Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017

Τι αναφέρουν τα συμπεράσματα 5ου Προσυνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας για Υποδομές και Μεταφορές που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα.

Υποδομές και Μεταφορές

 Υιοθετούμε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών στη χώρα μας, για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας. 

Οι προτεραιότητές μας είναι οι εξής:
i) Σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε ένα Εθνικό Σχέδιο Υποδομών, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο ο κάθε υπουργός να σχεδιάζει αποσπασματικά, και να υλοποιούνται έργα χωρίς συνοχή. Εννοείται, φυσικά, ότι όσα κρίσιμα έργα είναι σε εξέλιξη ή σχεδιάζεται η δημοπράτησή τους (ολοκλήρωση ηλεκτροκίνησης σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, αεροδρόμιο Καστελίου, γραμμή 4 του Μετρό κ.λ.π.) θα αποτελέσουν μέρος του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών.
ii) Με δεδομένο το περιορισμένο ύψος των πόρων για τη συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών και τη χρηματοδότηση νέων, προωθούμε την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων εργαλείων χρηματοδότησης, προκήρυξης και ανάθεσης έργων υποδομών. Τέτοια εργαλεία είναι οι συμβάσεις παραχώρησης, οι ΣΔΙΤ, η γενίκευση των συμβάσεων επιπέδου υπηρεσιών (service level agreements) στους τομείς συντήρησης και η καθιέρωση της οικονομικής μελέτης σκοπιμότητας από τρίτους φορείς (και όχι από τον κύριο του έργου).
Το προσεχές διάστημα, η Νέα Δημοκρατία θα παρουσιάσει τη δική της πρόταση για έργα εθνικής προτεραιότητας. Και για όλα αυτά τα έργα δεν θα τα εξαγγείλουμε απλά αλλά θα διασφαλίσουμε ότι υπάρχει η απαραίτητη χρηματοδότηση είτε από εθνικούς πόρους, είτε από ευρωπαϊκούς είτε με τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα σε πολύ μεγαλύτερη έκταση από ό,τι γίνεται σήμερα.
iii) Ξεκαθαρίζουμε τους ρόλους και τις αρμοδιότητες μεταξύ Κυβέρνησης και υπερταμείου, βάζοντας τέλος στη σύγχυση που επικρατεί σήμερα στους τομείς που συνδέονται με τις υποδομές και τις ΔΕΚΟ. Μια σύγχυση που μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, αλλά και στην καθημερινότητα του πολίτη.
Προωθούμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να αναβαθμίσουμε τα δίκτυα μεταφορών με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία:
i) Η αναδιάταξη και η βιώσιμη χρηματοδότηση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών της χώρας θα αποτελέσει προτεραιότητα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, χτίζοντας πάνω στη επιτυχημένη εμπειρία της περιόδου 2012 – 14, όταν τα οικονομικά βελτιώθηκαν και το μετρό της Αθήνας έγινε το μόνο στην Ευρώπη χωρίς λειτουργική επιδότηση. Δυστυχώς, η λαϊκίστικη και επιπόλαια πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης στις συγκοινωνίες οδήγησε σε καταβαράθρωση των εσόδων και σε μεγάλη ταλαιπωρία για τους πολίτες.
ii) Εφαρμόζουμε τον νόμο 4302/2014 για τα logistics τον οποίο έχει παγώσει η σημερινή Κυβέρνηση, παρότι είχε γίνει δεκτός με θέρμη από την αγορά. Ο νόμος αυτός θα συμβάλει στη μείωση του κόστους μεταφοράς και στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων υψηλής προστιθέμενης αξίας, βοηθώντας τη χώρα μας να γίνει διαμετακομιστικό κέντρο της Νoτιοανατολικής Ευρώπης, ενισχύοντας έτσι τομείς, όπως τη βιομηχανία, το εμπόριο και την αγροτική παραγωγή και δημιουργώντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
 Χωρίς οπτικές επικοινωνίες, κινητές επικοινωνίες 5ης γενιάς και σύγχρονες δορυφορικές συνδέσεις πλήττονται παραγωγικοί τομείς όπως η γεωργία, η αλιεία, ο τουρισμός αλλά και το σύνολο της οικονομίας. Η απουσία ισχυρών εργαλείων τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής υπονομεύει μεταξύ άλλων και τη λεγόμενη « Έξυπνη Εξειδίκευση» των περιφερειών. Στην ύπαιθρο το πρόβλημα είναι εντονότερο, με χαμηλά ποσοστά ευρυζωνικότητας (46%) σε αντίθεση με τα αστικά κέντρα (85%). Χρειάζεται, λοιπόν, να προωθηθούν ταχύτερα τα έργα ΣΔΙΤ για την ευρυζωνικότητα στην ύπαιθρο όπως επίσης και ο αναγκαίος συντονισμός μεταξύ των παρόχων για τα δίκτυα οπτικών ινών. Οι αδειοδοτήσεις για κάθε δραστηριότητα που αφορά τις τηλεπικοινωνίες και την ευρυζωνικότητα θα απλοποιηθούν και θα προχωρούν γρήγορα στο πλαίσιο του ευρύτερου στόχου για απλούστευση των αδειοδοτήσεων συνολικά.

Πηγή: thessaliatv.gr