Τρίτη, 11 Ιουλίου 2017

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Το κεκτημένο της Πάτρας κινδυνεύει να απαξιωθεί.


Επτά χρόνια συμπληρώθηκαν από την πρώτη λειτουργία του Προαστιακού σιδηρόδρομου και κάτι που ξεκίνησε ως στοίχημα την εποχή που ο ΟΣΕ καταργούσε το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, αποτελεί σήμερα ένα κεκτημένο της Πάτρας που έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη χιλιάδων πολιτών.

Οι κάτοικοι της Πάτρας, του Ρίου και άλλων γειτονικών περιοχών βόρεια της πόλης, «αγκάλιασαν» αυτό το αστικό μέσο σταθερής τροχιάς, και αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία των τελευταίων χρόνων, σύμφωνα με τα οποία ο Προαστιακός σιδηρόδρομος μεταφέρει ετησίως πάνω από 1,5 εκατ. επιβάτες, αποτελώντας σήμερα μια από τις πλέον επιτυχημένες και κερδοφόρες γραμμές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου βοήθησε, ώστε να μειωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας, αφού τα στοιχεία δείχνουν ότι σε μηνιαία βάση 70.000 λιγότερα αυτοκίνητα εισέρχονται στο κέντρο της πόλης, γεγονός που συμβάλλει και στην μείωση της εκπομπής ρύπων.
Ωστόσο, χωρίς την απαραίτητη συντήρηση και τους ανθρώπινους πόρους, ο Προαστιακός κινδυνεύει με σοβαρή υποβάθμιση, όπως φάνηκε και τις τελευταίες ημέρες, με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην ομαλή ροή των δρομολογίων.

ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Οπως σημειώνει στην «ΠτΚ» το μέλος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Κώστας Πέττας, ο Προαστιακός της Πάτρας ήταν ένα στοίχημα που πέτυχε, γιατί η πόλη διέθετε έτοιμες υποδομές, συρμούς, διαθέσιμο προσωπικό και γνώση. Σήμερα όμως, το μέσο αντιμετωπίζει τον κίνδυνο απαξίωσης και υποβάθμισης, καθώς λειτουργεί αποκομμένα από το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, γεγονός που του στερεί προσωπικό και τακτική συντήρηση.
Επιπλέον, το μέλλον του Προαστιακού δεν θεωρείται εξασφαλισμένο, από τη στιγμή που δεν έχει επιλυθεί το κύριο ζητούμενο, που είναι ο τρόπος διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα.
Την ίδια στιγμή, η εργολαβία για την επέκταση του Προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα, αντιμετωπίζει προβλήματα, αφού η συντήρηση των υποδομών που έπρεπε να παραδοθεί στα τέλη Ιουνίου, φαίνεται ότι δεν προχωρά με τους ρυθμούς που περιμέναμε, ενώ κανείς δεν γνωρίζει ακόμα τι θα γίνει με την δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τις ανισόπεδες διαβάσεις.

ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Σύμφωνα με το μέλος του Δικτύου Επιβάτης Βασίλη Γκλαβά, ο Προαστιακός της Πάτρας πρέπει να ενισχυθεί με επιπλέον δρομολόγια, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο και τις νυχτερινές ώρες Παρασκευής και Σαββάτου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Την ίδια στιγμή πρέπει να επιλυθούν και άλλα ζητήματα, όπως η λειτουργία των ηχητικών και οπτικών αναγγελιών εντός των συρμών, ένα σύστημα που υπάρχει αλλά παραμένει απενεργοποιημένο.
Σοβαρό θέμα που δημιουργεί πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του Προαστιακού, είναι η συνδεσιμότητα με τα αστικά λεωφορεία, τα δρομολόγια των οποίων εξακολουθούν να μην συμπίπτουν με αυτά του τρένου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται αναστάτωση και το σύστημα να υποβαθμίζεται.
Οπως τόνισε ο κ. Γκλαβάς, ο Προαστιακός της Πάτρας για να συνεχίσει να είναι λειτουργικός και βιώσιμος πρέπει να εκσυγχρονιστεί και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μόνο με την έλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, χωρίς όμως να καταργηθούν οι υφιστάμενες στάσεις, αλλά να προστεθούν και νέες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γκλαβάς εξέφρασε τον προβληματισμό του για την πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας που προτείνει υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την Αγυιά μέχρι τον Ι.Ν. Αγίου Ανδρέα, γιατί δεν γίνεται αναφορά στις ενδιάμεσες στάσεις του Προαστιακού.
Οσον αφορά τη θέση του Δήμου Πατρέων για την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, ο κ. Γκλαβάς τη χαρακτήρισε ανεδαφική και εκτός οικονομικού πλαισίου.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πηγή: pelop.gr