Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Σε τροχιά ανάπτυξης οι μεταφορές στη Θεσσαλονίκη.

Εισηγήσεις στο Πολυσυνέδριο "Καινοτομία και Ανάπτυξη"


Αύξηση των επιβατών κατά 400.000 για το 2016 σε σχέση με το περασμένο έτος καταγράφεται στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης και η φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει με συνολικό αριθμό 6 εκ. επιβατών.
Η αύξηση στην τουριστική εσωτερική και εξωτερική κίνηση επιβατών εμφανίστηκε από το 2014 και μετά, κυρίως λόγω της δραστηριοποίησης των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους. 
Τα παραπάνω περιέγραψε ο αερολιμενάρχης κ. Αχιλλέας Τοπούζας, στην διάρκεια του 11ου Πολυσυνεδρίου "Καινοτομία και Ανάπτυξη", που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πάνελ "Μεταφορές και Ανάπτυξη". Ο κ. Τοπούζας σημείωσε ότι συ σύγκριση με το 2010, το 2016 είναι η καλύτερη χρονιά και αναφέρθηκε στα έργα υποδομής που έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να συνεχιστούν, μεταξύ των οποίων η επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10/28. "Το αεροδρόμιο Μακεδονία είναι ελκυστικό γιατί είναι φτηνό σε ό,τι αφορά τους φόρους συνδέεται με όλο τον κόσμο", σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη. Υπενθυμίζεται ότι η Fraport Greece που θα αναλάβει την διαχείριση του αεροδρομίου "Μακεδονία" ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 95 εκ. ευρώ σε έργα, διπλασιάζοντας την έκταση του και βελτιώνοντας όλες τις υποδομές, με στόχο να καταστεί ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο. Η έναρξη των εργασιών για την αναμόρφωση των εγκαταστάσεων του αερολιμένα θα γίνει στις αρχές του 2017, το καλοκαίρι του ίδιου έτους θα ξεκινήσει η επέκταση του τερματικού σταθμού και τον Απρίλιο του 2020 τα έργα θα ολοκληρωθούν. 

Νέα εισιτήρια στο τραίνο 

Έξυπνο Ευρωπαϊκό εισιτήριο, που θα εκδίδεται ανά την Ευρώπη και με το οποίο θα μπορεί ο ταξιδιώτης να έρχεται και να κινείται στην Ελλάδα με το τραίνο, εισάγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, τον επόμενο μήνα τοποθετούνται σε όλα τα εκδοτήρια μηχανήματα pos για την έκδοση εισιτηρίων με τη χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, ενώ εντός του Δεκεμβρίου θα είναι έτοιμο και το "Κλάμπ των Φίλων της TΡΑΙΝΟΣΕ" με εκπτωτικές προσφορές. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, κατά την εισήγηση του στο Συνέδριο "Καινοτομία και Ανάπτυξη", θα πρέπει να αξιοποιηθεί το άψυχο και ανθρώπινο δυναμικό του σιδηροδρόμου προκειμένου να υπάρξει ανάπτυξη. "Το μόνο περιουσιακό στοιχείο που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οι άνθρωποί της. Εμείς μισθώνουμε το τροχαίο υλικό από το ελληνικό δημόσιο και η αδελφή εταιρία το συντηρεί" είπε ο κ. Τσαλίδης ο οποίος αναφέρθηκε ακόμη στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου που θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις τρεις ώρες, από το 2018. Ο σιδηρόδρομος θα γίνει ανταγωνιστικός προς το αεροπλάνο στις επιβατικές μετακινήσεις, κατά την εκτίμηση του διευθύνοντα συμβούλου.

Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανέρχεται στα 140 εκ. ευρώ το χρόνο. Επίσης, περιέγραψε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε επαφές και συνεργασία με τον ΟΛΘ και τους σιδηροδρόμους της FYROM, προκειμένου να ενισχύσει τις εμπορευματικές της μεταφορές από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τη γειτονική χώρα, που είχαν κινηθεί πτωτικά τα τελευταία 2-3 χρόνια λόγω της μείωσης των φορτίων, των προβλημάτων στο δίκτυο του ΟΣΕ αλλά και των πολλών ημερών που έμεινε κλειστή η Ειδομένη, ήτοι 70 ημέρες μέσα στο 2016 και 17 ημέρες στα τέλη του 2015.

Αποζημιώσεις για το μετρό

Στα 150 εκ. ευρώ έφθασαν οι αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν από το Διαιτητικό Δικαστήριο μέχρι σήμερα στον ανάδοχο της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος διεκδικούσε αντίστοιχα 850 εκ. ευρώ. Όπως ανέφερε στο Συνέδριο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, η διόγκωση των οικονομικών απαιτήσεων του εργολάβου, που ξεπέρασαν το 1 δις. ευρώ όταν ο συμβατικός προϋπολογισμός είναι 969 εκ. ευρώ, οφείλεται στο πάγωμα του έργου για δύο χρόνια. Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έγιναν για την επανεκκίνηση του έργου που είχε σταματήσει στις αρχές Δεκεμβρίου του 2014 - με το αίτημα του εργολάβου για διάλυση της σύμβασης- και ξανάρχισε σταδιακά τον Ιανουάριο του 2016. Από τον Μάρτιο επανεκκίνησαν οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια και ξεκίνησαν να δουλεύουν πάλι οι μετροπόντικες που ήταν σταματημένοι επίσης τέσσερα χρόνια. Κατά τον κ. Μυλόπουλο, σήμερα οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα εκτελούνται με πυρετώδεις ρυθμούς και σε όλα τα εργοτάξια απασχολούνται περίπου 1500 άτομα. 
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό αναφέρθηκε και στον σταθμό "Βενιζέλου" και στην λύση που τελικώς συμφωνήθηκε για την κατασκευή του σταθμού χωρίς την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων. Σημειώνεται ότι αύριο Τετάρτη θα γίνει ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο πολιτισμού, όπου θα εξεταστούν προς έγκριση τα σχέδια και οι μελέτες για την κατασκευή του σταθμού και την ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιοτήτων και εφόσον δοθεί, οι εργασίες θα ξεκινήσουν στο τέλος του μήνα. 

Επενδύσεις από τον ΟΛΘ

Στο Πολυσυνέδριο, που διοργάνωσε το περασμένο Σάββατο το μοναδικό πόρταλ για την καινοτομία και την ανάπτυξη www.ka-business.gr, με υπεύθυνη την δημοσιογράφο Ραλιώ Λεπίδου, στο ξενοδοχείο ΜΕΤ, μίλησε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Δημήτρης Μακρής, ο οποίος περιέγραψε τις αναπτυξιακές πολιτικές του λιμανιού και τον ρόλο του στην περιοχή της Μεσογείου και της Ευρώπης. Ο κ. Μακρής είπε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. είναι μια ανώνυμη εταιρία εισηγμένη στο χρηματιστήριο και πως την πλειοψηφία των μετοχών έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Ο τζίρος του είναι μεταξύ 50-55 εκ. ευρώ και είναι μια από τις πιο κερδοφόρες εταιρίες του χρηματιστηρίου. Στόχος είναι να γίνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης "έξυπνο" λιμάνι. "Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης. Θέλει τη στήριξη των φορέων για να ολοκληρωθεί άμεσα και με επιτυχία η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης" σημείωσε και μεταξύ άλλων ανέφερε πως την περίοδο 2017-2021 θα γίνουν επενδύσεις ύψους 180 εκ. ευρώ.

Επιμέλεια: Φώτη Κουτσαμπάρη
Πηγή: makthes.gr