Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Παπαδόπουλος (Αττικό Μετρό): Επεκτείνεται η Γραμμή 3.

Θόδωρος Παπαδόπουλος
Την επέκταση της Γραμμής 3 του Αττικού Μετρό ανακοίνωσε στην παρουσίασή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θόδωρος Παπαδόπουλος, στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών.


Με την επέκταση αυτή, ο Πειραιάς πρόκειται να γίνει το σημείο σύνδεσης των Γραμμών 1 και 3 του Μετρό, του Τραμ, του Προαστιακού και του λιμανιού διευκολύνοντας κατά πολύ Αθηναίους και επισκέπτες στις μετακινήσεις του εξοικονομώντας τους σημαντικό χρόνο.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε «πολύ σημαντική»την επέκταση της Γραμμής 3 και σημείωσε πως οι εργασίες της βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Η σημαντικότητα της επέκτασης οφείλεται, όπως εξήγησε, στο γεγονός ότι η Γραμμή 3 θα ενώνει τις δύο βασικές πύλες εισόδου στην Αττική αλλά και στη χώρα, το λιμάνι και το αεροδρόμιο.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το ποσοστό της συνολικής προόδου του έργου βρίσκεται στο 67% με τα έργα Πολιτικού Μηχανικού να έχουν ολοκληρωθεί κατά 82%, και τα Η/Μ με την σιδηροδρομική επιδομή κατά 35%. Η μεγάλη κατασκευαστική εκκρεμότητα του έργου είναι επί της ουσίας ο σταθμός του Πειραιά, ο οποίος και παρουσιάζει τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό ανακοίνωσε πως οι 3 πρώτοι σταθμοί της επέκτασης, ήτοι Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, θα τεθούν σε λειτουργία τον Ιούνιο 2019 ενώ οι 3 τελευταίοι, ήτοι Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, τον Ιούνιο 2021.

Η επέκταση της Γραμμής 3 αναμένεται να μειώσει τη χρήση των ΙΧ κατά 23.000 σε ημερήσια βάση ενώ κάθε μέρα υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιούνται 30.000 επιβιβάσεις.

Επιπρόσθετα ο κ. Παπαδόπουλος, έκανε εκτενή αναφορά και στο επόμενο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό, τη Γραμμή 4, που σε πρώτη φάση θα αναπτυχθεί στο τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδήκαι θα έχει μήκος 12,8 χλμ.

Όπως εξήγησε, οι σταθμοί θα είναι εξοπλισμένοι με ειδικές θύρες επί των αποβαθρών ενώ στη γραμμή θα λειτουργούν, 18 υπεραυτόματοι συρμοί.Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 1,65 δισ. ευρώ ενώ έχει προταθεί για συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, στο πλαίσιο του ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Για την κατασκευή της γραμμής υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την ΕΤΕπ, ύψους 730 εκατ. ευρώ. Η νέα Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως ενώ θα δημιουργήσει συνολικά 1.500 θέσεις εργασίας. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι 96 μήνες.

Η Α’ Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε εξέλιξη με τις προσφυγές των ενδιαφερόμενων σχημάτων να βρίσκονται υπό εξέταση από το ΣτΕ. Ο κος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε πως η διακήρυξη της επόμενης φάσης του διαγωνισμού αναμένεται τον Ιούνιο 2018.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στην πλήρη ανάπτυξή της η Γραμμή 4 θα διαθέτει 33 σταθμούς με το συνολικό κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται στα 2,5 δις ευρώ.

Πηγή: mononews.gr