Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Δύο νέα εμπορικά κέντρα σχεδιάζει η ΓΑΙAΟΣΕ.


Η θυγατρική του ΟΣΕ θα αναπτύξει τα εμπορικά κέντρα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Τη δημιουργία τουλάχιστον δύο εμπορικών κέντρων, συνολικής αξίας μεγαλύτερης των 170 εκατ. ευρώ, δρομολογεί, μέσω αντίστοιχων διαγωνισμών παραχώρησης εκμετάλλευσης, η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία για την αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.
Τα εν λόγω κέντρα θα αναπτυχθούν στα υφιστάμενα ακίνητα που στεγάζουν σήμερα τους σταθμούς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Αρχής γενομένης από τον Πειραιά, το σχετικό σχέδιο έχει ενεργοποιηθεί τα τελευταία χρόνια και πλέον προχωρεί με γοργούς ρυθμούς, ώστε να ξεκινήσει και ο σχετικός διαγωνισμός. Σύμφωνα με τον κ. Αθανάσιο Σχίζα, διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ, την προσεχή εβδομάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί τόσο η πολεοδομική μελέτη, όσο και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το ακίνητο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πειραιά.

Εν συνεχεία, θα ετοιμαστεί ο φάκελος για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που θα καθορίζει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης του ακινήτου και θα ξεκινήσει και η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης με τους σχετικούς φορείς. «Εκτιμούμε ότι θα χρειαστεί ένα διάστημα της τάξεως των έξι έως οκτώ μηνών, έως ότου ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία. Στη συνέχεια, δηλαδή περίπου στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2018, θα είμαστε σε θέση να προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση εκμετάλλευσης του ακινήτου, με αντάλλαγμα ένα ελάχιστο εγγυημένο ετήσιο έσοδο για εμάς και πιθανώς κι ένα ποσοστό επί του τζίρου των καταστημάτων που θα δημιουργηθούν», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Σχίζας.

Κατά τον ίδιο, στον Πειραιά προβλέπεται η δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου της τάξεως των 50.000 τ.μ., με ύψος επένδυσης περίπου τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ θα φιλοξενούνται σε αυτό περί τα 90 - 100 καταστήματα. Σημαντικό πλεονέκτημα του εν λόγω ακινήτου είναι η ύπαρξη πληθώρας προσβάσεων, καθώς γειτνιάζει με τον Σταθμό του ΗΣΑΠ, του Μετρό, ενώ λειτουργεί και ως τερματικός σταθμός για τον Προαστιακό, αν και ο τελευταίος υπολειτουργεί στο συγκεκριμένο τμήμα, λόγω της απουσίας ηλεκτροκίνησης, κάτι που προβλέπεται να αλλάξει σύντομα, ενισχύοντας και από την εν λόγω πηγή τις ροές επισκεπτών.

Ανάλογο και μάλιστα ακόμα πιο μεγάλο είναι το επενδυτικό σχέδιο για τον αντίστοιχο σταθμό της Θεσσαλονίκης, όπου η διαθέσιμη έκταση είναι 120 στρέμματα και προσφέρει σαφώς περισσότερες δυνατότητες. Το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη εμπορικού κέντρου επιφάνειας έως 100.000 τ.μ., σε μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Με βάση τη μέχρι σήμερα πρόοδο, έως το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης οι απαιτούμενες μελέτες και θα έχει ξεκινήσει η διαδικασία διαβούλευσης για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Σε μεταγενέστερο στάδιο, η ΓΑΙΑΟΣΕ στοχεύει στην ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων και στον Σταθμό Λαρίσης, στο κέντρο της Αθήνας.

Συντάκτης: Νίκος Ρουσάνογλου
Πηγή: kathimerini.gr