Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Πάτρα. Τρένο πουθενά.

Αναμενόμενο ήταν να εξαπλώνεται το αίτημα για υπόγεια διέλευση του νέου τρένου στις τάξεις των προαστιακών κοινωνιών. Αφενός οι τοπικοί φορείς δείχνουν να ευνοούν τα αιτήματα αυτά, αφετέρου η διχοτόμηση από μια πλατιά γραμμή δεν ενθουσιάζει κανέναν. Αλλά και η ίδια η ΕΡΓΟΣΕ δεν έχει ξεκαθαρίσει πειστικά τι αντέχει και τι όχι το ταμείο της.
ΚΑΘΩΣ οι πολίτες των προαστιακών κοινοτήτων βλέπουν να ενθαρρύνεται το αίτημα της υπογειοποίησης παντού -ακριβέστερα: να ενθαρρύνεται από εκείνους που δεν θα επωμιστούν κόστος- είναι φυσιολογικό να μην αποτελέσουν εξαίρεση, στο όνομα ενός «πατριωτισμού», που μπορεί να είναι και περιττός. Στο κάτω κάτω το επίσημο κράτος δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιο είναι το κόστος της βύθισης, και ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητές του.
ΤΗΝ ίδια στιγμή, εξίσου φυσιολογικό είναι οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί και κοινωνικοί φορείς να σιγοντάρουν ή έστω να μην απορρίπτουν κάθε αίτημα για υπογειοποίηση. Κανείς δεν θέλει να γίνεται δυσάρεστος. Ούτε βέβαια ο Τύπος. Θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε, εις άγραν δημοφιλίας, να έχουμε τρένο, χωρίς να υπάρχει τρένο. Χωρίς να φαίνεται, ακριβέστερα, ώστε να ωφελεί χωρίς να οχλεί.
ΟΥΤΩΣ ή άλλως, δεν φαίνεται να γίνεται κάποια σοβαρή συζήτηση για το θέμα. Και πάντως όχι οργανωμένη. Η Πολιτεία έχει στείλει κάποιες προτάσεις, χωρίς να είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να κάνει λίγο σκόντο παραπάνω, ο Δήμος έχει ορισμένες θέσεις χωρίς να τις τεκμηριώνει τεχνικοοικονομικά, η κοινωνία τοποθετείται με βάση τις ευαισθησίες και τα συμφέροντα στη μικροκλίμακα.
ΑΛΛΑ πρόοδος δεν υπάρχει. Αντιθέτως, εγείρεται όλο και μεγαλύτερος κίνδυνος να βρεθούμε σε αδιέξοδο, το οποίο θα έχει προκληθεί από την έλλειψη εμπεριστατωμένης προσέγγισης στο ζήτημα, εκ μέρους όλων των εταίρων.
ΔΕΝ υπάρχει αποκλειστικά υπεύθυνος γι' αυτό. Αλλά ούτε και αποκλειστικά ανεύθυνος και αμέτοχος.

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ μια πιο ώριμη προσέγγιση στο θέμα από τις κρατικές και τις περιφερειακές δυνάμεις.

Πηγή: pelop.gr