Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Πάτρα: Η ΟΕΒΕΣΝΑ ζητά την πλήρη υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου.


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ - ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ - ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Ν. ΑΧΑΪΑΣ
"Οι συμβιβασμοί οδηγούν σε ήττες" τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της

Σε ανακοίνωση της ΟΕΒΕΣΝΑ παίρνει θέση για το θέμα της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής του ηλεκτροκίνητου τρένου, από τον αστικό ιστό της Πάτρας.

Πιο αναλυτικά τονίζει τα εξής: «Η θέση της Ομοσπονδίας μας, είναι πάγια εδώ και 20 χρόνια και αποδεικνύεται με τις αποφάσεις του Διοικητικού μας Συμβουλίου και την αλληλογραφία μας με τους τοπικούς φορείς, αλλά και την κεντρική εξουσία. Πάντοτε ζητούμενο ήταν ο εκσυγχρονισμός των συγκοινωνιών στην πόλη μας και αυτό δεν αλλάζει ανάλογα με τις φρούδες υποσχέσεις των πολιτικών και τους ανταγωνισμούς των παρατάξεων και των κομμάτων για πολιτικό όφελος ή τις οικονομικές και άλλες σκοπιμότητες της ΕΡΓΟΣΕ.

Υπενθυμίζουμε λοιπόν ότι η ΟΕΒΕΣΝΑ έχει προτείνει πλήρη υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στον ιστό της πόλης, από την περιοχή πριν την Αγυιά ως και μετά τις Ιτιές. Έχουμε συστήσει να γίνει βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά την διέλευσή του τρένου από τις συνοικίες και να κατασκευαστούν επίπεδες γέφυρες, ώστε να μην αποκόπτονται οι συνοικίες, ούτε να δημιουργούνται τείχη που θα υποβαθμίζουν τις περιοχές της πόλης και θα δημιουργούν εικόνες γκέτο.

Επιμένοντας στην ορθή κατασκευή του σιδηροδρόμου με σχεδιασμό μεγαλόπνοου έργου (όπως στην πραγματικότητα πρέπει να είναι), θα εξυπηρετήσει την πόλη μας σε βάθος χρόνου και όχι περιοριστικά για μια δεκαετία και ουσιαστικά επενδύουμε στο μέλλον και αφήνουμε ένα σπουδαίο έργο στις επόμενες γενιές.

Αυτόματα, με την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, αποκτά ταυτόχρονα η πόλη και ΜΕΤΡΟ, αφού ο προαστιακός θα χρησιμοποιεί την υπόγεια αυτή γραμμή και τους υπόγειους σταθμούς που θα δημιουργηθούν.

Χτίζεται έτσι σταδιακά το υπόβαθρο ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια να κατασκευαστούν και κάθετες υπόγειες γραμμές με στόχο στο απώτερο μέλλον να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ΜΕΤΡΟ, που θα καλύπτει την ευρύτερη περιοχή των Πατρών και των Προαστίων της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας. Αυτό είναι απαραίτητο για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη και είναι αυτονόητο ότι το δικαιούνται και οι πολίτες – κάτοικοι των Πατρών και σαφώς βελτιώνεται η ποιότητα ζωής τους.

Τέτοιες επενδύσεις και κατασκευές που αφορούν το απώτερο μέλλον, πρέπει να γίνονται χωρίς εκπτώσεις. Σημειώνουμε ότι το κόστος και οι προϋπολογισμοί που παρουσιάζονται από την ΕΡΓΟΣΕ και την Κεντρική Πολιτεία είναι συχνά παραπλανητικοί και αυτοαναιρούνται στις διαφορετικές μελέτες που παρουσιάζουν ανά καιρούς.

Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση και να εκβιάσουν τους πολίτες και την τοπική κοινωνία να δεχτεί ένα έργο ημιτελές και πρόχειρο χωρίς προοπτική και μέλλον, που δεν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες των μεταφορών που θα μπορούσαν να καταστήσουν την Πάτρα σπουδαίο διαμετακομιστικό κέντρο, συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι, το ΒΙΟ.ΠΑ, την ΒΙ.ΠΕ και το αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο είναι το ζητούμενο και όραμα για εμάς.

Για όσους θεωρήσουν τις θέσεις μας ουτοπικές και βιαστούν να μας κατηγορήσουν για μεγαλοϊδεατισμό και πλειοδοσία ή ότι οι προτάσεις μας απλά δημιουργούν εντυπώσεις, θα υπενθυμίσουμε ότι με επιμονή και σθεναρές προσπάθειες 20ετίας, η πόλη μας απέκτησε ένα σύγχρονο Βιοτεχνικό Πάρκο (ΒΙΟ.ΠΑ), ενώ αντιθέτως με τον συμβιβασμό και την υποχώρηση, το Φυσικό Αέριο θα έρθει στην πόλη μας ανορθόδοξα και με ξεπερασμένο τρόπο και όχι με αγωγό, όπως γίνεται παγκοσμίως.

Επισημαίνουμε ότι ακόμα και στην Τρίπολη και στην Μεγαλόπολη, περιοχές υποδεέστερες πληθυσμιακά και επιχειρηματικά της Πάτρας η οποία είναι η πύλη της Δυτικής Ελλάδας, το φυσικό αέριο έχει πάει με αγωγό. Αποδεικνύεται λοιπόν ότι το θέμα είναι πολιτικό και όχι τεχνοκρατικό ή οικονομικό. Σε αυτά τα πλαίσια θα πρέπει λοιπόν να ενεργήσουμε ώστε να έχουμε θετικό αποτέλεσμα.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της πόλης δεν πρέπει να συμβιβαστούμε με αυτές τις πρόχειρες προτάσεις. Πρέπει να επιμείνουμε στην ορθή και ολοκληρωμένη κατασκευή του σιδηροδρόμου, όπως ακριβώς σύσσωμη η τοπική κοινωνία επέμεινε και κατάφερε να αποδοθεί το θαλάσσιο μέτωπο στην πόλη. Σε ό,τι λοιπόν αφορά την ΟΕΒΕΣΝΑ, αυτά πρεσβεύουμε και για αυτά θα αγωνιζόμαστε διαχρονικά και ως την επίτευξή τους».

Πηγή: patrasevents.gr