Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Νέος επενδυτικός άνεμος φυσά στον Πειραιά.

Τα σχέδιά της ΓΑΙΑΟΣΕ για την δημιουργία εμπορικού κέντρου στον τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά.

Μια σειρά έργων υποδομών που ολοκληρώνονται τα επόμενα χρόνια καθώς και σημαντικές επενδύσεις που βρίσκονται στα σκαριά δίνουν μια νέα πνοή στον Πειραιά.
Τα έργα που βρίσκονται αυτή την στιγμή σε διάφορα στάδια, μερικά σε φάση σχεδιασμού και άλλα κοντά στην ολοκλήρωση τους, μπορούν να αλλάξουν ριζικά την εικόνα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.

Στο επίκεντρο αυτήν την περίοδο βρίσκονται το επενδυτικό σχέδιο του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά. Το masterplan που έχει παρουσιάσει η υπό την διοίκηση της Cosco εταιρεία χαρακτηρίζεται από πολλούς «φαραωνικό» και όχι άδικα, καθώς μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Τέσσερα ξενοδοχεία, επέκταση του επιβατική λιμένα, μουσείο, εκθεσιακό κέντρο και mall, κέντρο logistics, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κ.α. Το masterplan βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης με τους φορείς της πόλης να εμφανίζονται θετικοί αν και υπάρχει ο φόβος δημιουργίας «μιας πόλης μέσα στην πόλη» που δεν θα δώσει την αναμενόμενη ανάσα στις επιχειρήσεις της γύρω περιοχής.

Σε κάθε περίπτωση η παρουσία της κινεζικής Cosco φαίνεται ότι ανοίγει την όρεξης και άλλων επενδυτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα επένδυσης που τρέχει αυτή την στιγμή στον Πειραιά αποτελεί η σύμπραξη της Grivalia Properties με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων Dimand για την ανάπλαση των πρώην ακινήτων της Παπαστράτος που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου. Η πρώτη φάση του έργου αφορά την ανακατασκευή του κτηρίου «Βόμβα» και την μετατροπή του σε κτήριο γραφείων επιφάνειας 10.500 τμ με 126 θέσεις στάθμευσης με το συνολικό ύψος της επένδυσης να φθάνει τα 14 εκατ. ευρώ. Εντός του έτους θα ξεκινήσει και η ανάπλαση των δύο υπόλοιπων ακινήτων που έχει αγοράσει η Dimand, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τετραετία.

Την ίδια στιγμή η ΓΑΙΑΟΣΕ ανασύρει παλαιότερα σχέδιά της για την δημιουργία εμπορικού κέντρου στον τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά. Πρόκειται για ένα έργο που είχε ξεκινήσει πριν από μια δεκαετία αλλά δεν προχώρησε κυρίως λόγω της κρίσης. Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της εταιρείας στην οποία έχει περάσει η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ θεωρεί ως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την επανεκκίνηση της διαδικασίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο της κατασκευής του εμπορικού κέντρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα έχει προϋπολογισμό 50 έως 70 εκατομμύρια ευρώ και θα αφορά την ανάπτυξη χώρων έκτασης περίπου 40.000 τετραγωνικών μέτρων.

Σε πρόγραμμα εκτεταμένων αναπλάσεων σε κεντρικά σημεία της πόλης προχωρά και η δημοτική αρχή, η οποία μάλιστα επαναφέρει στον σχεδιασμό της την αξιοποίηση ενός από τα πιο χαρακτηριστικά κτήρια που δεσπόζει στο λιμάνι αλλά παραμένει αναξιοποίητο εδώ και 40 χρόνια. Ο λόγος για τον Πύργο του Πειραιά, ο οποίος σχεδιάζεται να μισθωθεί μακροχρόνια μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Το επιβλητικό κτήριο ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές της δεκαετίας του ’70 αλλά παρέμεινε ανολοκλήρωτο. Τα τελευταία σχέδια αξιοποίησης του, επί δημαρχίας Φασούλα, αφορούσαν την μεταφορά δημοτικών υπηρεσιών και την λειτουργία εστιατορίου στον τελευταίο όροφο του πύργου.

«Κλειδί» το Μετρό

Εκτός από την μεγάλη αξία που προσφέρουν οι ιδιωτικές επενδύσεις, το έργο που αναμένεται να αλλάξει ριζικά την εικόνα και την λειτουργία του Πειραιά είναι το μετρό. Τα έργα επέκτασης της γραμμής 3 προχωρούν και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στα τέλη Ιουνίου του 2019 θα λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) και δύο χρόνια αργότερα θα ακολουθήσουν οι υπόλοιποι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).

Φέτος αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση του τραμ στον Πειραιά. Ένα έργο το οποίο και αυτό παρουσίασε σημαντικές καθυστερήσεις αλλά δημιουργήσε και σημαντικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή της πόλης κατά την κατασκευή του. Αν και μικρότερης σημασίας από το μετρό το τραμ σίγουρα θα προσθέσεις πόντους στην τουριστική αξιοποίηση του Πειραιά, καθώς θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με την Αθηναϊκή Ριβιέρα μέχρι τη Βουλά. Σε λειτουργία βρίσκεται εξάλλου, εδώ και έναν μήνα και η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το Αεροδρόμιο.


Συντάκτης: Κώστας Κετσιετζής
Πηγή: insider.gr