Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

Κατάφερε να αποδράσει από το τρένο για το Άουσβιτς.

Ξέφυγε από τον θάνατο όταν ήταν μόλις 11 χρονών. Ο Σάιμον Γκρονόφσκι κατάφερε να δραπετεύσει από το κομβόι που τον οδηγούσε στο Άουσβιτς. Στους θαλάμους αερίων των ναζί έχασε τη μητέρα και την αδερφή του.

Ο 87χρονος Βέλγος μίλησε στο Euronews για τη ζωή του.

«Με έβαλαν σε ένα βαγόνι για ζώα. Ημουν 11 χρονών και δεν ήξερα ότι είχα καταδικαστεί σε θάνατο και πως το τρένο αυτό θα με οδηγούσε στην εξόντωσή μου. Από θαύμα, κατάφερα να δραπετεύσω από το τρένο. Με βοήθησαν οι καταπληκτική άνθρωποι που ήταν μαζί μου. Κι όλα αυτά γιατί; Γιατί οι γονείς μου ήταν Εβραίοι!», μας είπε.

Μόλις έφτασε στο Άουσβιτς, η μητέρα του Σάιμον, Σάνα Γκρονόφσκι οδηγήθηκε στο θάλαμο αερίων. Η αδερφή του Ιτα, 18 ετών τότε, άφησε την τελευταία της πνοή επίσης εκεί. Ο Σάιμον ήταν μικρός και γι' αυτό μεταφέρθηκε με ειδικό κομβόι, το κομβόι με το νούμερο 20. Ο ίδιος έχει μείνει στην ιστορία ως «το...χαμένο παιδί του 20ου κομβόι».

«Πήδηξα από το τρένο επειδή υπακούσα στη μητέρα μου. Αν η μητέρα μου μου έλεγε να μείνω μαζί της, θα είχα μείνει, όπως επίσης και αν ήξερα ότι η μητέρα μου δεν θα ερχόταν τελικά μαζί μου. Η μητέρα μου έσωσε τη ζωή μου. Είναι η ηρωίδα μου», διηγείται.

Ο πατέρας του πέθανε το 1945 από τον καημό του. Και παρά τις απώλειες και τα τραύματα που τού προκάλεσαν οι Ναζί, ο Σίμον Γκρονόφσκι είχε να αντιμετωπίσει και τον αντισημιστισμό... Τον ρωτήσαμε πώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί η ανερχόμενη ακροδεξιά λαίλαπα στην Ευρώπη.

«Υπάρχουν άνθρωποι που δεν συμπαθούν τους Εβραίους, αλλά δεν θέλουν να τους κάνουν κακό. Αυτό υπάρχει. Και υπάρχει και ο σκληρός και βάρβαρος αντισημιτισμός, αυτός του μίσους. Αυτό πολεμώ. Είμαι όμως αισιόδοξος, ελπίζω στο μέλλον γιατί πιστεύω στην ανθρώπινη καλοσύνη», εξηγεί.

Πλέον, ο 87χρονος επισκέπτεται πανεπιστήμια και σχολεία σε ολόκληρο τον κόσμο για να μιλήσει για την εμπειρία του, αλλά και πώς να καταπολεμηθεί το μίσος και ο ρατσισμός.












Πηγή: gr.euronews.com