Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017

Δημόσια έργα 3 δισ. θα δημοπρατηθούν έως το 2020.

Δημόσια έργα της τάξεως των 2,5-3 δισ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθούν έως το 2020, συνιστώντας τη νέα γενιά των μεγάλων δημοσίων έργων. 


Ασφαλώς, το παραπάνω μέγεθος είναι αισθητά χαμηλότερο από τα προηγούμενα χρόνια και ταυτόχρονα ανεπαρκές για να καλύψει τις ανάγκες των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, των οποίων το σημερινό ανεκτέλεστο υπόλοιπο κινείται πέριξ των 7-8 δισ. ευρώ (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Αβαξ).

Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι τα εν λόγω έργα θα αποτελέσουν αντικείμενο έντονης διεκδίκησης από τις εταιρείες, στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν πρόσθετο τζίρο. Αυτό που επίσης θεωρείται δεδομένο, είναι η σταδιακή υποχώρηση των οδικών αξόνων, ως ποσοστό επί του συνόλου των προς δημοπράτηση έργων και η αντικατάστασή τους από έργα στον τομέα των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, σιδηρόδρομος κ.τ.λ.).
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα περίπου 3 δισ. ευρώ έργων, σχεδόν το 50% ή περίπου 1,4 δισ. ευρώ αφορά το έργο της νέας γραμμής 4 του μετρό.

Επιπλέον 180 εκατ. ευρώ αφορούν την επέκταση του τραμ από τον Πειραιά προς τις συνοικίες του Κερατσινίου και του Περάματος. Το έργο εκτιμάται ότι θα στοιχίσει περί τα 180-200 εκατ. ευρώ, ενώ η δημοπράτησή του δεν προβλέπεται νωρίτερα από το 2019.

Σημαντικές είναι και οι εργολαβίες σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, συνολικά, τα προς δημοπράτηση έργα της ΕΡΓΟΣΕ για το διάστημα έως το 2019 αναμένεται να αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ έως το τέλος της δεκαετίας το ποσό αυτό εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, στα παραπάνω, δεν υπολογίζονται πιθανά νέα έργα, που επί του παρόντος βρίσκονται στο στάδιο της προμελέτης, ή έργα των οποίων οι μελέτες δεν έχουν ακόμα ωριμάσει, ώστε να αναζητηθεί στη συνέχεια τρόπος να ενταχθούν σε κάποιο από τα κοινοτικά προγράμματα.

Επίσης, τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν και για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, ένα έργο που έχει εισέλθει στη Β΄ φάση του διαγωνισμού, για το οποίο περισσότερες λεπτομέρειες εκτιμάται ότι θα προκύψουν το φετινό φθινόπωρο, όταν αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διάλογος μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών, του υπ. Υποδομών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σε αναζήτηση χρηματοδότησης βρίσκονται και ορισμένα σημαντικά οδικά έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Κρήτης, έργο της τάξεως των 600 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και η οδική παράκαμψη Χαλκίδας, προϋπολογισμού της τάξεως των 180 εκατ. ευρώ.


ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Πηγή: kathimerini.gr