Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

Αναστάσιος Δημοσχάκης: Ο σιδηροδρομικός σταθμός του Πυθίου πρέπει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία!

Αποτέλεσμα εικόνας για Αναστάσιος Δημοσχάκης
Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε σήμερα (23/10) ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης σχετικά με την επανέναρξη λειτουργίας του σιδηροδρομικού σταθμού στο Πύθιο.


Όπως αναφέρεται στην Επίκαιρη Ερώτηση ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός σταθμός εδώ κι 7 χρόνια έχει πάψει να εξυπηρετεί επιβατικό κοινό, αλλά λειτουργεί μόνο για την μεταφορά εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση του προσωπικού και των παρεχόμενων υπηρεσιών ή οποία είχε ως αποτέλεσμα τον περαιτέρω οικονομικό μαρασμό της περιοχής.
Επιπλέον υπογραμμίζεται ότι το 2015 είχε τεθεί από την πλευρά της Τουρκίας αίτημα για την επαναλειτουργία του σταθμού, προκειμένου να εξυπηρετεί την μεταφορά τόσο επιβατών όσο και οχημάτων, ωστόσο μέχρι και σήμερα δεν έχει απαντηθεί. Η εξυπηρέτηση επιβατών κι οχημάτων προϋποθέτει την ύπαρξη συγκεκριμένων υποδομών, όπως οι ράμπες, οι οποίες σε συνδυασμό με την ήδη αναβαθμισμένη λειτουργία της γραμμής αλλά και σε συνδυασμό με τον σχεδιαζόμενο εκσυγχρονισμό-ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αναβαθμίσει λειτουργικά τον παροπλισμένο σταθμό και να προσφέρει τα δυνητικά οφέλη στην περιοχή.

Ο Βουλευτής ρωτάει τον Υπουργό αν υπάρχει σχεδιασμός για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του σταθμού, αν πρόκειται να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξυπηρετεί ο σταθμός τόσο άτομα όσο κι εμπορεύματα και τέλος ποια είναι η πρόβλεψη για τις απαραίτητες υποδομές που πρέπει να υπάρχουν τόσο για την κτηριακή και λειτουργική αποτελεσματικότητα όσο και την αντιπλημμυρική προστασία.

Αναλυτικά η Επίκαιρη Ερώτηση:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Υπουργό Yποδομών και Mεταφορών 

ΘΕΜΑ: Επανέναρξη λειτουργίας του επιβατικού σιδηροδρομικού σταθμού Πυθίου

Ένα από θύματα της επταετούς οικονομικής κρίσης ήταν και αυτό της συρρίκνωσης του προσωπικού και των δραστηριοτήτων διαφόρων υπηρεσιών τόσο στο στενό δημόσιο φορέα όσο και στο ευρύτερο δημόσιο.

Θύμα αυτής της κρίσης ήταν και ο σιδηροδρομικός σταθμός Πυθίου. Το έτος 2011 σταμάτησαν τα δρομολόγια μεταφοράς επιβατών και παρέμεινε η μεταφορά συγκεκριμένων εμπορευμάτων. Η μείωση του προσωπικού αλλά και των υπηρεσιών στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό σταθμό προκάλεσε την απαξίωση των μεταφορών και την μαράζωση της οικονομικής δραστηριότητας της περιοχής του Πυθίου και όχι μόνο. Αυτή την στιγμή οι υπηρεσίες που έχουν επί καθημερινής βάσεως προσωπικό στο σιδηροδρομικό σταθμό του Πυθίου είναι η ΓΑΙΟΣΕ και η Ελληνική Αστυνομία .

Κατά το παρελθόν και συγκεκριμένα το έτος 2015 διατυπώθηκε η επιθυμία από την τούρκικη πλευρά για την επανέναρξη της λειτουργίας του σταθμού για μεταφορά επιβατών και αυτοκινήτων χωρίς όμως αυτό το αίτημα να βρεί ανταπόκριση μέχρι σήμερα από την ελληνική πλευρά. Προϋπόθεση για να μπορέσει ο σιδηροδρομικός σταθμός από την Ελληνική πλευρά να δεχθεί την μεταφορά αυτοκινήτων είναι να γίνουν συγκεκριμένα έργα για την δημιουργία ειδικών μεταλλικών ραμπών μέσω των οποίο θα γίνονται οι φορτώσεις και οι εκφορτώσεις των οχημάτων.

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Πυθίου και συγκεκριμένα οι σιδηροτροχιές του τα τελευταία χρόνια έχουν ανακαινισθεί και εκσυγχρονιστεί ώστε να συμβαδίζουν με τον εκσυγχρονισμό του υπόλοιπου δικτύου. Επιπλέον στο σταθμό έχουν γίνει και αντιπλημμυρικά έργα ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα πλημμύρας εντός των εγκαταστάσεων στου σταθμού, αφού κατά τα πλημμυρικά φαινόμενα του 2015 εντός του σταθμού η στάθμη του νερού έφτασε τα 60εκ. Βέβαια για την πλήρη αντιπλημμυρική θωράκιση του σταθμού απαιτείται η κατασκευή ενός αντλιοστασίου προκείμενου να αποφευχθούν δυσάρεστα φαινόμενα γενικότερα.

Η λειτουργία του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού σταθμού σε πλήρη σύνθεση με την δυνατότητα μεταφοράς προϊόντων και ανθρώπων θα προσδώσει στην περιοχή του Πυθίου και γενικότερα του Διδυμοτείχου την αίγλη των προηγούμενων ετών και θα αυξήσει το ΑΕΠ της περιοχής. Με την αναβίωση της λειτουργίας της γραμμής Θες/νίκη-Αλεξ/πολη – Διδ/χο – Πύθιο – Μακρά Γέφυρα – Κωνσταντινούπολη, η οποία αποτελούσε τμήμα της γραμμής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη, θα αποσυμφορηθούν τα σημεία εισόδου-εξόδου Κήπων και Καστανεών, όπου παρατηρούνται σοβαρότατες καθυστερήσεις επισκεπτών και τουριστών, προσφέροντας μια εναλλακτική των οδικών μεταφορών, πριν οι τουρίστες και οι έμποροι επιλέξουν άλλες διαδρομές. Σε συνδυασμό με τον σχεδιαζόμενο εκσυγχρονισμό-Ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου η έναρξη πλήρους λειτουργίας του σιδηροδρομικού σταθμού κρίνεται επιβεβλημένη. Τέλος προκειμένου να τεθεί σε λειτουργεία το σύνολο των υπηρεσιών εντός του Μεθοριακού Σιδηροδρομικού Σταθμού Πυθίου θα πρέπει να επισκευασθούν και να ανακαινισθούν το σύνολο των εγκαταστάσεων που υπάρχουν στο σημείο. Έχοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω ερωτάσθε:
Υπάρχει μέριμνα από την μεριά του υπουργείου για πλήρη στελέχωση των υπηρεσιών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πυθίου ώστε να λειτουργεί ως είσοδος στην χώρα τόσο εμπορευμάτων όσο και προσώπων;
Ποιές ενέργειες προτίθεστε να κάνετε προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα πλημμυρικά φαινόμενα στο συγκεκριμένο Σιδηροδρομικό σταθμό και ποιές ενέργειες πρέπει να γίνουν προκειμένου να προχωρήσουν οι επισκευές και οι ανακαινίσεις των κτισμάτων;
Ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν προκειμένου να γίνει η επανέναρξη της μεταφοράς πραγμάτων και προσώπων μεταξύ των δυο χωρών;


Στάλθηκε στα «Σ.Ν.»