Τρίτη 18 Ιουλίου 2017

Αντίδραση των μηχανοδηγών των τραίνων σε δημοσίευμα της "Καθημερινής". Τι απαντά η ΠΕΠΕ.

Αποτέλεσμα εικόνας για επιστολεςΜε επιστολή της προς τον δημοσιογράφο της "Καθημερινής" κ. Ευάγγελο Μανδραβέλη η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) ζητά την αποκατάσταση της αλήθειας για όσα αναφέρονται στο άρθρο του με τίτλο  «Στα χαρτιά μένει η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών».

 Στην απαντητική επιστολή της  η ΠΕΠΕ αναφέρει:

"Προς Αξιότιμο κ. Βαγγέλη Μανδραβέλη, Δημοσιογράφο 
      Με έκπληξη και πικρία διαβάσαμε το άρθρο σας στην «Καθημερινή» που κυκλοφόρησε στις 5 Μαΐου 2017 με τίτλο «Στα χαρτιά μένει η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών», στο οποίο πραγματεύεστε το ζήτημα της έλλειψης μηχανοδηγών. Σε αυτό, δυστυχώς, περιλαμβάνονται αναφορές που όχι μόνο δε διαφωτίζουν το αναγνωστικό κοινό επί ενός πράγματι υπαρκτού προβλήματος, αλλά και προκαλούν, αδίκως, αρνητικές εντυπώσεις σε βάρος μας.
   Προς αποκατάσταση της αλήθειας ως προς τις αιτίες της έλλειψης μηχανοδηγών, την οποία αβάσιμα και παραπλανητικά αποδίδετε σε ίδια συμφέροντα συνδέοντάς τη με το ύψος των καθαρών αποδοχών μας, το οποίο ανακριβώς προσδιορίζετε σήμερα στο ποσό των 2.500-3.000 ευρώ, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
        Με το νόμο 3911/2011 ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο η Οδηγία 2007/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2007 σχετικά με την πιστοποίηση του προσωπικού οδήγησης μηχανών έλξης και συρμών στο σιδηροδρομικό σύστημα της Κοινότητας. Η έλλειψη μηχανοδηγών δεν οξύνθηκε με το νόμο αυτό που αναφέρετε, αλλά με το νόμο 3891/2010, σε εφαρμογή του οποίου 120 πιστοποιημένοι και έμπειροι μηχανοδηγοί μετατάχθηκαν ως  δήθεν πλεονάζοντες σε φορείς του δημοσίου τομέα και ειδικότερα ως κλητήρες, τραυματιοφορείς και φύλακες αρχαιοτήτων, ευτελίζοντας κάθε είδους επαγγελματική αξιοπρέπεια. Ήδη κατά το χρόνο κατά τον οποίο έλαβαν χώρα οι μετατάξεις (2011), υποχρεωτικές ή κατόπιν αίτησης, ως εκβιαστικό όμως αποτέλεσμα πίεσης, αναδείξαμε το πρόβλημα και επιμείναμε ότι πρόκειται κυρίως περί ζητήματος ασφάλειας των αμαξοστοιχιών και του επιβατικού κοινού: Οι εναπομείναντες μηχανοδηγοί κλήθηκαν και καλούνται μέχρι σήμερα να καλύψουν τις ελλείψεις απασχολούμενοι υπερωριακά και σε ημέρες ανάπαυσης (ρεπό) με αναπόφευκτη συνέπεια την εξουθένωση των εργαζομένων, των οποίων όμως τα καθήκοντα απαιτούν μεγάλο βαθμό προσοχής και προσήλωσης. Με δελτία τύπου και απεργιακές κινητοποιήσεις μας επιμένουμε και ζητάμε διαρκώς, από το 2011 και μέχρι σήμερα, την παραμονή/επιστροφή στην εταιρεία των μεταταγμένων εκπαιδευμένων και πιστοποιημένων συναδέλφων μας και την πρόσληψη και εκπαίδευση νέων (όλως ενδεικτικά 24ωρη απεργία 9ης Ιουνίου 2016). Όμως, σχεδόν πάντοτε τα μέσα ενημέρωσης αντιμετωπίσατε αρνητικά τις κινητοποιήσεις αυτές, εστιάζοντας στη, δυστυχώς αναπόφευκτη, ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, αποσιωπώντας όμως ταυτόχρονα τα αιτήματά μας. Ποιες πηγές σας, λοιπόν, που αορίστως αποκαλείτε «πολλοί» και με βάση ποια στοιχεία «διακρίνουν συνδικαλιστικά συμφέροντα» στη μη λειτουργία μέχρι σήμερα σχολής μηχανοδηγών από τον ΟΣΕ;
      Μάλιστα, με βάση τις ίδιες «πηγές», παραπλανητικά, και για λόγους εντυπωσιασμού και μόνο, συνδέετε αυτά τα «συνδικαλιστικά συμφέροντα» με το ύψος των αποδοχών μας το 2010 και σήμερα. Και ως προς το 2010 το ποσό και μάλιστα καθαρό που αναφέρετε είναι σαφώς υπερβολικό και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ενώ ως προς τις σημερινές αποδοχές μας σας υπενθυμίζουμε ότι από 1.11.2011 έχουμε υποστεί σοβαρές μειώσεις, σε εφαρμογή του νόμου 4024/2011, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο νόμο από 1.1.2013 έχουμε υπαχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο όπως όλος ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, ώστε τα ποσά των 2.500 και 3.000 ευρώ και μάλιστα καθαρά που αναφέρετε, να αποτελούν μάλλον αποκύημα φαντασίας.
        Εξάλλου, στους 22 βοηθούς μηχανοδηγούς δεν δόθηκαν κατά παρέκκλιση άδειες, όπως αναφέρετε, αλλά άδειες βάσει των μεταβατικών διατάξεων του νόμου 3911/2011. Αντίθετα κατά παρέκκλιση όλων των νόμιμων διατάξεων και της κοινής λογικής, έγινε προσπάθεια να πιστοποιηθούν συνταξιούχοι, την ώρα που η ανεργία στην χώρα ξεπερνά το 55% στις νέες ηλικίες, γεγονός που προκάλεσε και την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών.
  Επαναλαμβάνουμε, τέλος, ότι το ζήτημα της έλλειψης μηχανοδηγών αφορά πρωτίστως την ασφάλεια των συγκοινωνιών και όχι την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως παραπλανητικά, κατά την άποψή μας, αυτό  παρουσιάζεται στο άρθρο σας, αφού μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλες οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα πραγματοποιούνται στην χώρα από ιδιώτη, γεγονός που συνιστά πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία!
      Κατόπιν αυτών, θα σας παρακαλούσαμε, επικαλούμενοι και τη δημοσιογραφική δεοντολογία σας, να είστε στο μέλλον περισσότερο προσεκτικός στα ζητήματα που μας αφορούν ως προς την διακρίβωση της αξιοπιστίας των «πηγών σας», ενώ θέτουμε εαυτούς στη διάθεσή σας για την παροχή όποιων στοιχείων χρειάζεστε επί του ζητήματος που σας απασχόλησε ή άλλων ζητημάτων που αφορούν τον όμιλο ΟΣΕ και πρόκειται να σας απασχολήσουν στο μέλλον . Τέλος,  προς αποκατάσταση της αλήθειας και της τιμής και αξιοπρέπειας των μελών μας-μηχανοδηγών, ζητάμε να δημοσιεύσετε την παρούσα στην εφημερίδα σας στην ίδια θέση και στην ίδια έκταση με το υπόψη άρθρο σας.
                   
                              ΓΙΑ ΤΗΝ Π.Ε.Π.Ε.

     
Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν.Γραμματέας
Κωνσταντίνος Γενιδούνιας                  Βασίλειος Τουρλής