Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2017

Προχωρά ο σχεδιασμός για τη γραμμή 4 του Μετρό.

Με τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες που αναμένεται να προκηρύξει η Αττικό Μετρό εντός των επόμενων εβδομάδων προχωρά ο σχεδιασμός της γραμμής 4 του Μετρό που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Γουδή.
Η προκήρυξη του έργου για τις πρόδρομες εργασίες που θα έχει προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ έχει πάει λίγο πίσω σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό και αυτό γιατί όπως εξηγούν στελέχη της Αττικό Μετρό στο insider.gr ο εν λόγω διαγωνισμός θα είναι ο πρώτος τέτοιου μεγέθους που θα γίνει αποκλειστικά ηλεκτρονικά.

Τα λεγόμενα πρόδρομα έργα είναι μια εργασιών που αν και δεν έχουν καμία σχέση με το κυρίως έργο, είναι πολύ σημαντικές για να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται συνήθως σε έργα μετρό. Ειδικότερα, αφορούν την μετακίνηση αγωγών και διάφορων δικτύων κοινής ωφέλειας (αποχετεύσεις, αγωγοί νερού κ.α.), τις αρχαιολογικές εργασίες που μπορεί να προκύψουν, αλλά και τις απαλλοτριώσεις.

Είναι η πρώτη φορά που ένα έργο Μετρό σπάει στα «δύο» με τις πρόδρομες εργασίες και το κυρίως αντικείμενο να δημοπρατούνται ξεχωριστά και είναι ένα κρίσιμο crash test της συγκεκριμένης λογικής δεδομένου ότι μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο έργο σε δύσκολες περιοχές, στο κέντρο της Αθήνας όπως είναι η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Παγκράτι κλπ.

Παράλληλα, με τις κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών στις αρχές του 2018, προχωρά και ο διαγωνισμός για το κυρίως έργο του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ που περιλαμβάνει το τμήμα Άλσος Βεϊκου – Γουδή. Ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει τέσσερις κοινοπραξίας στις οποίες συμμετέχουν μεγάλες Ελληνικές κατασκευαστικές μαζί με πολυεθνικούς ομίλους, και συγκεκριμένα:

Η Τέρνα κατεβαίνει μαζί με τη γαλλική Vinci και τη Siemens, η J&P Αβαξ μαζί με την ιταλική Ghella SpA και τη γαλλική Alstom, η Άκτωρ έχει συμμαχήσει με τις ιταλικές Ansaldo STP και Hitachi Rail Italy, και τέλος η Archirodon και ο όμιλος Μυτιληναίου που κατεβαίνουν μαζί με την FCC.


Σημειώνεται πως το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα έχει μήκος 12,9 χιλιομέτρων και 14 σταθμούς.

Συντάκτης: Κώστας Κετσιετζής
Πηγή: insider.gr