Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2018

Απάτη πίσω από την εταιρεία που θέλει να αναλάβει να φτιάξει τρένο που θα ενώνει όλη την Κρήτη;

Αρκετή σύγχυση επικρατεί σχετικά με πρόταση από την εταιρεία Skyway Transport Canada Ltd για την κατασκευή τρένου στην Κρήτη. Η συγκεκριμένη εταιρεία, αν και φαίνεται ότι έχει έδρα τον Καναδά, συνδέεται με ρώσικα κεφάλαια ενώ αρκετοί είναι αυτοί που μιλάνε για απάτη με Σχήμα Πόντσι.

Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία Skyway είχε αναλάβει to 2014 ένα παρόμοιο πρόγραμμα στη Λιθουανία το οποίο ακυρώθηκε επειδή υπήρχε η υποψία οικονομικής απάτης. Μάλιστα, η Τράπεζα της Λιθουανίας προειδοποίησε τους επενδυτές για “άγνωστα άτομα που καλούν τους πολίτες της Λιθουανίας να επενδύσουν στο επόμενης γενιάς μεταφορικά μέσο αγοράζοντας μετοχές της εταιρείας”. Έντονος είναι και ο προβληματισμός και στην Ινδία όπου η εταιρεία φέρεται να έχει υπογράψει συμβόλαιο με τοπική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τον Ethan Vanderbuilt που ειδικεύεται στην ανακάλυψη προσπαθειών απάτης, η συγκεκριμένη εταιρεία και το σχέδιό της, που υπόσχεται μεγάλα κέρδη, είναι μία απάτη που λειτουργεί με το σχήμα Πόντσι.

O όρος «Σχήμα Πόντσι» (Ponzi Scheme) αναφέρεται σε οποιαδήποτε χρηματική απάτη στηρίζεται σε «πυραμίδα» επενδυτών. Η πυραμίδα επενδυτών αποτελεί ένα παράνομο επενδυτικό σχήμα που περιλαμβάνει την πληρωμή απόδοσης σε επενδυτές από τα χρήματα που πληρώνονται από μεταγενέστερους επενδυτές, αντί από τα καθαρά κέρδη που συγκεντρώνονται από πραγματικές πωλήσεις.

Συγκεκριμένα εικονικές επιχειρήσεις λειτουργούν ως φενάκη του εκάστοτε απατεώνα που διαχειρίζεται την απάτη χρησιμοποιώντας τα κεφάλαια νέων επενδυτών για να καλύψει τα κενά που αφήνει πίσω της η υπεξαίρεση χρημάτων από τους παλαιότερους επενδυτές. Ο στόχος της οποίας εικονικής επιχείρησης ή ατόμου είναι να πείσει κάποιους ανθρώπους να επενδύσουν σε κάτι, ενδεχομένως και μη διευκρινίσιμο προϊόν, με την υπόσχεση εγγυημένης απόδοσης. Σε αυτές της περιπτώσεις το κίνητρο επένδυσης αφορά υψηλό επιτόκια και κατ’ επέκταση η αποπληρωμή των επενδυτών δημιουργεί δικλείδες επενδυτικής ασφαλείας για υποψηφίους επενδυτές που συρρέουν να επενδύσουν. Όπως γίνεται σαφές η ανατροφοδότηση της πυραμίδας – συστήματος απαιτεί όλο και περισσότερους επενδυτές πράγμα που αποδεικνύει μελλοντικά τη βραχυβιότητα της διαδικασίας αυτής και του όλου σχεδίου. Μπορεί να συνεχίζεται θεωρητικά άπειρον ή έστω για όσο καιρό εισρέουν νέα κεφάλαια. Το είδος αυτής της απάτης πήρε «τιμητικά» το όνομα του πρώτου διδάξαντος, του Ιταλού Τσαρλς Πόντσι. Βέβαια η πρώτη αναφορά σε αντίστοιχο σχήμα έγινε από τον Τσαρλς Ντίκενς το 1857 στη νουβέλα του με όνομα Little Dorrit.

Τι λέει ο Σύλλογος Τροχαίων Δυστυχημάτων “Άγιος Χριστόφορος” για την επιστολή από την GedCorp σχετικά με τη δημιουργία τρένου στην Κρήτη

Nα σημειώσουμε ότι ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρωγής & Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος», έλαβε σχετική επιστολή από την εταιρεία όπου αναλύονται τα σχέδια της.

Διαβάστε το κείμενο που δημοσιοποίησε ο Σύλλογος:

«Ο Σύλλογός μας έλαβε από τον Πρόεδρο του Ομίλου SW/SKYWAY επιστολή με την οποία μας εγνώριζε την πρόθεση του Ομίλου να κατασκευάσει ένα υπερσύγχρονο εναέριο τρένο από Κίσσαμο μέχρι Άγιο Νικόλαο, κόστος που θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου την κατασκευάστρια εταιρεία (υπό προϋποθέσεις).

Ο Σύλλογός μας, μή έχοντας μέλη με ειδικές οικονομικές και τεχνικές – επιστημονικές γνώσεις, υπέβαλλε την πρόταση αυτή για αξιολόγηση και για κάθε παραπέρα δική τους τυχόν ενέργεια στους: Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας , Πρωθυπουργό της Ελλάδας , Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών , Υπουργούς και Αναπληρωτές Υπουργούς όλων των πολιτικών παρατάξεων που εκλέγονται στην Κρήτη , σε όλους τους Αυτοδιοικητικούς άρχοντες του νησιού μας (Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες, Δημάρχους) , σε όλα τα Τεχνικά, Οικονομικά και Εμπορικά Επιμελητήρια της Κρήτης , σε όλες τις Ενώσεις Ξενοδόχων των Νομών της Κρήτης, προκειμένου να στηρίξουν, εφόσον κρίνουν ότι η ως άνω κατασκευή θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων επί του ΒΟΑΚ, και στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας.

Σας υπενθυμίζω ότι από το 1908 η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα ένωνε την Κρήτη, αποτελούσε ‘’το Όνειρο’’ των Κρητικών όπως στο συνημμένο σχετικό δημοσίευμα καταγράφεται».


Πηγή: agonaskritis.gr