Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Σπίρτζης: Η διέλευση του τρένου από την Πάτρα ξεπερνά κατά πολύ την χρηματοδότηση.

Τρεις προτάσεις για την διέλευση του νέου τρένου μέσα από την πόλη της Πάτρας, κατέθεσε στο δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την διάρκεια συνάντησης που είχαν σήμερα το μεσημέρι οι δύο άνδρες, στο δημαρχείο της πόλης.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, «η μία πρόταση προβλέπει να φθάσει ο νέος σιδηρόδρομος μέχρι τον παλαιό σταθμό στην συνοικία του Αγίου Διονυσίου και το υπόλοιπο κομμάτι του σιδηροδρόμου να περνά έξω από την Πάτρα, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό και με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που έχει αυτή η πρόταση – δηλαδή ένα μακρύ χρονοδιάγραμμα, λόγω του υψηλού κόστους του έργου».

Οι άλλες δύο λύσεις, όπως είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, προβλέπουν την υπογειοποίηση από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου, μέχρι τον Άγιο Ανδρέα. Όπως εξήγησε, «η μία από αυτές τις δύο λύσεις, προβλέπει την χρησιμοποίηση της υπάρχουσας όδευσης, ενώ η δεύτερη έχει νέα όδευση μέσα από το λιμάνι, με διπλή γραμμή». Οι δύο αυτές λύσεις, σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, «προβλέπουν υπογειοποίηση μπροστά από όλο το παραλιακό μέτωπο της πόλης που παραχωρείται στο δήμο, καθώς και από όλο το ιστορικό κέντρο».

Επίσης, οι δύο αυτές λύσεις προβλέπουν, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, «την ωρίμανση του έργου για ελαφρύ τρένο στις συνοικίες της Πάτρας και την ένταξή του στον προαστιακό σιδηρόδρομο».

Ακόμη, ανέφερε ότι «η κατάθεση των προτάσεων δεν είναι μία προσχηματική συζήτηση με τους φορείς της πόλης, αλλά ουσιαστική – και θα περιμένουμε, όταν ο δήμος και οι υπόλοιποι φορείς θα είναι έτοιμοι, να ξανασυναντηθούμε για να δούμε τα υπέρ και τα κατά της κάθε λύσης.» «Θα έχουμε», συμπλήρωσε, «μία σύσκεψη, ώστε από κοινού να αποφασίσουμε για τις ανεκτές ή τις βέλτιστες λύσεις».

Σχετικά με το οικονομικό κόστος της κάθε πρότασης, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «τα έχουμε επαναπροσδιορίσει» και όπως εξήγησε, «οι δύο λύσεις της υπογειοποίησης έχουν ένα κόστος της τάξης από 220 έως 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η λύση της διέλευσης του τρένου έξω από την πόλη ξεπερνά κατά πολύ την χρηματοδότηση που μπορούμε αυτή την στιγμή να δώσουμε».

Όμως, όπως πρόσθεσε, «όλα αυτά θα συνεκτιμηθούν, διότι οι λύσεις έχουν αρνητικά και θετικά». Επίσης ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «εκτός από την διέλευση του τρένου, συζητήσαμε με τον δήμαρχο και μία σειρά άλλων ζητημάτων που αφορούν την πόλη της Πάτρας».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων ανέφερε ότι «ο δήμος είναι προσανατολισμένος και συνεχίζει να διεκδικεί την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και στη Βιομηχανική Ζώνη». Ταυτόχρονα, συνέχισε, «διεκδικούμε την συνέχιση και την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου, από Κάτω Αχαΐα μέχρι Ψαθόπυργο ή και το Αίγιο».

Ακόμη, ο κ. Πελετίδης είπε ότι έδωσε στον Χρήστο Σπίρτζη σχετικό φάκελο με τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, «που αναφέρονται στις διεκδικήσεις για τα έργα που έχει ανάγκη ο λαός μας και που αποτέλεσαν και αιτήματα της τελευταίας λαϊκής κινητοποίησης, όπως αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά, έργα υποδομών, ύδρευσης, αποχέτευσης, μαζικές μεταφορές, τραμ, νότια χάραξη της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου κ.ά.».

Πηγή: altsantiri.gr