Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Γ. Μαγκριώτης για μετρό Θεσσαλονίκης: Oι εξαγγελίες για τις επεκτάσεις δυτικά, και αεροδρόμιο, δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Στην προσωπική του σελίδα ο Γιάννης Μαγκριώτης πήρε θέση για το θέμα με το μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο κ. Μαγκριώτης: 

«Ο συμβατικός χρόνος κατασκευής της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά έχει ολοκληρωθεί και δεν έχει κατασκευαστεί ούτε το 50% του έργου και οι αρμόδιοι πανηγυρίζουν…». Σε άλλο σημείο στην ανάρτησή του επισημαίνει: «Σε κάθε σχετικό είναι γνωστό ότι πέρα από το πάγωμα των μελετών το 2012, που σημαίνει και τώρα να ξεκινούσαν οι μελέτες δεν θα ήταν έτοιμες πριν το 2021».
Αναλυτικά:

Ο ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟ 50% ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ

Ο κρύος και δυνατός βαρδάρης καθάρισε την πόλη απο την ομίχλη και την υγρασία, φουρτούνιασε τον Θερμαικό και μας αποκάλυψε τα φωτεινά πρόσωπα της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς κάποιοι επιμένουν να πιστεύουν οτι μπορούν να μας κρύψουν την αλήθεια.


Η μελέτη της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2011 και η δημοπράτησή του έγινε στις αραχές του 2012 με εξασφαλισμένη την χρηματοδότησή του απο κοινοτικούς και εθνικούς πόρους.

Η κατασκευή του έπρεπε να ολοκληρωθεί το αργότερο στο τέλος του 2017, αφου η μελέτη του ήταν ολοκληρωμένη.

Τα τελευταία χρόνια όμως, παρ΄ οτι οι αρμόδιοι δήλωναν και δηλώνουν, οτι η κατασκευή του «τρέχει με διπλάσιο ρυθμό, επειδή η μελέτη είναι καλή και δεν συναντάει κανένα πρόβλημα», αλλάζει συνεχώς την ημερομηνία ολοκλήρωσής του.

Στην τελευταία επίσκεψή του μάλιστα ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε οτι αναμένει την ολοκλήρωση των έργων στο τέλος του 2019 και την λειτουργια του το 2020, χωρίς να δικαιολογήσει τους λόγους της υπέρβασης κατά 50% του χρόνου κατασκευής.

Είναι βέβαιο οτι και αυτές οι ημερομηνίες δεν θα τηρηθούν, όπως και της βασικής γραμμής της Θεσσαλονίκης.

Φυσικά οι επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες για τις επεκτάσεις του Μετρό δυτικά, οπως και πρός το αεροδρόμιο, δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα, αφου απο το 2012 μεχρι σήμερα τίποτα δεν έχει γίνει, είτε αυτό αφορά τις μελέτες, είτα φυσικά την χρηματοδότησή τους.

Σε καθε σχετικό είναι γνωστό οτι πέρα απο το πάγωμα των μελετών το 2012, που σημαίνει και τώρα να ξεκινύσαν οι μελέτες δεν θα ήταν έτοιμες πριν το 2021.

Και φυσικά δεν υπάρχουν διαθέσιμη πόροι στον τρέχον ΕΣΠΑ, για την χρηματοδότησή τους.

Τα 700 εκ. ευρώ που είχαν δεσμευτεί το 2012 απο ΕΣΠΑ, μεταφέρθηκαν στην γραμμή 4 της Αθήνας.

Γιατί όλα λένε οτι θα γίνουν μετά το 2019;

Πηγή: newreport.gr