Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017

Τα έργα που θα τροφοδοτήσουν τους τζίρους των κατασκευαστικών.

Η J&P Αβαξ συνεχίζει τις εργασίες στο έργο της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, το οποίο υλοποιεί από κοινού με τον ιταλικό όμιλο της Ghella.

Σε έναν συνδυασμό δημόσιων, συγχρηματοδοτούμενων και ιδιωτικών έργων που ανέλαβαν τους τελευταίους μήνες, αναμένεται να στηριχθούν οι κατασκευαστικοί όμιλοι τους προσεχείς μήνες, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες κατασκευαστικού τζίρου από την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών αξόνων, που εν πολλοίς, στήριξαν ένα σημαντικό μέρος του ανεκτέλεστου υπολοίπου τους την τελευταία διετία. Πρόκειται για συμβάσεις που αναλήφθηκαν τους προηγούμενους μήνες και πλέον ξεκινούν να υλοποιούνται, ή για έργα τα οποία, ενώ έχουν ανατεθεί ακόμα και πριν από δύο-τρία χρόνια, η έναρξή τους καθυστερούσε για διαφορετικούς λόγους.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία ολοκληρώνει την Ιονία Οδό και τον άξονα της Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), έχει καταθέσει σε κοινοπραξία με την ινδική GMR τη μοναδική προσφορά για την κατασκευή και διαχείριση του νέου διεθνούς αεροδρομίου του Ηρακλείου (Καστέλλι). Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε 480 εκατ. ευρώ, με τα έργα να αναμένεται να ξεκινήσουν προς τις αρχές του 2018. Επίσης, η εταιρεία προσδοκά και στην έναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Λαμίας-Ξυνιάδας (Φθιώτιδα), ύψους 300 εκατ. ευρώ, αν και επί του παρόντος εκκρεμούν τόσο η έγκριση της χρηματοδότησης από την Ε.Ε. (στο σκέλος που αφορά τη συμμετοχή του Δημοσίου) όσο και η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει και την έναρξη του ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα της Ηπείρου και της Πελοποννήσου.

Η Intrakat έχει αναλάβει για λογαριασμό της γερμανικής Fraport την υλοποίηση των μελετών και των εργασιών αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Πρόκειται για σύμβαση ύψους 357 εκατ. ευρώ, με τις πρώτες εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν εντός του έτους. Επίσης, η εισηγμένη αναμένει και την έναρξη των εργασιών για το έργο ΣΔΙΤ των Σερρών, όπου έχει αναδειχθεί ανάδοχος σε κοινοπραξία με τις εταιρείες Αρχιρόδον και Envitec.

Αντίστοιχα, ο όμιλος Ελλάκτωρ, έστω και μέσω υψηλότατων εκπτώσεων, ανέλαβε πρόσφατα το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, για το οποίο ο όμιλος προσέφερε έκπτωση 53,54%. Οι εργασίες είναι κυρίως αντιπλημμυρικές και αφορούν έκταση 479.000 τ.μ. Μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του πρώην γηπέδου Τάε Κβον Ντο, καλύπτοντας την περιοχή Μοσχάτου, Ταύρου και Καλλιθέας. Επίσης, η εταιρεία εξασφάλισε και το ιδιωτικό έργο της ανακαίνισης των ξενοδοχειακών μονάδων του Αστέρα Βουλιαγμένης, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 68,4 εκατ. ευρώ.

Η J&P Αβαξ συνεχίζει τις εργασίες στο έργο της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά, το οποίο υλοποιεί από κοινού με τον ιταλικό όμιλο της Ghella. Επίσης, αναμένει τις τελικές υπογραφές για την κατασκευή μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ηλεία, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, ενώ έχει να προσδοκά και σε σημαντική «ένεση» από το εξωτερικό, καθώς συμμετέχει στο έργο ανάπτυξης και λειτουργίας σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ισχύος 1.500 MW στη Βαγδάτη του Ιράκ, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.

Ειδικά όσον αφορά τα έργα στο εξωτερικό, παρότι παραμένουν ιδιαίτερα σημαντικά για τους κατασκευαστικούς ομίλους, φαίνεται να διαδραματίζουν έναν πιο περιορισμένο ρόλο, τουλάχιστον επί του παρόντος, καθώς το περιθώριο κέρδους είναι σαφώς χαμηλότερο, τόσο λόγω ανταγωνισμού, όσο και λόγω των τραπεζικών εγγυήσεων που συχνά ζητούν οι ανάδοχοι, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος χρήματος.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Πηγή: kathimerini.gr