Τετάρτη, 12 Απριλίου 2017

Απάντηση Μυλόπουλου στο δημοσίευμα της «ΜτΚ» για το μετρό.


Αποτέλεσμα εικόνας για Απάντηση Μυλόπουλου στο δημοσίευμα της «ΜτΚ» για το μετρόΔιαπραγματεύεται το χρονοδιάγραμμα που… έχει εξαγγείλει.

Απαντήσεις σε όσα αποκάλυψε η «Μακεδονία της Κυριακής» σχετικά με τις εκτιμήσεις του αναδόχου για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του μετρό Θεσσαλονίκης επιχείρησε να δώσει μέσω του ραδιοσταθμού «Στο Κόκκινο» ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος.

Η «ΜτΚ» δημοσίευσε επιστολή της αναδόχου κοινοπραξίας προς την Αττικό Μετρό, στην οποία αναφέρεται ως εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ο Φεβρουάριος του 2021, τη στιγμή που λίγες ημέρες πριν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης καθώς και ο κ. Μυλόπουλος δήλωναν ότι το 2019 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό. Παρότι ήταν σε γνώση τους η επιστολή, την οποία είχαν παραλάβει δέκα ημέρες νωρίτερα.

Ο κ. Μυλόπουλος επιβεβαίωσε την ύπαρξη της επιστολής, τονίζοντας ότι σε αυτήν περιλαμβάνεται πρόταση του αναδόχου προς την Αττικό Μετρό ενός χρονοδιαγράμματος των έργων από εδώ και στο εξής, προσθέτοντας πως «για το χρονοδιάγραμμα των έργων γίνεται μία συζήτηση, μία διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο. Αυτός ο οποίος τελικά θα πάρει την απόφαση και θα εγκρίνει το χρονοδιάγραμμα δεν είναι άλλος από την Αττικό Μετρό. Άρα τα όσα ως προτάσεις του αναδόχου αναφέρονται, δεν μπορούν να θεωρούνται ως τετελεσμένα γεγονότα».

Μάλιστα ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε πως περίπου έναν μήνα μετά την αποστολή της επιστολής αυτής, η Αττικό Μετρό έχει αλλάξει το χρονοδιάγραμμα αυτό και επιμένει στις ημερομηνίες τις οποίες έχει δώσει και η διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο υπουργός Μεταφορών. «Μετά από μεγάλη συζήτηση και διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο, αυτά τα οποία διαλαμβάνονται στην επιστολή έχουν βελτιωθεί προς τη μεριά της ταχείας κατά το δυνατόν ολοκλήρωσης του έργου και προς τη μεριά του δημοσίου συμφέροντος», δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Διευκρίνισε επίσης πως «η επιστολή δίνει μέγιστα διαστήματα ολοκλήρωσης και λέει πως το έργο αυτό μπορεί να τελειώσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να τελειώσει και τον Σεπτέμβριο του 2020 εφόσον γίνουν άλλες διευθετήσεις. Και αυτό το πράγμα συμβαίνει». Ο κ. Μυλόπουλος σημείωσε παράλληλα πως οι παρατηρήσεις της αναδόχου που περιλαμβάνονταν στην επιστολή έχουν απαντηθεί και η θέση του αναδόχου έχει αλλάξει.

«Ο ανάδοχος πάντα προσπαθεί να προτείνει πράγματα τα οποία αφορούν, ενδιαφέρουν, ωφελούν τον ίδιο. Εμείς ως εκπρόσωποι του δημοσίου συμφέροντος έχουμε υποχρέωση να επαναφέρουμε αυτές τις προτάσεις στο πλαίσιο αυτού που είναι το όφελος της κοινής γνώμης και αυτό κάνουμε», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, αυτό που περιλαμβάνεται στην επιστολή και το οποίο όμως έχει αποκρυφτεί είναι ότι παραδέχεται ο ανάδοχος πως τελείωσε η περίοδος αμφισβήτησης του έργου και δέχεται να αποσύρει την αίτηση διάλυσης της σύμβασης, την οποία είχε καταθέσει το 2014. «Αυτό είναι η μεγάλη αλλαγή που έχει γίνει στο έργο, ότι δηλαδή το έργο ξεκίνησε, ότι τα θεσμικά ζητήματα διευθετήθηκαν, ότι οι διαιτησίες έχουν ολοκληρωθεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος μια και το ποσό που έχει επιδικαστεί είναι της τάξεως του 10% της αρχικής διεκδίκησης των αναδόχων και λέει ο ανάδοχος ‘δεν έχω κανένα λόγο πια να αμφισβητώ τη σύμβαση και αποσύρω την αίτηση διάλυση της σύμβασης, να και το χρονοδιάγραμμα, ελάτε να το συζητήσουμε, να το εγκρίνετε για να προχωρήσουμε στο έργο». Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. «η επιστολή αυτή έχει και μία άλλη ανάγνωση. Είναι η αδιάψευστη μαρτυρία του γεγονότος ότι ο ανάδοχος αναγνωρίζει ότι -πλέον δεν έχει αντιδικία με το δημόσιο, δεν έχει αντιδικία με την Αττικό Μετρό και άρα ‘ελάτε μαζί να υπογράψουμε να προχωρήσουμε το έργο’ και αυτό είναι το μόνο πράγμα το οποίο αποκρύπτεται».

Το σχόλιο της «Μ»

Είναι λογικό ο κ. Μυλόπουλος να επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που προκάλεσε η αποκάλυψη της επιστολής του αναδόχου, ο οποίος διέψευσε τις πανηγυρικές εξαγγελίες του υπουργού περί ολοκλήρωσης του έργου το 2019, εκτιμώντας πως αυτό θα ολοκληρωθεί τον Φλεβάρη του 2021 υπό την αίρεση, μάλιστα, ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά όσον αφορά τους σταθμούς Αγία Σοφία και Βενιζέλου. Η επιστολή του αναδόχου εστάλη στην Αττικό Μετρό στις 23 Μαρτίου και οι ανακοινώσεις περί ολοκλήρωσης του έργου το 2019 από τους κυρίους Σπίρτζη και Μυλόπουλο έγιναν 13 ημέρες αργότερα, στις 5 Απριλίου και όχι έναν μήνα μετά όπως ισχυρίζεται ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Ο ίδιος δηλώνει ότι στο διάστημα αυτό των 13 ημερών διαβουλεύτηκε με τον ανάδοχο και κατάφερε να τον πείσει ότι το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε δεν ευσταθεί και ότι ο ανάδοχος απεδέχθη αυτό το οποίο εκπόνησε η Αττικό Μετρό. Εφόσον έτσι έχουν τα πράγματα, γιατί, λοιπόν, ο κ. Μυλόπουλος δεν δίνει στη δημοσιότητα αυτήν την απάντηση προς τον ανάδοχο, παρουσιάζοντας συγχρόνως και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα που υποτίθεται ότι έχει συνομολογηθεί;

Αναφέρει, επίσης, ότι ο ανάδοχος παραδέχεται πως τελείωσε η περίοδος αμφισβήτησης του έργου και πως δέχεται να αποσύρει την αίτηση διάλυσης της σύμβασης, την οποία είχε καταθέσει το 2014 και η οποία παραμένει ακόμη εκκρεμής. Μόνον που τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Στην επιστολή του ο ανάδοχος δηλώνει ρητά ότι από τον Γενάρη του 2016 όταν επανεκκίνησε το έργο «εκτελούνται συγκεκριμένες εργασίες δυνάμει προσωρινών χρονοδιαγραμμάτων, τα οποία έχουμε αμφισβητήσει με ενστάσεις και αιτήσεις διαιτησίας». Όσον αφορά την προθυμία του αναδόχου να αποσύρει την αίτηση διάλυσης της σύμβασης, στην επιστολή τίθεται ρητός όρος να παραιτηθεί συγχρόνως και η Αττικό Μετρό από τις αγωγές που έχει καταθέσει για την ακύρωση των διαιτητικών αποφάσεων. Διαψεύδοντας έτσι και τον άλλο ισχυρισμό του κ. Μυλόπουλου ότι ο ανάδοχος δεν έχει πλέον καμία αντιδικία με την Αττικό Μετρό Α.Ε. Επιπλέον, στην ίδια επιστολή, σε αντίθεση με ό,τι δήλωσε ο κ. Μυλόπουλος, γίνεται αναφορά σε τουλάχιστον δύο ακόμη εκκρεμείς προσφυγές προς της διαιτησία.

Τέλος, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. αποσιωπά τελείως το σπουδαιότερο ίσως ζήτημα το οποίο θίγει στην επιστολή του ο ανάδοχος: ότι το έργο, από τον Γενάρη του 2016 και μετά εκτελείται στο μιλητό, επί τη βάσει άτυπης συμφωνίας μεταξύ Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου. Δηλαδή, εκτελείται ένα δημόσιο έργο χωρίς να υπάρχει ενεργή σύμβαση. Γι’ αυτό και ο ανάδοχος ζητά επιμόνως να ληφθούν εκείνες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες, ώστε να σταματήσει αυτή η παρατυπία, να δίνονται δηλαδή χρήματα για ένα έργο, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει σύμβαση.

Πηγή: makthes.gr