Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017

«Kλειδί» η πρόταση του ΤΕΕ για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα.

«Kλειδί» η πρόταση του ΤΕΕ για να φτάσει το τρένο στην ΠάτραΣτενεύουν τα χρονικά περιθώρια για τη λήψη οριστικών αποφάσεων για τον τρόπο διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, που υποχρεωτικά πρέπει να φτάνει μέχρι το νέο λιμάνι.
Η υπόθεση φαίνεται ότι έχει μείνει στάσιμη μετά τη συνάντηση έγινε πριν από μερικές εβδομάδες στην Πάτρα, μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους εμπλεκόμενους φορείς, όμως το θέμα αναμένεται να απανέλθει στα τέλη Αυγούστου από την πλευρά της Κυβέρνησης.
Αλλωστε, ο χρόνος τρέχει αντίστροφα για όλους, αφού είναι σαφές ότι μέχρι το τέλος του 2022 η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας, θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί, σε διαφορετική περίπτωση η χώρα θα κινδυνεύει με επιστροφή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχει επιδοτήσει η ΕΕ στη γραμμή Αθήνα-Πάτρα από το 2000.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Θάνος Βούρδας, παρουσίασε τρεις εναλλακτικές προτάσεις και όπως δεσμεύθηκε μέχρι το τέλος Αυγούστου, θα γίνει νέα συνάντηση με επανακοστολογήσεις στις τροποποιημένες προτάσεις που έχουν κατατεθεί από τους φορείς. Σημείωσε ότι όποια πρόταση και να προχωρήσει θα έχει διασφαλισμένους πόρους (από το ΕΣΠΑ 2014-2020).
Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, σε πρώτη φάση έχουν διασφαλιστεί οι οικονομικοί πόροι, που επιτρέπουν να φτάσει η γραμμή μέχρι τον Αγ. Διονύσιο, (σ.σ. δεν έχει αποφασιστεί ακόμα ο τρόπος χάραξης) προκειμένου μετά, και ταυτόχρονα, μέσα στο συγκεκριμένο έργο από την Κανελλοπούλου μέχρι τον Αγ. Διονύσιο να συνταχθούν και οι μελέτες του υπολειπόμενου έργου, με όποια λύση επιλεγεί, αλλά να ενταχθεί και ένα κομμάτι μελετών για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, για να διαμορφωθεί και ο περιβάλλων χώρος.
Σύμφωνα με το υπ. Υποδομών, εάν επιλεγεί η λύση της υπογειοποίησης στο κεντρικό παραλιακό μέτωπο, θα μπορει να συνεχίσει να λειτουργεί και ο προαστιακός στην παλιά γραμμή εντός της λιμενικής ζώνης, προσωρινά για να μην διακοπεί η λειτουργία του, αλλά παράλληλα έκανε γνωστό ότι οι μετρικές γραμμές έχουν ημερομηνία λήξης το 2022.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Στο πλαίσιο αυτό, η πρόταση που κατέθεσε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, φαίνεται ότι παίζει έναν τόλο «κλειδί», καθώς συνδυάζει το αίτημα της πόλης για υπογειοποίηση, με μία σχετικά μικρή αύξηση του κόστους, ενώ φαίνεται να ικανοποιεί και το υπουργείο Υποδομών.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, Βασίλη Αϊβαλή, η πρόταση αναφέρεται σε μια ελαφρά υπογειοποίηση της γραμμής με τη μέθοδο cut & cover η οποία είναι φθηνότερη από την πλήρη υπογειοποίηση και πιο εύκολα υλοποιήσιμη.
Την πρόταση αυτή, φαίνεται να την έχει λάβει σοβαρά υπόψη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, αφού δεσμεύθηκε να εξετάσει και να κοστολογήσει προκειμένου να διαπιστωθεί αν μπορεί να υλοποιηθεί με τεχνικούς και οικονομικούς όρους που να είναι βιώσιμοι.
Πάντως, ο Δήμος Πατρέων δεν έχει μετακινηθεί από τη θέση του για περιμετρική διέλευση της γραμμής, χωρίς όμως να απορρίπτει κατηγορηματικά ένα σενάριο ελαφράς υπογειοποίησης.
Το ζητούμενο στην υπόθεση της Πάτρας είναι να βρεθεί λύση το συντομότερο καθώς θα απαιτηθεί χρόνος για την εκπόνηση της μελέτης. Η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης θα πρέπει να προωθηθεί γρήγορα, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί πριν τα τέλη του 2018, για να μην υπάρξει κίνδυνος να βγει εκτός ορίων χρονικά.


ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πηγή: pelop.gr