Πέμπτη, 13 Ιουλίου 2017

Αγωνία για την πορεία υλοποίησης της εργολαβίας επέκτασης του Προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα.

Σε αναμονή βρισκόμαστε ακόμα για τη δεύτερη εργολαβία επέκτασης του προαστιακού σιδηρόδρομου προς την Κάτω Αχαΐα, καθώς μετά από δύο προσκλήσεις που έκανε ο ΟΣΕ, δεν υπήρξε κάποιο ενδιαφέρον από τεχνική εταιρεία για να αναλάβει το έργο που αφορά την εγκατάσταση και επισκευή 32 συστημάτων ανισόπεδων διαβάσεων.
ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΣ: ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΣΤΕΝΑ

Ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας τόνισε στην «Π» ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος συμμερίζεται τις αγωνίες των πολιτών και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία του έργου, αφού το θεωρεί μείζονος σημασίας, γι΄αυτό και διέθεσε στον ΟΣΕ την απαιτούμενη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ για την υλοποίησή του.
Το έργο έχει προϋπολογισμό που ξεπερνά τα πέντε εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και των σταθμών, στο τμήμα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Ανδρέα της Πάτρας, έως τον σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού μήκους 20,8 χιλιομέτρων. Επίσης, περιλαμβάνει την εγκατάσταση 30 νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, αποκατάσταση δύο παλαιότερων και συντήρηση της γέφυρας του ποταμού Πείρου.
Ωστόσο εκφράζεται αγωνία για την πορεία της υφιστάμενης πρώτης εργολαβίας η οποία αφορά στη συντήρηση της γραμμής σε εντοπισμένα τμήματα, καθώς επίσης και η επισκευή - συντήρηση των στάσεων μεταξύ του τμήματος Αγιος Ανδρέας - Κ. Αχαΐα.
Το έργο περιλαμβάνει σε κάθε στάση την διαμόρφωση μίας αποβάθρας στην οποία προβλέπεται η κατασκευή διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, την τοποθέτηση στεγάστρων και την προμήθεια και τοποθέτηση εξοπλισμού (καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων) και τον ηλεκτροφωτισμό.

ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΒΑΤΗΣ

Πάντως, η υφιστάμενη εργολαβία φαίνεται ότι δεν προχωρά με τους προβλεπόμενους ρυθμούς, ενώ το Δίκτυο Επιβάτης σε πρόσφατη επιθεώρηση που έκανε στην σιδηροδρομική γραμμή διαπίστωσε ότι ακόμα υπάρχουν ελλείψεις. Οπως φαίνεται και στο φωτογραφικό υλικό που δημοσιεύει η «Π», η συντήρηση της γραμμής δεν έχει ολοκληρωθεί, αφού υπάρχουν ακόμα ελλείψεις κυρίως στο τμήμα από τα Τσουκαλέικα μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Οπως δήλωσε στην «Π» το μέλος του Δικτύου Επιβάτης Βασίλης Γκλαβάς, «δεν γνωρίζουμε τι έχει γίνει, αλλά με την εικόνα που αντικρίσαμε, τρένο δεν μπορεί να φτάσει στην Κάτω Αχαΐα εντός των χρονικών πλαισίων που είχαν τεθεί».
Το πιο σημαντικό και τεχνικά δύσκολο, είναι ότι η συντήρηση και αναβάθμιση της Γέφυρας Πείρου δεν έχει γίνει ακόμα, ενώ το Δίκτυο Επιβάτης κατέγραψε φθορές στην περίφραξη της γραμμής στην Παραλία Πατρών, μικρό πλάτος στις αποβάθρες των σταθμών Βραχνεΐκων και Κάτω Αχαΐας, παράνομες διαβάσεις που λειτουργούν ακόμα σε Πάτρα, Μονοδένδρι και Βραχνέικα, στρωτήρες που είχαν σπάσει, ενώ η γραμμή σε κάποια σημεία καλύπτεται πάλι από βλάστηση.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πηγή: pelop.gr