Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΕ 3 ΩΡΕΣ ΚΑΙ 20 ΛΕΠΤΑ!

Αποτέλεσμα εικόνας για Ιγνάτιου ΚαϊτεζίδηΤου Ιγνάτιου Καϊτεζίδη*


Η είδηση είναι εξαιρετική. Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι από τις 6 Ιουνίου το ταξίδι Αθή­να - Θεσσαλονίκη με τρένο θα διαρκεί μόνο 3 ώρες και 20 λεπτά.
Έπειτα από τέσσερις δεκαετίες μικραίνει η απόστασή μας από την πρω­τεύουσα της χώρας και αναμφίβολα αυτό αποτελεί μια νίκη της τεχνολογίας. Τι μας οδήγησε, όμως, σε αυτήν τη μεγάλη είδηση; Τι άλλαξε και τρέχουμε με μεγαλύτερες ταχύτητες;
Πολύ απλά, περάσαμε από την... Τρεναδράνεια στην Τρενιτάλια! Από το κράτος στην εταιρία. Οι ελληνικές κυβερνήσεις κατάφεραν διαδοχικά να ναυαγήσει ακόμη ένα μονοπώλιο και ο μόνος καβγάς ήταν για το τίμη­μα της πώλησης. Ποιος θα το πουλού­σε πιο ακριβά.
Αυτό που θα κάνουν οι Ιταλοί εί­ναι πάρα πολύ απλό. Σύγχρονα συστή­ματα online κράτησης αντί για ουρές σε εκδοτήρια. Υπάλληλοι όσοι χρειάζονται, χωρίς κομματικές «συστάσεις». Υπηρεσίες και χαμόγελο στον επιβά­τη, και όχι συμπεριφορά «μόνιμου» λοχία. Μηχα­νοδηγοί και προσωπικό που θα μπορεί να απολυ­θούν αν δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Αυτό που θα κάνουν είναι να εκσυγχρονίσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μοιάζει με δί­κτυο λούνα παρκ. Και να φέρουν τρένα από την Ιταλία. Τα παλιά τους τρένα, εννοείται! Γιατί τα δι­κά μας κουβαλούσαν μουλάρια στο έπος της Αλ­βανίας. Με εξαίρεση, βεβαίως, τα σύγχρονα τρένα που παραγγείλαμε, αλλά δυστυχώς, εξαιτίας ενός «μικρού» λάθους, οι ρόδες τους είχαν μεταξύ τους απόσταση μικρότερη από ότι οι ράγες! Και επειδή δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε τις ράγες, κάναμε τα βαγόνια ντεκόρ και αποθήκες.
Και φυσικά, ποτέ δεν μάθαμε το όνομα του φω­στήρα που υπέγραψε την παραγγελία και αν σήμε­ρα βρίσκεται σε μια αιώρα στη Χαβάη. απολαμβά­νοντας την τιμή της υπογραφής του, ενώ θα έπρε­πε να είναι σε κάποια φυλακή με δημευμένη την περιουσία του.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η νέα διαδρομή θα είναι γρήγορη. Και θα γίνει ακόμη ταχύτερη. Οι Ιταλοί δεν έρχονται να κάνουν πολιτική με τα τρέ­να, αλλά business. Το ερώτημα είναι γιατί δεν κατάφερε το κράτος μας να κάνει το ίδιο.
Γιατί η επιλογή είναι (ξε)πουλάω και όχι εκμεταλλεύομαι; Τι μας έλειπε; Γιατί δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε το δίκτυο με εκατοντάδες θέσεις εργα­σίας μέσα από ένα πρόγραμμα δημόσι­ων επενδύσεων; Γιατί δεν μπορούσα­με να αξιοποιήσουμε δεκάδες Έλληνες επιστήμονες;
Γιατί δεν επενδύσαμε λίγα εκατομμύρια να αγοράσουμε νέα σύγχρονα τρένα; Γιατί δεν είπα­με στο προσωπικό να χαμογελά στους επιβάτες; Τί­ποτε από αυτά δεν κάναμε. Ενώ μπορούσαμε. Εί­χε, βλέπετε, μείνει ενεργοποιημένο το πλήκτρο της αυτοκαταστροφής και κάθε κυβέρνηση που πέρα­σε από τον ΟΣΕ το πάτησε.
Το Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα γίνει σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Κρίμα μόνο που δεν καταφέραμε να το κάνουμε εμείς και πολύ νωρίτερα.

*Ο Ιγνάτιος Καϊτεζίδης είναι δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ.

Πηγή: dimokratianews.gr