Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΑΤΡΩΝ.

Τα έργα της επέκτασης του Προαστιακού Πατρών ενώ ξεκίνησαν με γοργούς ρυθμούς τον περασμένο χρόνο (Σεπτέμβριος 2016) και έδειχναν ότι θα τελειώσουν εντός χρονοδιαγράμματος δηλαδή τέλος Μαΐου 2017, δυστυχώς αυτά βάλτωσαν. Σε προηγούμενο ΔΤ είχε γίνει λεπτομερή αυτοψία (άραγε ο ΟΣΕ διενεργεί αυτοψίες;) και καταγραφή της προόδου των εργασιών ωστόσο ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει ουσιαστική πρόοδο και όλες είναι ημιτελείς. Υπενθυμίζουμε αναφορικά τις κυριότερες εργασίες:

1. Η κατασκευή των στάσεων δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. Στο σταθμό του Αγίου Ανδρέα δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση.

2. Η γραμμή ενώ είχε καθαριστεί (πλην του σταθμό της κ. Αχαΐας) δυστυχώς αφέθηκε αφού καθυστέρησαν οι εργασίες και δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια με αποτέλεσμα να ξανά φυτρώσουν χόρτα. Χρήζει εκ νέου εκχόρτωση.

3. Η συντήρηση της γραμμής έχει προχωρήσει σε μεγάλη έκταση ωστόσο είναι ακόμα ημιτελής. Από την αυτοψία που είχε γίνει, διαπιστώθηκε ότι χρήζουν αντικατάσταση πολλοί περισσότεροι στρωτήρες από αυτοί που είχαν προβλεφτεί.

4. Δεν έχει προχωρήσει η τοποθέτηση ελαστικών ταπήτων στις κύριες διαβάσεις με το οδικό δίκτυο.

5. Δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση για την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των στάσεων και αποκατάσταση – συντήρηση των κτιρίων. 

6. Δεν έχει προχωρήσει η ενίσχυση των εφεδράνων της γέφυρας του Πείρου ένα αναγκαιότατο και τεχνικά δύσκολο έργο της επέκτασης.

7. Οι προσφορές για την προμήθεια των 30 ΑΣΙΔ και η αποκατάσταση 2 έχουν κατατεθεί ηλεκτρονικά. Δεν έχουμε κάποια περεταίρω πληροφόρηση αφού στα τελευταία ΔΣ του ΟΣΕ δεν υπήρξε θέμα για την εξέλιξη του διαγωνισμού. 

8. Υπάρχει καταστροφή της περίφραξης κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή της Παραλίας Πατρών και την δημιουργία παράνομων διαβάσεων.

Στις 16/09/2017 επισκεφτήκαμε τον Σιδηροδρομικό σταθμο Βραχνεΐκων. Οι εικόνες αντικατοπτρίζουν σε μικρογραφία πλήρως όλα τα προηγούμενα. Τα πάντα ημιτελή και μία κατάσταση του χώρου που θύμιζε πριν ξεκινήσουν τα έργα με τη μόνη διαφορά ότι υφίσταται η αποβάθρα. Ποια αποβάθρα; Το ωφέλιμο πλάτος για τους επιβάτες θα είναι μόλις το 1/3 της αποβάθρας όπως φαίνεται και από την εικόνα ενώ λόγω της στενότητας δεν θα τοποθετηθούν στέγαστρα. Τα ίδια και στην στάση της κ. Αχαΐας. Τονίζουμε ότι ενώ υπήρχε χώρος να κατασκευαστούν αποβάθρες με μεγαλύτερο πλάτος όπως είναι λοιπές, ωστόσο οι τεχνικές υπηρεσίες του ΟΣΕ προτίμησαν την εύκολη λύση. Όσο για τα καθίσματα έγιναν όπως αυτά περιγράφονταν στην προκήρυξη «καθιστικούς πάγκους από σκυρόδεμα διαστάσεων 1800mmΧ450mmΧ300mm». Οι 2 αυτές αποβάθρες κρίνονται ανεπαρκείς και επικίνδυνες για την ασφάλεια των επιβατών. Επίσης όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει μετά τις εργασίες στην κύρια γραμμή, η γραμμή έχει παραμορφωθεί ενώ η δεύτερη και η τρίτη τροχιά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν. 

Εδώ τίθενται ερωτήματα τα οποία πρέπει να απαντήσει η διοίκηση του ΟΣΕ:

1. Πριν την υπογραφή της σύμβασης, ζητήθηκαν γραπτές επεξηγήσεις από τον εργολάβο για το αν μπορεί να πραγματοποιήσει όλες αυτές τις εργασίες με αυτή την έκπτωση (περίπου 65%); 

2. Αν δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις γιατί οι εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα (πλην των ΑΣΙΔ); Το έργο ήταν να παραδοθεί αρχές καλοκαιριού. 

3. Αν ο εργολάβος δεν μπορεί να ολοκληρώσει τις εργασίες γιατί η υπηρεσίες του ΟΣΕ δεν έχουν ακόμα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες;

4. Έχετε ορίσει επιβλέπων στο έργο; 

5. Τι θα πράξετε συνολικά για τα όσα αναφέρονται στην επιστολή; 


Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FB 
Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών
Βασίλειος Γκλαβάς
Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ