από το 2013, ενώ ενδιαφέρον είχαν δηλώσει η SΚODA και η FSI. Τελικά προσφορά στις 06/03/2018 κατέθεσε μόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι θυγατρική της TRAINITALIA, η οποία είναι θυγατρική της FSI.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο καλείται να εξετάσει την σκοπιμότητα των συνεχών αναβολών και παρατάσεων για την κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς εκ μέρους τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ που σίγουρα, αν μη τι άλλο, προκαλούν απαξίωση της δημόσιας ΕΕΣΣΤΥ και τελικά ζημιά στο Ελληνικό Δημόσιο.
Κατά την διάρκεια του 2ου Συνεδρίου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών που έλαβε χώρα στις 15 & 16 Μαΐου ο εκπρόσωπος της σιδηροδρομικής εταιρείας Rail Cargo Logistics Goldair κ. Κακαβάς, χαρακτήρισε στρέβλωση της αγοράς και ευθεία παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού το ενδεχόμενο να πουληθεί η ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υποστήριξε ότι αν αυτό συμβεί η εταιρεία του θα είναι υποχρεωμένη να εκτελεί το πρόγραμμα συντήρησης τροχαίου υλικού στην ανταγωνίστρια εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πράγμα που αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό και δεν είναι διατεθειμένος να συνεχίσει αυτή την δραστηριότητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δηλαδή είτε κλείσιμο της εταιρείας είτε αναζήτηση εταιρείας συντήρησης σε γειτονικές χώρες εκτός Ελλάδος. Ένα θέμα υπαρκτό που η Ελληνική αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού οφείλουν να εξετάσουν ως επακόλουθο αυτής της ενδεχόμενης αποκρατικοποίησης.
Τέλος, ιδιαίτερη αίσθηση περί τήρησης ή μη της νομιμότητας προκαλεί το γεγονός ότι ο ενδιαφερόμενος επενδυτής – δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – την στιγμή που αναμένεται να καταθέσει βελτιωμένη προσφορά για την αγορά της ΕΕΣΣΤΥ, χρωστάει στην δημόσια ΕΕΣΣΤΥ περί τα 12 εκ. ευρώ από εργασίες συντήρησης στο τροχαίου υλικό της. Ζητεί, λοιπόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αγοράσει τη δημόσια ΕΕΣΣΤΥ, με χρήματα που οφείλει στην ΕΕΣΣΤΥ και τα οποία παρακρατούνται παράνομα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Άλλη, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να είναι η τύχη και η προοπτική της ΕΕΣΣΤΥ. Ένας συνολικός επανασχεδιασμός της βαριάς βιομηχανίας συντήρησης-επισκευής-κατασκευής οχημάτων στην χώρα, που θα αφορά τον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα είναι άμεσα αναγκαίος, προκειμένου η συνολική δραστηριότητα να χρησιμοποιηθεί προς όφελος της ανασυγκρότησης του κράτους και της ελληνικής οικονομίας.

Συντάκτης: Κατερίνα Σοφοκλή
Πηγή: epohi.gr