Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

Σπίρτζης: Το 2019 ο διαγωνισμός για την επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο.


Τέλη του 2018 με αρχές του 2019 θέλει να δημοπρατήσει την επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας προς το Λαύριο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης.
Δεδομένου όμως πως η χρηματοδότηση δεν έχει ακόμα εξασφαλισθεί ενώ το 2019 είναι και εκλογικό έτος, υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο τα σχέδια αυτά είναι ρεαλιστικά.

Μιλώντας στο «12ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση» που διεξήχθη στο Λαύριο, ο Υπουργός ανέφερε πως οι μελέτες για τις επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τον κόμβο του Κορωπίου ως το Λιμάνι του Λαυρίου και από τον κόμβο της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν «άμεσα».

Στόχος όπως είπε είναι να προχωρήσει στα τέλη του 2018 ή στις αρχές του 2019 η σύμβαση για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Λαύριο. Η σύμβαση αυτή θα περιλαμβάνει μόνο το σιδηροδρομικό κομμάτι του έργου και όχι την επέκταση της Αττικής Οδού. Το μήκος της επέκτασης από τον κόμβο του Κορωπίου ως το λιμάνι του Λαυρίου θα είναι 31,7 χλμ ενώ θα υπάρχουν σταθμοί στους οικισμούς Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό και Λαύριο.

Η χρηματοδότηση για την επέκταση, όπως είπαμε, δεν έχει εξασφαλιστεί αλλά έχει διαμορφωθεί και κατατεθεί σχετική πρόταση συνδυασμένων μεταφορών στην Επενδυτική Πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσον αφορά την επέκταση του Προαστιακού προς Ραφήνα και εκεί οι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εξετάστηκαν δύο κύριες εναλλακτικές διαδρομές με αυτή που φαίνεται πως προκρίνεται να είναι μέσω του κόμβου της Αττικής Οδού στα Γλυκά Νερά και της περιφερειακής Υμηττού με συνολικό μήκος περίπου 17 χιλιομέτρων.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλα συγκοινωνιακά έργα στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής:


Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Οι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη για την κατασκευή τριών επεκτάσεων της Αττικής Οδού – προς Ραφήνα (παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή), σύνδεση της Αττικής Οδού με την Εθνική Οδό μέσω της λεωφόρου Κύμης και κατασκευή του τμήματος Κατεχάκη – Βουλιαγμένης. Ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει μετά την ωρίμανση των μελετών (δεν αναφέρθηκε χρονοδιάγραμμα) και θα γίνει μέσω παραχώρησης επομένως δεν τίθεται θέμα χρηματοδότησης.
Σιδηροδρομικός σταθμός Κρυονερίου: Θα κατασκευαστεί νέος σιδηροδρομικός στο Κρυονέρι (μεταξύ Δεκέλειας και Αγίου Στεφάνου) καθώς και ανισόπεδη οδική διάβαση στον Άγιο Στέφανο. Τα έργα θα γίνουν στα πλαίσια της εργολαβίας για την αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη του ΟΣΕ. Οι σχετικές μελέτες με χρόνο περαίωσης 18 μηνών αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο τετράμηνο του 2018, ενώ η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020.
Διαδημοτική Λεωφορειακή γραμμή: Σχεδιάστηκε νέα διαδημοτική γραμμή για την σύνδεση των δήμων Αρτέμιδος- Σπάτων, Παλλήνης-Γέρακα, Παιανίας – Γλυκών Νερών, Κρωπίας μεταξύ τους καθώς και με το δίκτυο Μετρό- Προαστιακού. Υλοποίηση μέχρι τέλος του 2018.
ΚΤΕΛ Αττικής: Ο υπουργός ανέφερε πως τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ Αττικής θα σταματήσουν να μπαίνουν στο κέντρο της Αθήνας και θα έχουν ως αφετηρία σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Δεν δόθηκε κάποιο χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής, τα δρομολόγια ανατολικής Αττικής θα έχουν ως αφετηρία τους σταθμούς Ελληνικό, Νομισματοκοπείο και Κορωπί, τα δρομολόγια βόρειας Αττικής το σταθμό ΣΚΑ και τα δρομολόγια δυτικής Αττικής το νέο σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα.
Οδικά έργα ανατολικής Αττικής:
Μελέτη «Ανισόπεδου Κόμβου στη Διασταύρωση της Λεωφ. Μαραθώνος με Οδό Φλέμινγκ (προς Ραφήνα)». Προβλέπεται η κατασκευή γέφυρας συνολικού μήκους περίπου 90 μέτρων. Δημοπράτηση εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2018 με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 7.000.000 ευρώ.
Ολοκλήρωση Μελετών Περιφερειακής Οδού Παιανίας και Αποκατάστασης Σύνδεσης Παιανίας – Μαρκοπούλου (με Παράκαμψη Κορωπίου). Με μήκος 4,5 χλμ για την Περιφερειακή Παιανίας και 6,5 χλμ για την Αποκατάσταση Σύνδεσης Παιανίας – Μαρκοπούλου. Εκτιμώμενος προϋπολογισμός έργου 44.000.000 € και δημοπράτηση εντός του 2ου εξαμήνου του 2018.
Μελέτη Παράκαμψης Μαρκοπούλου. Συνολικό Μήκος: 5χλμ. Ολοκλήρωση της μελέτης εντός του 2018 και δημοπράτηση κατασκευής τού έργου το πρώτο εξάμηνο του 2019. Εκτιμώμενο κόστος κατασκευής: 62.000.000 €
Μελέτη Παράπλευρου Οδικού Δικτύου και Ανισοπεδοποίησης Κρίσιμων Κόμβων στο Διευρωπαϊκό Οδικό Άξονα Σταυρού – Λαυρίου (Τμήμα Μαρκόπουλο – Λαύριο). Συνολικό Μήκος Έργου : 42 χλμ (από Μαρκόπουλο μέχρι το Λαύριο). Ολοκλήρωση της μελέτης εντός του 2018 και δημοπράτηση κατασκευής τού έργου το πρώτο εξάμηνο του 2019. Εκτιμώμενο κόστος κατασκευής: 60.000.000 €.
Ενίσχυση Οδικής Ασφάλειας στην Παραλιακή Αθηνών – Σουνίου: Πρόγραμμα επεμβάσεων στο τμήμα «Βάρκιζα – Ανάβυσσος» της Λεωφόρου Αθηνών – Σουνίου. Μήκος επεμβάσεων: 21,7 χλμ. Τοποθέτηση αμφίπλευρου στηθαίου σκυροδέματος, στα ενδιάμεσα οδικά τμήματα μεταξύ των ΙΚ το οποίο θα αποτρέπει οριστικά τις μετωπικές και πλαγιομετωπικές συγκρούσεις στα οδικά τμήματα μεταξύ των κόμβων που θα λειτουργούν. Υλοποίηση κυκλικών κόμβων σε 8 θέσεις, που μαζί με τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο (ΧΘ 20+600) να παρέχουν τη δυνατότητα αναστροφών κατά μήκος της Λεωφόρου με ασφάλεια και άνεση. Το έργο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Πηγή: athenstransport.com