Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016

Δέσμη έξι μέτρων για να λυθεί το πρόβλημα της αστικής συγκοινωνίας.

Η κίνηση "Προοδευτικοί Πολίτες" ενημέρωσε την ΠΕΔ-ΚΜ ότι το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ πρέπει να αλλάξει


Δέσμη μέτρων για την οριστική λύση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης παρουσίασε στους δημάρχους, ο συντονιστής της Κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες» για την ανάπτυξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πρώην βουλευτής, Γιάννης Μαγκριώτης.
Μιλώντας στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της περιφερειακής ένωσης δήμων (ΠΕΔ-ΚΜ) τόνισε ότι πρόκειται για έξι προτάσεις που στηρίζονται, όπως είπε, στην κοινοτική οδηγία και την ελληνική πραγματικότητα. Ανέφερε μάλιστα ότι η Κίνηση τις έχει συζητήσει με όλα τα κόμματα τα οποία τις είδαν με μεγάλο ενδιαφέρον για την οριστική λύση του προβλήματος, ενώ τέθηκαν και υπόψη των παραγωγικών τάξεων και φορέων της πόλης.

«Η αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, εκτός από κάποιες εποχές, είναι κατά τεκμήριο από τις καλύτερες της χώρας και σίγουρα από τις πιο φθηνές, ακόμα και με τις σημαντικές αυξήσεις των τελευταίων ετών, λόγω της υψηλότερης επιδότησης του ΟΑΣΘ και του εισιτηρίου από τον κρατικό προϋπολογισμό», τόνισε ο κ. Μαγκριώτης. Πρόσθεσε ωστόσο ότι το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ πρέπει να αλλάξει και ότι η αλλαγή των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και Αθήνας έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια. «Πρέπει να αλλάξει και σε όλη τη χώρα, αφού το 2019 τίθεται σε εφαρμογή και η σχετική οδηγία, που απελευθερώνει το καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών και επιβάλει διεθνείς διαγωνισμούς», σημείωσε ο ίδιος.

Οι προτάσεις

Οι έξι προτάσεις αφορούν:

1. Ένα μεταβατικό στάδιο δύο χρόνων εξορθολογισμού επίλυσης συναινετικά, αν είναι δυνατόν, όλων των εκκρεμοτήτων και προετοιμασίας όλων των εμπλεκομένων για τη μετάβαση στη νέα εποχή.

2. Την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση των υπηρεσιών της αστικής συγκοινωνίας σε έναν ή περισσότερους ιδιωτικούς φορείς «παρόχους» με σημαντική γνώση και εμπειρία του αντικειμένου, ανάλογα με τα πορίσματα της μελέτης, λαμβάνοντας υπόψη τη ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό.

3. Συγκρότηση ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής για όλες τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας, με δυο τμήματα ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη που θα παρακολουθεί τη λειτουργία τους.

4. Συγκρότηση συμβουλίου αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή φορέων της αυτοδιοίκησης των εργαζομένων και των παραγωγικών τάξεων, που θα σχεδιάζει τη συγκοινωνιακή πολιτική της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης.

5. Επιδότηση του εισιτηρίου και μειωμένο για τους ανέργους, ΑμΕΑ, μαθητές και φοιτητές, στρατιώτες και όλων των πολιτών που χρίζουν στήριξης.

6. Καθολική χρήση των νέων τεχνολογιών για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας, να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και να διασφαλιστεί η διαφάνεια και ο έλεγχος, τόσο του παρόχου των υπηρεσιών όσο και των χρηστών.

Συντάκτης:  Φανή Σοβιτσλή
Πηγή: makthes.gr