Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Προαναγγελία για απεργία και την επόμενη εβδομάδα σε μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ.

Προαναγγελία για απεργία και την επόμενη εβδομάδα σε μετρό, τραμ και ΗΣΑΠΟ πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων ΗΣΑΠ Λευτ. Ρενιέρης προανήγγειλε νέες απεργίες σε μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ από την επόμενη εβδομάδα μετά και την απεργία που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή 3 Μαρτίου.
Ο κ. Ρενιέρης υποστήριξε ότι η μεταφορά των πόρων από τις εμπορικές χρήσεις σταθμών και συρμών στον ΟΑΣΑ, όπως και η ανάληψη του βάρους τοκοχρεωλυσίων από δάνεια για την κατασκευή του δικτύου του μετρό, αφήνει την ΣΤΑΣΥ χωρίς πόρους για να λειτουργήσει. 
Αύριο συνεδριάζουν τα Σωματεία των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για να αποφασίσουν την συνέχεια των κινητοποιήσεων τους και σύμφωνα με πηγές των εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ προσανατολίζονται σε νέα απεργία την επόμενη εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση αύριο θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις των σωματείων. 
«Η Αττικό Μετρό δεν έπαιρνε κανένα αντάλλαγμα για την παραχώρηση της χρήσης στη ΣΤΑΣΥ και αυτό δεν μπορούσε να συνεχιστεί γιατί ενείχε τον κίνδυνο να θεωρηθούν τα έσοδα αυτά κρατικές ενισχύσεις, όπως τόνισε. 
Έτσι, έπρεπε να αποδεσμευτεί η Αττικό Μετρό, ώστε να έχει το δικαίωμα να δίνει είτε στη ΣΤΑΣΥ είτε στην προϊσταμένη εταιρεία του ΟΑΣΑ, τη διαχείριση των εμπορικών χώρων των σταθμών, κάτι που προβλέπει η νέα ρύθμιση.» δήλωσε σχετικά με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μαυραγάνης μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο».
 Ο κ.Μαυραγάνης σημείωσε ότι αρχικά «οι εργαζόμενοι αναστατώθηκαν εν μέρει δικαιολογημένα, καθώς δεν είχε αποσαφηνιστεί ότι θα επιστρέφουν τα έσοδα ... είπαμε να διευκρινιστεί νομοθετικά είτε μέσω του καταστατικού της ΟΑΣΑ, που ούτως ή άλλως είναι προορισμός της να καλύπτει όλα τα ελλείμματα της ΣΤΑΣΥ ... έτσι, μετά την αφαίρεση των εξόδων τα έσοδα γυρνούν στη ΣΤΑΣΥ». 
 Τόνισε μάλιστα ότι τόσο η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς - μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) όσο και η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) ποτέ δεν ήταν κερδοφόρες και εκ του νόμου και της φύσης τους, σε όλη την Ευρώπη δεν έχουν σκοπό το κέρδος και τα ελλείμματά τους (40% στην Ελλάδα) καλύπτονται από το κράτος. 
Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ ούτε μείωσης των εσόδων της», ενώ κατέθεσε νομοθετική ρύθμιση η οποία συμπληρώνει το επίμαχο άρθρο 31 και διασφαλίζει τα οικονομικά της ΣΤΑΣΥ.

Πηγή: dikaiologitika.gr