Κυριακή, 13 Αυγούστου 2017

Η αναγκαιότητα της διατήρησης της "ορεινής ιστορικής σιδηροδρομικής διάβασης του Μπράλου" σε λειτουργική κατάσταση.

Αποτέλεσμα εικόνας για τρενο στον ΜπραλοΣύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών το προσεχές Φθινόπωρο θα παραδοθεί προς εκμετάλλευση η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων (ΣΔΥΤ) Τιθορέας -Λιανοκλαδίου, που θα έχει ως αποτέλεσμα όλες πλέον οι αμαξοστοιχίες να διέρχονται από εκεί και όχι από την "ορεινή διάβαση του Μπράλου.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εξέλιξη αυτή είναι θετική για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, διότι θα συντομεύσει τον δρομολογιακό χρόνο μεταξύ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα αυξήσει την χωρητικότητα της γραμμής και θα καταστήσει τον σιδηρόδρομο πιο ελκυστικό, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τους διακινούντες εμπορεύματα. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε απαξίωση και εγκατάλειψη της ορεινή διάβασης του Μπράλου.
Κατ' αρχάς το τμήμα της γραμμής μεταξύ του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Τιθορέας και του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Μπράλου εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση μίας μεγάλης περιοχής που στερείται καλής συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, γι' αυτό και πρέπει να διατηρηθεί σε λειτουργική κατάσταση από τον ΟΣΕ.
Στην περίπτωση δε που η "Τραινοσέ" ή έστω κάποιος άλλος πάροχος σιδηροδρομικού έργου δεν ενδιαφερθεί να δρομολογήσει αμαξοστοιχίες προς αυτήν την περιοχή, είτε απευθείας από την Αθήνα, είτε με αναμεταβιβαση σε τοπικές αμαξοστοιχίες στην Τιθορέα, θα πρέπει η 'υπηρεσία" αυτή να επιδοτηθεί από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών ως "κοινωνική υπηρεσία".
Όσον αφορά το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Μπράλου. μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λικανοκλαδίου, θα πρέπει και αυτό να διατηρηθεί από τον ΟΣΕ (πάροχο της Υποδομής) σε .λειτουργική κατάσταση για δυο λόγους. Πρώτον, για να παραμείνει ως βοηθητική γραμμή σε περίπτωση κορεσμού της σουτ, όσον αφορά το εμπορευματικό έργο, όπως άλλωστε είχε προτείνει και η μελέτη της "Sofrerail*. Δεύτερο, για να δοθεί η δυνατότητα, είτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση της περιοχής, είτε σε κάποιον “ιδιωτικό" ή άλλης μορφής φορέα, να δρομολογήσει τουριστικά θεματικά τραίνα μέχρι το Λιανοκλάδι είτε από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μπράλου.
Η γραμμή αυτή διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα που της επιτρέπουν να αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον αξιόλογα τουριστικά αξιοθέατα της χώρας, ιδιαίτερα δε της ανατολικής Στερεός Ελλάδας, μιας περιοχής η οποία δεν διαθέτει πολλά μνημεία υπερτοπικού τουριστικού ενδιαφέροντος.
Το μοναδικού κάλλους τοπίο, ιδίως όταν η γραμμή ακροβατεί στις πλαγιές της Οίτης, με τον Ασωπό ποταμό και το μονοπάτι του Εφιάλτη από κάτω και την μοναδική θέα προς τον κάμπο της Λαμίας, την Στυλίδα και τον Μαλλιακό κόλπο, που μέχρι τώρα απολάμβαναν μόνο οι επιβάτες των αρτηριακών αμαξοστοιχιών, αλλά χωρίς στάση και τόσο γρήγορα.
Η αφού η ταχύτητα ήταν το πρώτο ζητούμενο για τις αμαξοστοιχίες αυτές.
Η ιστορικότητα της γραμμής, αφού στην γραμμή αυτή έλαβαν χώρα πολλά αξιόλογα ιστορικά γεγονότα, ανατινάξεις των γεφυρών του Γοργοποτάμου και του Ασωπού κατά την γερμανική κατοχή, λειτουργία ενός μεγάλου πολυδύναμου " στρατοπέδου των συμμαχικών
δυνάμεων κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο στον Σ.Σ. του Μπράλου, κλπ].
Τέλος, η κατασκευή της γραμμής αυτής καθ' εαυτός καθώς και τα τεχνικά της έργα, την καθιστούσαν ένα μοναδικό για την εποχή της κατασκευής της (1904 – 1908) τεχνικό έργο, το οποίο κατασκεύασε μία από τις διασημότερες παγκοσμίως τεχνικές εταιρείες της εποχής εκείνης, η γαλλική "Batlgnolles", καταξιωμένη ήδη λόγω της προηγηθείσας και πρωτοποριακής για την εποχή της κατασκευής του "Πύργου του Άιφελ" στο Παρίσι.
Όλα αυτά καθιστούν την γραμμή αυτή, το "πέρασμα του Μπράλου, ένα μοναδικό εν δυνάμει αξιοθέατο και πόλο έλξης επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει η γραμμή αυτή, μετά την λειτουργία της νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων να διατηρηθεί σε λειτουργία, χαρακτηριζόμενη από τώρα από τον ΟΣΕ ως "γραμμή σε λειτουργική κατάσταση", ώστε να κυκλοφορήσουν σε αυτήν τόσο τουριστικά και εκδρομικά τραίνα, όσο και εμπορικές αμαξοστοιχίες σε περίπτωση κορεσμού της ΣΔΥΤ.

Φωτό: trikalanews.gr

Πηγή: "Ο ΤΥΠΟΣ" των συνταξιούχων σιδηροδρομικών.