Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Ξεπουλήστε το!

Τι έγινε εκείνο το τραίνο που έβλεπε τα άλλα τραίνα να περνούν! ΤΙ έγινε; Η γνωστή, θεατρικού τύπου, αντιδικία. Εσύ φταις! Οχι εσύ! Οχί εσύ! Τι λες καλέ; Εσύ μόνο εσύ. Η συνέχεια γνωστή. ΟΣΕ Vs ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Χαρίλαου Τρικούπη!Οι ράγες σκεπασμένες από χιόνι. Οι μηχανές ξεχαρβαλωμένες. Τα ηλεκτρικά συστήματα σκουριασμένα. Τα «κλειδιά» παγωμένα. Η συνεννόηση με φραπέ και αραλίκι. Οι αρμόδιοι πέρα βρέχει. Οι συνδικαλιστές παρέα με το ίδιο τραγούδι: Ελα μωρέ πως κάνετε έτσι!

Ούτε μισή χώρα του (σχετικώς) ανεπτυγμένοι πλανήτη χωρίς οργανωμένο, συγκροτημένο και λειτουργικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο λόγος βασικός και αδιαπραγμάτευτος. Το τραίνο το πιο χρήσιμο μεταφορικό μέσον. Ανθρώπων και προιόντων. Μια από τις πρώτες υποδομές που κατασκεύασαν, όλες οι χώρες, ήταν οι σιδηρόδρομοι. Τόσο στοιχειώδες!

Εδώ ακριβώς το αντίθετο. Εδώ μόνο πετρέλαιο, μόνο αμόλυβδη, μόνο άσφαλτο. Γιατί; Μα φυσικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και το πετραιλαικό λόμπι. Αποτέλεσμα η Σωρρακώσταινα του αραμπά κάτοχος ρεκόρ αγοράς και μετακίνησης μόνο με αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα; Ποτάμια αίματος στην άσφαλτο. Αποτέλεσμα; Μόλυνση!

Το πρόσφατο περιστατικό των ακινητοποιημένων τραίνων, των ξεχαρβαλωμένων μηχανών και των παγωμένων «κλειδιών» αποτυπώνει κρυστάλλινα την αφρικανική κατάσταση των ελληνικών υποδομών!

Ράγες της μιας κατευθύνσεως. Οπως τις «έφτιαξε» ο αείμνηστος Τρικούπης. Διαδρομές των πέντε έξι ωρών μέχρι την Θεσσαλονίκη. Κάπως καλύτερα από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη. Και το εξοδολόγιο από τον κρατικό κορβανά για την συντήρηση και λειτουργία της «πτωμαίνης» του Τρικούπη πολύ μα πολύ ακριβά!

Δισεκατομμύρια ξοδεύονται ετησίως για την συντήρηση ενός μέσου μεταφοράς που εξακολουθεί, στο διάβα του να εκτοξεύει «πορδές» σε στυλ τσαφ, τσουφ. Μια σκανδαλώδης σπατάλη εξ όλων των κυβερνήσεων, όλων των υπουργών μεταφορών. Με την ίδια άνεση και τον ίδιο κυνισμό κάποιου νεόπλουτου, με δηλωμένο ετήσιο εισόδημα εφτά χιλιάδων euro, που ανάβει την πουράκλα του σε χλιδάτο μαγαζί της Μυκόνου, περικυκλωμένος από «γλάστρες» ξανθιές, μελαχροινές, καστανές και κοκινομάλλες!

Το χειρότερο; Ουδείς τους ζήτησε τον λογαριαμό. Ουδείς εκστόμισε την αλήθεια. Και καμία κυβέρνηση τόλμησε να πράξει τα δέοντα. Να εκσυγχρονίσει ρεεεεε! Οπως ας πούμε ο Κώστας Σημίτης. Λάτρης του Χρηματιστηρίου της Σοφοκλέους. Λάτρης ασφάλτου. Λάτρης υδρογονανθράκων. Εισαγώμενων φυσικά!

Ποιο Ασφαλιστικό και κουραφέξαλα. Ετσι και μπεις στον κόπο και κάνεις τις απαραίτητες μαθηματικές πράξεις, ε τότε κάθε εισιτήριο, κάθε επιβάτης και κάθε διαδρομή κοστίζουν τα μαλλιά της κεφαλής. Πολιτικό, οικονομικό, συντεχνιακό και συνδικαλιστικό σκάνδαλο επικών διαστάσεων. Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και τις «αναγκαίες» προμήθειες και την «απαραίτητη» ανανέωση του υλικού, ε τότε μιλάμε για το τρίγωνο της αμαρτίας. Με την εξής κατάταξη: Φαρμακευτική δαπάνη-Εξοπλιστικά προγράμματα-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι δύο πρώτοι-φάρμακα και όπλα-τσακώνονται για ποιος εκ των δύο είναι πρωταθλητής στην κατασπατάληση, την διαπλοκή και την διαφθορά!

Φανταστείτε ένα απλό πράγμα. Αν λόγου χάριν η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα (και τούμπαλιν) ήταν των δύο ωρών, πόσοι «μακάκες» θα χρησιμοποιούσαν το όχημά τους; Ούτε οι μισοί. Πράγμα που σημαίνει λιγότερα διόδια και λιγότερη αμόλυβδη. Ισως και λιγότερα Ι.Χ. Πριτς! Απαντάνε οι μεγαλοεργολάβοι και οι μεταπράτες οι γνωστοί. Πριτς σας γελάσανε!

Με απλά λόγια το τάχα μου συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρόμων σε αγαστή, υπόγεια, συμμαχία με τους καρχαρίες του μεταπρατικού, κρατικοδιαίτου καπιταλισμού. Γκε γκε;

Που καταλήγω; Μα φυσικά στο αυτονόητο. Πουλήστε το στο πι και φι. Τώρα, εδώ, αμέσως. Εστω και με μια δραχμή. Μόνο ετσι υπάρχει ελπίδα: Κινέζοι, Ιταλοί, Γάλλοι, Γερμανοί. Είπαμε η σωτηρία μόνο απ έξω μπορεί να ρθει!

Συντάκτης: Δημήτρης Δανίκας
Πηγή: protothema.gr