Τρίτη 25 Απριλίου 2017

Εν αναμονή ορισμού συνάντησης με τον Σπίρτζη οι δήμαρχοι.

Ετοιμάζουν τις παρατηρήσεις τους στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.
Αποτέλεσμα εικόνας για Λαζαρος κυριζογλου
Ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ και δήμαρχος 
Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου

Εν αναμονή της απάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στο αίτημα για ραντεβού στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται οι δήμαρχοι του νομού, οι οποίοι παράλληλα καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους για το προσχέδιο νόμου με τις αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες.

Οι δήμαρχοι διά του προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ) Λάζαρου Κυρίζογλου ζήτησαν από τον υπουργό να ορίσει ημερομηνία συνάντησης μετά τις 9 Μαΐου, οπότε υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συγκέντρωσης των απόψεών τους. Υπενθυμίζεται ότι η ΠΕΔΚΜ έθεσε προθεσμία υποβολής των παρατηρήσεων των δημάρχων την 28η Απριλίου, ενώ στις 4 Μαΐου θα συνεδριάσουν η εκτελεστική επιτροπή και οι δήμαρχοι της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, για να γίνει η σύνθεση των συμπερασμάτων.

Στην επιστολή του προς τον υπουργό ο κ. Κυρίζογλου τονίζει πως «κοινή διαπίστωση όλων των συμμετεχόντων είναι πως το κείμενο του αποσταλέντος προσχεδίου δημιουργεί πληθώρα αποριών, εγείρει πολλά ερωτήματα και πυροδοτεί σειρά προβληματισμών. Η μορφή του, ως αρχικού προσχεδίου, χωρίς αρίθμηση των προτεινόμενων διατάξεών του, δυσχεραίνει τις επ’ αυτού παραπομπές, ενώ σε αρκετά σημεία του εμφιλοχωρούν ασάφειες, ατέλειες ή και ανεπίκαιρες αναφορές». Σε άλλο σημείο αναφέρει ότι «είναι προφανές πως το αποσταλέν κείμενο δεν διαθέτει ούτε την ανάλυση ούτε την τεκμηρίωση ούτε την κοστολόγηση που αναμέναμε. Παρ’ όλα αυτά αποτελεί ένα γραπτό κείμενο, που (ως ‘προσχέδιο’) αποτυπώνει τους προσανατολισμούς του αρμοδίου υπουργείου και με αυτήν την έννοια συνιστά ένα είδος βάσης για την ανταλλαγή απόψεων και την από κοινού ανάληψη προσπαθειών για την κατάστρωση ενός περισσότερο συγκεκριμένου σχεδιασμού». Ο κ. Σπίρτζης έστειλε το προσχέδιο στις 5 Απριλίου και ζήτησε τις θέσεις των δημάρχων μέχρι τις 19 Απριλίου, κάτι που θεωρήθηκε αδύνατο μεσούσης της πασχαλινής περιόδου και δεδομένων των ασαφειών του κειμένου. Έτσι οι δήμαρχοι ζήτησαν παράταση της προθεσμίας, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι τις Μαΐου.

Το προσχέδιο νόμου προβλέπει τη δημιουργία δύο φορέων για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με τη μορφή ανωνύμων εταιρειών δημοσίου συμφέροντος και κοινωφελούς σκοπού και διάρκεια 90 ετών. Η πρώτη εταιρεία, που θα πάρει τη θέση του ΣΑΣΘ, σύμφωνα με το σχέδιο έχει σκοπό την ανάπτυξη, το συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των δημόσιων επιβατικών αστικών συγκοινωνιών λεωφορείων και μέσων (υπόγειων και επίγειων) σταθερής τροχιάς, καθώς και των θαλάσσιων μεταφορών που εκτελούνται ή θα εκτελούνται στο μέλλον στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Στο νέο φορέα υπάγονται και τα ταξί, ενώ εξαιρούνται το σιδηροδρομικό έργο και εγκαταστάσεις που παρέχει ο ΟΣΕ και κάθε άλλος όμοιου αντικειμένου δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας, καθώς και οι εταιρείες ΚΤΕΛ. Η δεύτερη εταιρεία, θυγατρική της πρώτης, θα αναλάβει την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου στη θέση του ΟΑΣΘ και προβλέπεται στο άρθρο 14 του νομοσχεδίου. Έχει ευθύνη επίσης για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου με μέσα σταθερής υπόγειας τροχιάς (μετρό Θεσσαλονίκης) στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης, καθώς και του συγκοινωνιακού έργου με μέσα επίγειας σταθερής τροχιάς (τραμ). Στην εταιρεία αυτή μπορούν να συμμετάσχουν οι δήμοι σε ποσοστό μέχρι 49%, ενώ το 51% θα ανήκει στο δημόσιο.

Συντάκτης: Φώτης Κουτσαμπάρης 
Πηγή: makthes.gr