Τετάρτη, 17 Μαΐου 2017

Χωρίς λεωφορεία και αύριο-Οι δύο κινήσεις του ΟΑΣΘ για να σταματήσει η επίσχεση.

Δάνειο από την Εθνική και προκαταβολή της επιδότησης Ιουνίου για να καταβάλλει τις μισθοδοσίες Μαρτίου, Απριλίου και το δώρο το Πάσχα θα ζητήσει ο Χρ.Στεφανίδης

Τη συνέχιση της επίσχεσης εργασίας για τέταρτη ημέρα αποφάσισε πριν από λίγο το δ.σ του σωματείου του εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, πράγμα που σημαίνει ότι ούτε αύριο θα κυκλοφορούν αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να εξετάζουν τη στάση που θα τηρήσουν σε καθημερινή βάση ανάλογα με τις εξελίξεις.

Την ίδια στιγμή σε δηλώσεις του στον συνάδελφο Φ. Κουτσαμπάρη ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης αποκάλυψε δύο κινήσεις που προτίθεται να κάνει άμεσα προκειμένου τα λεωφορεία να επιστρέψουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Αύριο το πρωί ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ θα κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να πάρει δάνειο περίπου 4 εκ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα, με ενέχυρο την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου με την οποία επιδικάζεται υπέρ του Οργανισμού ποσό 4,6 εκ. ευρώ.

Με το ποσό αυτό θα εξοφληθεί η μισθοδοσία Μαρτίου και το δώρο Πάσχα.

Στις προθέσεις του Χρ. Στεφανίδη επίσης, είναι να ζητήσει από τον Χρήστο Σπίρτζη να καταβληθεί προκαταβολικά στον Οργανισμό η επιχορήγηση του Ιουνίου προκειμένου να καταβάλλει και την οφειλόμενη μισθοδοσία Απριλίου.

Απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα

Αργά το μεσημέρι απορρίφθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ζητώντας να κηρυχθεί άκυρη ως καταχρηστική η επ’ αόριστον επίσχεση εργασίας των εργαζόμενων του Οργανισμού για μη καταβολή δεδουλευμένων των μηνών Μαρτίου και Απριλίου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση που εξέδωσε η πρόεδρος υπηρεσίας, η αίτηση απορρίφθηκε ως «νόμω αβάσιμη». Η κύρια συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων προσδιορίστηκε για τις 26 Σεπτεμβρίου 2017.

Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, με τη διαδικασία της προσωρινής διαταγής, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, δια των νομικών της εκπροσώπων, επισήμανε ότι η αδυναμία καταβολής των δεδουλευμένων (ύψους περίπου 6 εκατ. ευρώ), δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του Οργανισμού, αλλά στην ακολουθούμενη πολιτική του Ελληνικού Δημοσίου κατά την τελευταία 2ετία, ενώ προβλήθηκε ο ισχυρισμός ότι το Δημόσιο χρωστάει περί τα 100 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο διάστημα.

Εξεταζόμενος ως μάρτυρας, ο γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ Ανδρέας Ζερβούλιας, αναφέρθηκε σε οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού. Όπως κατέθεσε, κατά την προηγούμενη χρήση είχε έσοδα 52 εκατ. ευρώ και δαπάνες ύψους 143 εκατ. ευρώ, ενώ η οφειλή προς τους μετόχους από μερίσματα αντιστοιχεί στο ποσό των 8 εκατ. ευρώ το τελευταίο 6μηνο. «Εάν είχε τηρηθεί η συμφωνία με το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα» ανέφερε.

Επισημάνθηκε δε ότι οι οικονομικές απώλειες του Οργανισμού από την επίσχεση εργασίας υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 200.000 ευρώ ημερησίως (διαφυγόντα έσοδα).

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, καταθέτοντας ως μάρτυρας, ανέφερε ότι τα μερίσματα καταβάλλονται κανονικά στους μετόχους. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «έχουμε στοιχεία ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα καταβλήθηκε μέρισμα σε μετόχους». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι από το σύνολο των 2.300 εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, περίπου 200 άτομα είναι και μέτοχοι. «Δεν μπορεί ο Οργανισμός να πληρώνει τους μετόχους κι όχι τους εργαζόμενους» είπε.

Εξάλλου, ο δικηγόρος που παρέστη ως εκπρόσωπος των εργαζομένων, υπογράμμισε ότι ακόμη και να κηρυχθεί καταχρηστική η επίσχεση εργασίας, δεν θα επιλυθεί το πρόβλημα, με δεδομένο ότι ο Οργανισμός έχει προσφύγει μόνο κατά 50 εργαζομένων, από τους οποίους οι 35 είναι οδηγοί. Ανέφερε δε ότι δεν υπάρχει καμία καταχρηστικότητα από τη στιγμή που οι εργαζόμενοι δέχθηκαν από το 2015 μειώσεις στους μισθούς τους.

Έκκληση Τζιτζικώστα για επιστροφή των αστικών στους δρόμους

Έκκληση να επιστρέψουν τα αστικά λεωφορεία στους δρόμους της πόλης ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, απηύθυναν ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), Λάζαρος Κυρίζογλου, καθώς και εκπρόσωποι επιμελητηρίων, φορέων και δήμων της πόλης που συμμετείχαν σε σύσκεψη που συγκάλεσαν η περιφέρεια και η ΠΕΔ-ΚΜ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι εδώ και τρεις μέρες ταλαιπωρούνται οι πολίτες χωρίς αστικές συγκοινωνίες και χωρίς καμία άλλη συγκοινωνία, ενώ το γεγονός αυτό έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο και στα οικονομικά στοιχεία του εμπορικού κόσμου. Παράλληλα, ανέφερε, ότι ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό να προχωρήσουν οι διαδικασίες και έλαβε διαβεβαίωση για ταχεία πληρωμή τμήματος των χρημάτων που χρωστά το κράτος στον ΟΑΣΘ. Επιπλέον, επισήμανε, ότι έλαβε τη δέσμευση του ΟΑΣΘ ότι θα αποπληρωθούν άμεσα οι δύο μισθοί των εργαζομένων και ζήτησε από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης, να λύσουν τα χειρόφρενα και να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Την ανάγκη να βρεθεί λύση υπογράμμισε και η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ενώ ο κ. Κυρίζογλου, είπε ότι μέχρι να οριστικοποιηθεί οποιοδήποτε σενάριο για τις αστικές συγκοινωνίες, αυτές πρέπει να λειτουργούν αδιατάρακτα και οι πολίτες να μην ταλαιπωρούνται.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, ανέφερε ότι θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις αν υπήρχε δείγμα καλής θέλησης από το Δ.Σ. του ΟΑΣΘ που, όπως είπε, αφήνει τους εργαζόμενους ως πρόβατα προς σφαγή. «Ο αγώνας είναι δίκαιος. Ή εμείς ή αυτοί» είπε και υπενθύμισε ότι οι εργαζόμενοι έχουν προσφέρει επί χρόνια στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και άνοιξαν την κουβέντα για επέκταση των συγκοινωνιών σε όλο τον νομό. O γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ, Ανδρέας Ζερβούλιας, επισήμανε ότι γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και γνωστοποίησε ότι στη συνάντηση που είχε χθες με τον αρμόδιο υπουργό ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ορίστηκε χρονικό διάστημα πέντε ημερών ώστε να δοθούν στον υπουργό οι προτάσεις του οργανισμού για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Την ανάγκη να λειτουργήσουν άμεσα οι αστικές συγκοινωνίες στην πόλη εξέφρασαν εκπρόσωποι των φορέων της πόλης, μεταξύ των οποίων, το Τεχνικό Επιμελητήριο / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Επ΄ αυτού, ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, τόνισε ότι το αίτημα των φορέων της πόλης είναι σωστό, αλλά δεν είναι εύκολο να πειστούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ.

Σε ό,τι αφορά το σχέδιο νόμου για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη ο κ. Τζιτζικώστας, ζήτησε να γίνει ουσιαστικός διάλογος, με όλους τους φορείς παρόντες για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών. Τάχθηκε υπέρ της συμμετοχής της αυτοδιοίκησης και της τοπικής κοινωνίας στον φορέα εποπτείας των συγκοινωνιών και υπέρ της συμμετοχής της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του ΟΑΣΘ σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό για τη λειτουργία των συγκοινωνιών. Στο ίδιο μήκος κύματος διαμορφώθηκε και η τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ.

Πηγή: makthes.gr