Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Το business plan της Rail Cargo Logistics Goldair για τον σιδηρόδρομο.

Ζακ Κισέογλου: Στόχος η μετεξέλιξη της χώρας μας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος.



Η αποθήκη της Rail Cargo Logistics Goldair στο υπερσύγχρονο σιδηροδρομικό εμπορευματικό κέντρο της εταιρείας στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου.
Ξεκινά τον Σεπτέμβριο, εκτός απροόπτου, τη λειτουργία της από τη Θεσσαλονίκη η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών, η Rail Cargo Logistics Goldair, κάτι που σηματοδοτεί την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών συμβάλλοντας στη μετεξέλιξη της χώρας μας σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.

H εταιρεία, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Rail Cargo Logistics Goldair Ζακ Κισέογλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ν», είναι αποτέλεσμα της ένωσης των κρατικών αυστριακών σιδηροδρόμων οι οποίοι ιδρύθηκαν το 1837 και με 1.100 λοκομοτίβες, 26.000 βαγόνια, 39.000 εργαζομένους και 5,5 δισ. ευρώ τζίρο, είναι σήμερα ένας σιδηροδρομικός κολοσσός εκτεινόμενος σε 16 χώρες της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και της Goldair η οποία είναι μία αμιγώς ελληνική επιχείρηση η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών και Logistics στην Ελλάδα.

Παρουσιάζοντας το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας ο κ. Κισέογλου, θεωρεί σημαντικό να αναφέρει ότι στην Ελλάδα σήμερα το ποσοστό των χερσαίων μεταφορών που πραγματοποιείται με σιδηρόδρομο είναι κάτω του 2%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι άνω του 12%. Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο και συμβαίνει για διάφορους λόγους, προσθέτει, όπως το ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι μέχρι στιγμής ιδιαίτερα ανεπτυγμένο, η διασύνδεσή του με τη βιομηχανία και τις λοιπές υποδομές είναι σχετικά περιορισμένη, δεν υπήρξε έως σήμερα κεντρική πολιτική για την ανάπτυξή του κ.ά.

Συνυπολογίζοντας ωστόσο:

1. τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας, η οποία με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μετατρέπεται σιγά σιγά από τέρμα της Ευρώπης σε πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευματικών ροών της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης,

2. τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται ή πρόκειται να πραγματοποιηθούν το προσεχές διάστημα στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης,

3. την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων υποδομής στον άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Βόρεια Σύνορα με τη διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή με ταυτόχρονη ανάταξη της τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους των σιδηροδρομικών μεταφορών, την αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και τη δυνατότητα παροχής αξιόπιστων, ανταγωνιστικότερων και ασφαλέστερων μεταφορών,

4. την πρόσφατη απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής για υλοποίηση δράσεων στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Logistics με έμφαση και στις σιδηροδρομικές μεταφορές,

5. την απόφαση της Ε.Ε. για τη συστηματική ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και το μερίδιο αγοράς,

6. την ανάπτυξη του Εμπορευματικού και Σιδηροδρομικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, η μεσοπρόθεσμη πρόβλεψή του είναι ότι ο όγκος των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας θα αυξηθεί καταλαμβάνοντας το 6% - 10% του συνόλου των χερσαίων μεταφορών.

Μέσα σε αυτό το δυναμικά εξελισσόμενο περιβάλλον η εταιρεία έχει καταρτίσει και θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο να υλοποιεί ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό πλάνο το οποίο θα αναπτύσσεται παράλληλα με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής.

Ζακ Κισέογλου, διευθύνων 
σύμβουλος της Rail Cargo 
Logistics Goldair

Επίσης, στα σχέδια είναι η εισαγωγή στην ελληνική αγορά της πατενταρισμένης από τη Rail Cargo λύσης Innovative semi-trailer transfer (ISU system) για μεταφορά επικαθήμενων trailer πάνω σε βαγόνια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.

Αρωγός στο έργο αυτό, τονίζει ο κ. Κισέογλου, είναι οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι, με εμπειρία σε αντίστοιχες διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που έχουν υλοποιήσει σε 8 χώρες εκτός της Αυστρίας οι οποίες είναι οι Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροατία, Ιταλία και Γερμανία.

Στο προσεχές μέλλον, με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Rail Cargo Logistics Goldair, οι μεταφορές εμπορευμάτων θα πραγματοποιούνται από την εταιρεία με την ίδια λοκομοτίβα καθ’ όλο το μήκος του διαδρόμου 7 με αρχικό ή τερματικό σταθμό τη χώρα μας. Αυτό, εκτιμάται, θα αποτελέσει για την εταιρεία ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μία σημαντικότατη καινοτομία και πρωτοπορία στα ευρωπαϊκά δεδομένα και θα συμβάλει καθοριστικά στον κύριο στόχο ο οποίος είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού έργου στη χώρα μας. Επιπλέον, η εταιρεία θα συμβάλει σημαντικότατα στη δυναμικότερη ανάπτυξη του σιδηροδρομικού διαδρόμου 10, από την Ελλάδα μέσω Σκοπίων προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα

Στρατηγικό πλάνο σε έξι άξονες

Στην τελική του μορφή το επιχειρηματικό πλάνο της Rail Cargo Logistics Goldair θα περιλαμβάνει:

1. Καθημερινά δρομολόγια Ειδομένη - Θεσσαλονίκη.

2. Καθημερινά δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη με σκοπό την εμπορευματική σιδηροδρομική διασύνδεση των 2 μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας μας και παράλληλα των 2 μεγαλύτερων λιμανιών.

3. Τακτικά δρομολόγια Προμαχώνα - Θεσσαλονίκη - Ασπρόπυργος.

4. Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς με χημικά.

5. Τακτικά δρομολόγια με πλήρεις συρμούς με πετρελαιοειδή.

6. Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πάτρας - Αθήνα τακτικό δρομολόγιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου.

Το προφίλ της εταιρείας

Οι βασικές δραστηριότητες της εταιρείας είναι η διεθνής και εθνική σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών, η αποθήκευσή τους, η διαχείριση και η διανομή της, δηλαδή η πλήρης υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας των επιχειρήσεων διαμέσου του σιδηροδρόμου.
Για την άρτια και ολοκληρωμένη παροχή αυτών των υπηρεσιών η εταιρεία έχει προχωρήσει στην κατασκευή ενός υπερσύγχρονου σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στη Βιομηχανική Περιοχής της Σίνδου. Το εμπορευματικό κέντρο είναι σε θέση να εξυπηρετεί καθημερινά 2 πλήρεις συρμούς με 34 βαγόνια ανά συρμό (δηλαδή συρμούς 500 μέτρων) παρέχοντας την άμεση εκφόρτωση των βαγονιών στη στεγασμένη ράμπα, την αποθήκευση των εμπορευμάτων για όσες ημέρες χρειασθεί και προώθησή τους κατόπιν εντολής των πελατών σε όλη την Ελλάδα.

Τα ιστορικά ορόσημα της εταιρείας είναι:

Το 2015 έγινε η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική επιχείρηση που έλαβε άδεια από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για την παροχή έλξης εμπορευματικών συρμών.
Το 2016 έγινε η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική επιχείρηση που έλαβε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων το πιστοποιητικό ασφαλείας τύπου Α’.
Το 2016 έγινε η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική επιχείρηση που έλαβε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων το πιστοποιητικό ασφαλείας τύπου Β’.
Σήμερα η εταιρεία βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης των προαπαιτούμενων προκειμένου να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της ως σιδηροδρομική επιχείρηση.


Συντάκτης: Φάνης Ζώης 
Πηγή: naftemporiki.gr