Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Άγουρη μελετητικά και χρηματοδοτικά η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο.

Στα αζήτητα φαίνεται ότι έχει καταλήξει το σχέδιο επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου. Το έργο που έχει εξαγγελθεί, ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν ως έργο προς υλοποίηση, έχει ξαναμπεί στα συρτάρια.

Το πρώτο εμπόδιο στην προώθηση του προς υλοποίηση είναι η αποβολή του από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Σε αυτό πιθανότατα συνετέλεσε το υψηλό του κόστος (150εκατ.ευρώ) που μαζί με τις απαλλοτριώσεις ξεπερνά τα 250εκατ.ευρώ. Η είσοδος του έργου στο Πακέτο Γιούνκερ δεν είχε αποτέλεσμα και πλέον το έργο δείχνει να είναι μετέωρο χρηματοδοτικά.

Άγνωστα όμως είναι και τα επόμενα βήματα καθώς το σχέδιο επέκτασης κατά 32χλμ του Προαστιακού προς το Λαύριο, δείχνει να μην "τραβάει" καθώς και σε εμπορικό επίπεδο το έργο δεν δείχνει να πείθει για την χρησιμότητα του.

Να θυμίσουμε πως η συγκεκριμένη επέκταση έχει αποτελέσει στο παρελθόν πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ (κανονική ηλεκτροκίνηση με ανισόπεδους κόμβους ή ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ με ισόπεδους) και γενικά στο σύνολο της φαντάζει όλο και πιο περίπλοκη.

Το μήκος της επέκτασης είναι 32χλμ και θα ξεκινά από τον σημερινό σταθμό ΚΟΡΩΠΙ καταλήγοντας στο Λιμάνι του Λαυρίου. Στην Λαυρεωτική έχουν πιέσει επανειλημμένα για την προώθηση του έργου που από το 2005 αποτελεί σταθερή προεκλογική δέσμευση όλων των μετέπειτα κυβερνήσεων χωρίς ωστόσο να καταφέρει να προχωρήσει.

Σήμερα εκκρεμεί ακόμα και η ολοκλήρωση των μελετών της επέκτασης. Η μελέτη που σύμφωνα με τους πίνακες της ΕΡΓΟΣΕ είναι υπό δημοπράτηση εντός του 2017 έχει τον τίτλο "Β`φάση μελετών Προαστιακής Σιδηροδρομικής Γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου μέχρι το Λιμένα Λαυρίου" έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τα κονδύλια της Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ και έχει κόστος 980.000 ευρώ.

Συμπερασματικά το έργο της επέκτασης σήμερα, 12 χρόνια μετά την πρώτη του εξαγγελία παραμένει άγουρο τόσο μελετητικά, όσο και χρηματοδοτικά και είναι εξαιρετικά δύσκολο να το δούμε να προχωρά σύντομα.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com