Πέμπτη, 13 Ιουλίου 2017

Πάτρα: Το σίριαλ με τον σιδηρόδρομο και το «ορφανό» λιμάνι.

Μια ακόμα προσπάθεια για να βρεθεί κοινή λύση με τους τοπικούς φορείς, ώστε να προχωρήσει ο σχεδιασμός της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι Πατρών, καταβάλλουν σήμερα και αύριο στο υπουργείο Υποδομών.
Να ξεκολλήσει το σχέδιο για τη νέα σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο επιχειρεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς παρά τα πολυετή παζάρια με τοπικούς φορείς, άκρη δεν βρίσκεται.

Ετσι σήμερα πάει στην Πάτρα ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας (φωτό), με στόχο να συζητηθούν με φορείς της πόλης οι εναλλακτικές προτάσεις που έχει καταθέσει ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης.

Η ηγεσία του υπουργείου αλλά και του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που θα βρεθούν το επόμενο διήμερο στην Πάτρα, θα εξηγήσουν πως όσοι επιμένουν για την πλήρη υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ένα τόσο μεγάλο τμήμα, ή τη νέα, περιμετρική, χάραξη, ξεχνούν πως το κόστος ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει το ένα δισ. ευρώ!

Οι εναλλακτικές προτάσεις που είχε καταθέσει στις τοπικές αρχές ο Χρ. Σπίρτζης προβλέπουν υπογειοποίηση μόνο σε κάποιο τμήμα. Συγκεκριμένα προβλέπουν την υπογειοποίηση της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα (η μία πρόταση μέσω της υπάρχουσας όδευσης και η άλλη με νέα χάραξη μέσα από το λιμάνι), με παράλληλη εισαγωγή τραμ στις συνοικίες, τη διατήρηση του προαστιακού και προβλεπόμενο συνολικό κόστος μεταξύ 220-250 εκατ. ευρώ.

Θα υπενθυμίσουν, επίσης, πως εξαιτίας των πολυετών καθυστερήσεων μας απομένουν μόλις πέντε χρόνια για να σχεδιάσουμε, να ωριμάσουμε, να δημοπρατήσουμε και να κατασκευάσουμε τη σύνδεση του λιμανιού Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αν τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2022, τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να ζητήσει την επιστροφή όλων των κοινοτικών κονδυλίων που έχουν δοθεί για τον σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι. Γιατί; Γιατί αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου (core network) της Ε.Ε. Με τη συγκεκριμένη άποψη δεν συμφωνεί, πάντως, η δημοτική αρχή της Πάτρας, η οποία θεωρεί πως υπάρχει χρόνοςκαι ζητά είτε την πλήρη υπογειοποίηση, είτε μια νέα, πλήρως περιμετρική, χάραξη.

Για να προχωρήσει η μελέτη, ώστε στη συνέχεια να προκηρυχθεί το έργο, πρέπει πρώτα να συμφωνηθεί από πού και πώς θα περάσει η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα φτάνει στο λιμάνι. Ο κ. Βούρδας θα συναντηθεί αύριο και με εκπροσώπους της συντονιστικής επιτροπής των κατοίκων Καστελλοκάμπου, Μποζαΐτικων, Προαστίου Παραλίας και των γύρω περιοχών. Η επιτροπή κατοίκων εξακολουθεί να συντάσσεται με την πρόταση του δήμου Πατρέων για περιμετρική διέλευση του τρένου ή πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής σε όλη τη διαδρομή της, παρά τις επισημάνσεις από πλευράς υπουργείου πως το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο.

Το λιμάνι της Πάτρας θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία του στη μεταφορά φορτίων, εφόσον αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική σύνδεση, είχε δηλώσει προ ημερών, σε συνέδριο για τον σιδηρόδρομο, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ) Νίκος Κοντοές.

Προς το παρόν, στο υπουργείο και στην ΕΡΓΟΣΕ προσπαθούν να βρουν άκρη με τους φορείς της Πάτρας, αλλά και να ξεκολλήσουν κάποιους διαγωνισμούς στον άξονα Κιάτο - Πάτρα. Μνημείο καθυστερήσεων αποτελεί ο διαγωνισμός για το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, ο οποίος εδώ και δύο χρόνια σέρνεται από προσφυγή σε προσφυγή. Η τελευταία κατατέθηκε προ ημερών. Εκκρεμούν, επίσης, οι δημοπρατήσεις για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα μέχρι το Αίγιο, αλλά και τις επιδομής/ηλεκτροκίνησης και σημοτοδότησης στο τμήμα Αίγιο - Ψαθόπυργος.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr