Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Ανεβάζει ταχύτητες η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά.

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, καθώς έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εκσκαφής των πέντε σταθμών (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) που περιλαμβάνει η συγκεκριμένη γραμμή μήκους 4,78 χλμ.

Αυτή τη στιγμή, οι δύο μετροπόντικες "Ηρακλής" και "Άκτωρ" είναι πλήρως "ενεργοί", με τις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. 
Όσον αφορά τις εργασίες εκσκαφής προχωρούν στο σταθμό "Μίκρα" και τις διασταυρώσεις, ολοκληρώνονται, την επόμενη εβδομάδα, σε "Αρετσού" και "Καλαμαριά" και στη "Νέα Κρήνη" κατασκευάζονται οι τοιχοποιΐες στο επίπεδο -1. Αντίστοιχες εργασίες λαμβάνουν χώρα και στο σταθμό Νομαρχία. 
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η επέκταση προς Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη του 2018. Ωστόσο, η παράδοσή της θα γίνει μαζί με την κύρια γραμμή το 2020.
Όσον αφορά τη βασική γραμμή μήκους 9,6 χλμ, η πρώτη φάση της προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2017. 

Σημεία... σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης

1976 Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 
1986 Ξεκίνησε η κατασκευή του έργου 
1989 Οι εργασίες σταμάτησαν 
1992 Οι εργασίες ξεκίνησαν εκ νέου 
2003 (Σεπτέμβριος) αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο
2004 (Ιούνιος) εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε κοινοπραξίες
2006 (Απρίλιος) η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda υπέγραψε τη σύμβαση του έργου 
2006 (Ιούνιος) Ξεκίνησε η κατασκευή του μετρό που αποτελείται από 9,6 χλμ. γραμμής. 2014 (1η Δεκεμβρίου). Ολοκληρώθηκε η οριακή προθεσμία του έργου (αρχική συμβατική προθεσμία συν το 1/3 αυτής). Ανεστάλησαν οι κατασκευαστικές εργασίες 
2016 Οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά

Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr