Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Δοκιμές μετρό στο τέλος 2018.

Στα τέλη του 2018 θα είναι έτοιμες οι εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία, όπου θα λειτουργεί και το ηλεκτρονικό κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας. Εκείνη την περίοδο θα γίνει και η προμήθεια των βαγονιών και θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία των συρμών, ώστε, εντός του 2020 να εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια. Οι σήραγγες της βασικής γραμμής θα έχουν διανοιχτεί σε όλο τους το μήκος μέχρι το Φεβρουάριο του 2017, οπότε θα είναι έτοιμοι και οι έντεκα εκ των 13 σταθμών του μετρό.

Αυτά περιέγραψε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, στην διάρκεια της χθεσινής τελετής αγιασμού που έγινε στο εργοτάξιο του αμαξοστασίου του μετρό, με αφορμή την εορτή της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα. «Είναι ένα σύνθετο εργοτάξιο. Έχει το χώρο στάθμευσης των τραίνων, το χώρο που θα συντηρούνται και θα επισκευάζονται, τα κτίρια διοίκησης, αλλά εδώ είναι και το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του μετρό, που είναι στην ουσία ένας μεγάλος ηλεκτρονικός υπολογιστής, το μυαλό του μετρό», περιέγραψε ο κ. Μυλόπουλος, εξηγώντας ότι «όπως γνωρίζετε το μετρό Θεσσαλονίκης είναι νέας τεχνολογίας, εντελώς αυτόματο, χωρίς οδηγό και όλες οι αποφάσεις, οι επιλογές και οι κινήσεις που θα έκανε ο οδηγός θα γίνονται από έναν υπολογιστή που θα είναι εγκατεστημένος σε αυτό το κτίριο».

Το αμαξοστάσιο θα είναι ενιαίο, για τη βασική γραμμή και για την επέκταση της Καλαμαριάς, όπου θα υπάρχει απλώς ένας επίσταθμος στη Μίκρα. «Οι εγκαταστάσεις πρέπει να είναι έτοιμες στα τέλη του 2018, διότι τότε θα προμηθευτούμε τους συρμούς και μέχρι το 2020 θα γίνονται δοκιμαστικές κινήσεις. Στην διάρκεια των δοκιμών θα αποθηκευτούν στον υπολογιστή όλα τα ενδεχόμενα που μπορεί να συμβούν, ώστε το μετρό να μπορεί να ανταποκριθεί χωρίς οδηγό. Είναι μια διαδικασία που κρατάει ένα με ενάμιση χρόνο», σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο.

Η πορεία του μετροπόντικα

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ανακοίνωσε ακόμη ότι το περασμένο Σάββατο, ο πρώτος μετροπόντικας εισήλθε στον προτελευταίο σταθμό του, τον σταθμό Πατρικίου και απομένει πλέον να διανοιχτεί το τμήμα από το σταθμό Πατρικίου μέχρι την Ανάληψη, σε μήκος περίπου 600 μέτρων.

«Είμαστε πλέον βέβαιοι ότι το χρονοδιάγραμμα που θέσαμε εξ αρχής θα τηρηθεί, δηλαδή περί τα μέσα Φεβρουαρίου 2017 θα έχει διανοιχτεί το σύνολο της δίδυμης σήραγγας της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια οι μετροπόντικες και το εξιδεικευμένο προσωπικό θα μεταφερθούν στην γραμμή της επέκτασης Καλαμαριάς. Σε ό,τι αφορά στους σταθμούς, από τους 13 έχουν ολοκληρωθεί οι 8, τρεις είναι υπο ολοκλήρωση, ενώ στον σταθμό Αγίας Σοφίας τα Αρχαιολογικά θα τελιώσουν το Μάρτιο του 2017.

Για το σταθμό Βενιζέλου «βρισκόμαστε στη τελική ευθεία, καθώς μεθαύριο Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί εδώ στη Θεσσαλονίκη η τελευταία σύσκεψη εργασίας, με αντικείμενο την υπογραφή από πλευράς όλων των εμπλεκόμενων φορέων της προτεινόμενης από την Αττικό Μετρό Α.Ε. μελέτης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, με ταυτόχρονη ανάδειξη των σημαντικών αρχαιοτήτων που έχουν βρεθεί εκεί. Στη συνέχεια, η λύση θα υποβληθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και οι εργασίες κατασκευής του σταθμού και ανάδειξης των αρχαιοτήτων αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2017. Με αυτό το τρόπο ένα ζήτημα που δίχασε την πόλη θα επιλυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε ένα πνεύμα συνεργασίας των αρμόδιων φορέων», είπε ο κ. Μυλόπουλος.

«Μετά από πολλά χρόνια ταλαιπωρίας των πολιτών και καταστροφή πολλών επιχειρήσεων, σήμερα το έργο του μετρό τρέχει σε ικανοποιητικό βαθμό», εκτίμησε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. «Στέλνουμε μήνυμα ότι η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να δεχτεί ξανά το πάγωμα του έργου. Η περιφέρεια από την πρώτη στιγμή διεκδίκησε την επανέναρξη του έργου, κάναμε προτάσεις, δώσαμε λύσεις. Θέλω να συγχαρώ τη διοίκηση της Αττικό Μετρό, διότι το έργο προχωράει γρήγορα». Η υφυπουργός Εσωτερικών κ. Μαρία Κόλλια Τσαρουχά υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση, με πολιτική βούληση έκανε ότι είναι δυνατό για να ξεκολλήσει αυτό το έργο και είναι ιδιαίτερη χαρά μας που βλέπουμε του εργαζόμενους, τον ένα δίπλα στον άλλο, να προσπαθούν για την ολοκλήρωση του».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης εξέφρασε την ικανοποίηση της αυτοδιοίκησης για την επανεκκίνηση και την πορεία υλοποίησης του έργου από τον Μάρτιο του 2016 και ευχήθηκε το μετρό να συνεχίσει να επεκτείνεται προς ολοένα και περισσότερες περιοχές της Θεσσαλονίκης, για πολλά ακόμη χρόνια. Για το σταθμό Βενιζέλου, δήλωσε ότι αύριο με την υπογραφή της μελέτης για την κατασκευή του σταθμού και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων δικαιώνεται η άποψη ότι το Μετρό μπορεί κάλλιστα να συνυπάρχει με τα έργα που αναδεικνύουν την ιστορία και την παράδοση της πόλης.

Στη εκδήλωση χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος και παρέστησαν, εκτός από τους προαναφερόμενους, ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Ζουράρις, οι δήμαρχοι: Θεοδόσης Μπακογλίδης (Καλαμαριάς) και ο Ιγνάτιος Καϊτετζίδης (Πυλαίας – Πανοράματος), εκπρόσωποι φορέων της Θεσσαλονίκης, καθώς και εργαζόμενοι.

Συντάκτης:  Φώτης Κουτσαμπάρης
Πηγή: makthes.gr