Τρίτη, 17 Απριλίου 2018

ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ.

Εννέα Σταθμοί και δίδυμες σήραγγες σε μήκος συνολικά 22 χλμ. Προτάσεις φορέων για να φτάσει το Μετρό στα νοσοκομεία «Παπαγεωργίου» και «Παπανικολάου».
Για τη Δυτική Θεσσαλονίκη η Αττικό Μετρό Α.Ε. επιλέγει την κατασκευή μίας Ενιαίας Κυκλικής Γραμμής, συνδέοντας τις δύο δυτικές επεκτάσεις, προς Κορδελιό - Εύοσμο και προς Νεάπολη - Σταυρούπολη.
Η Δυτική Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει συνολικά 9 σταθμούς, δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης που συνολικά θα διανύουν 22 χλμ (11 χλμ Χ 2) και αναμένεται να εξυπηρετεί μία περιοχή που έχει πληθυσμό άνω των 350.000 κατοίκων και σημαντική οικονομική δραστηριότητα ενώ μελλοντικά ενδέχεται να διασυνδεθεί με τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης του ΟΣΕ.
Το Μετρό θα εξυπηρετεί τη Δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά με αραιότερα δρομολόγια, από ότι το κέντρο της πόλης, αφού η χρονοαπόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών συρμών θα είναι τουλάχιστον 3' της ώρας, όταν στη βασική γραμμή θα είναι στα 1,5' της ώρας.
Τη σημασία της επέκτασης του Μετρό στις δυτικές συνοικίες υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, στη διαπραγμάτευση με φορείς για τις δυτικές επεκτάσεις, που οργάνωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε.
Ο κ. Φάμελλος επεσήμανε ότι το έργο του Μετρό συνδέεται και εξυπηρετεί δύο βασικούς στόχους του ΥΠΕΝ, με τη μείωση των εκπομπών άνθρακος και την αναγκαία αλλαγή της πολιτικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Στη σύντομη τοποθέτησή του ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως - Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, δήλωσε ότι το πληθυσμιακό μέγεθος της Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι άνω των 400.000 κατοίκων, ενώ επέμεινε ότι το Μετρό θα πρέπει να εξασφαλίσει την πρόσβαση στις συγκοινωνίες, ισότιμα, και στους κατοίκους των δυτικών συνοικιών. Πέραν αυτών, εξέφρασε την ανησυχία του για την αβεβαιότητα χρηματοδότησης του έργου.
Σύμφωνα με την τοποθέτηση του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Γ. Μυλόπουλου και τις παρουσιάσεις του Διευθυντή Στρατηγικής Ανάπτυξης της Εταιρείας κ. Νικολάου Μπούσουλα όπως και του Διευθυντή Μετρό Θεσσαλονίκης κ. Γ. Κωνσταντινίδη, έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες στη Λαγκαδά και για τη γραμμή προς Πολίχνη, ενώ σε εξέλιξη είναι αυτές οι έρευνες για την κατεύθυνση προς Κορδελιό - Εύοσμο.
Μέσα στους επόμενους 3-4 μήνες, η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα έχει τεκμηριώσει τον σχεδιασμό της λύσης που προτείνει και εντός του 2018 θα προκηρύξει το διαγωνισμό για τη σύμβαση με αντικείμενο τις πρόδρομες εργασίες, ήτοι την αρχαιολογική έρευνα και τις μετατοπίσεις των δικτύων ΟΚΩ.
Το επόμενο ή και παράλληλο βήμα θα είναι η προκήρυξη της προμελέτης του έργου, ώστε έχοντας αυτά τα δεδομένα στα χέρια της, μαζί με την περιβαλλοντική προμελέτη, να μπορέσει να ετοιμάσει τον φάκελο με τον οποίο θα αναζητήσει χρηματοδοτικά κεφάλαια.
Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, παράλληλα με τη Δυτική Επέκταση, σχεδιάζεται να γίνει και η επέκταση προς Αεροδρόμιο, η οποία δεν συζητείται δημοσίως γιατί το έργο θα είναι κυρίως υπέργειο. Συγκεκριμένα, η επέκταση αυτή σχεδιάζεται να είναι υπόγεια από την Μίκρα έως το ύψος της Σχολής Πολέμου, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής να είναι στο επίπεδο της οδού και να υπερυψώνεται στο ύψος του ΙΚΕΑ και μέχρι το «Μακεδονία».
Η λύση του αεροδρομίου, είπε ο κ. Μπούσουλας, θα είναι έτοιμη μετά το καλοκαίρι ως προς τις βασικές τεχνικές της παραδοχές.
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Μπίλλιας υποστήριξε ότι η διαβούλευση με τους φορείς, όπως άλλωστε προβλέπει η νομοθεσία, θα έχει σημασία μετά την εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης.
Ο δήμαρχος Παύλου Μελά κ. Δεμουρτζίδης, ζήτησε την εξαρχής συμπερίληψη στο σχεδιασμό, της επέκτασης, μετά το σταθμό «Πολίχνη», προς Ευκαρπία και Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ενώ ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου κ. Γαβότσης Αστέριος, κατέθεσε το αίτημα της χωροθέτησης κάποιου από τους βορειότερους σταθμούς, σε σημείο που να εξυπηρετεί και την μετακίνηση, με άλλα μέσα, προς το Ωραιόκαστρο.
Ο αντιδήμαρχος Νεάπολης- Συκεών κ. Σαουλίδης, επισήμανε ότι η Δυτική Γραμμή, δεν θα εξυπηρετεί το βόρειο τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος και ζήτησε να γίνει διακλάδωση, πιθανώς κατά μήκος των οδών Βενιζέλου και Ανδρέα Παπανδρέου, ώστε να φτάσει το Μετρό στο Νοσοκομείο Παπανικολάου.
Τις επιφυλάξεις του για την δυνατότητα υλοποίησης του έργου, εξέφρασε ο πρόεδρος της ΠΕΔ K. Mακεδονίας κ. Κυρίζογλου, είναι τόνισε ότι η εκτέλεση της επέκτασης προαπαιτεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Τη σύσκεψη χαιρέτισαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης, η υπεύθυνη του Γραφείου Πρωθυπουργού κ. Νοτοπούλου, η έφορος Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης κ. Βελένη, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Παππάς, ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ κ. Αμπατζάς, ο πρόεδρος του ΕΞΘ κ. Μανδρίνος, οι αντιπρόεδροι του ΕΕΘ και του ΒΕΘ κ. Γεωργιάδης και Δ. Βαργιάμης αντίστοιχα, οι αντιπεριφερειάρχες κ. Β. Πατουλίδου, Κ. Γιουτίκας και Γιάννης Γιώργος.

Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr