Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Τέσσερα έργα Μετρό και Τραμ 2,8 δισ ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τέσσερα μεγάλα έργα για την εξάπλωση των μέσων σταθερής τροχιάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει σε εξέλιξη εδώ και χρόνια η Αττικό Μετρό. Στην Αθήνα η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά με 6 σταθμούς και η επέκταση του Τραμ επίσης στον Πειραιά με μονή κυκλική γραμμή έχουν ξεκινήσει από το 2012 και 2013 αντίστοιχα.
Στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζονται η βασική γραμμή και ο κλάδος της Καλαμαριάς από το 2006 και 2013 αντίστοιχα. Συνολικά το κόστος των 4 έργων εκτιμάται σε 2,8 δισ ευρώ, δημιουργώντας ταυτόχρονα κίνηση στην πραγματική οικονομία της χώρας μέσα από την κατασκευή αυτών των έργων.
Στα προτερήματα των μεγάλων έργων της Αττικό Μετρό είναι η μετατροπή περιοχών που έχουν κορεσμένη κυκλοφορία σε περιοχές που όχι μόνο βελτιώνουν τις αστικές μετακινήσεις, αλλά μεταμορφώνουν και τις περιοχές όπου κατασκευάζονται σταθμοί με σειρά από αναπλάσεις στην περιοχή, ενώ ταυτόχρονα έχουμε ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων λόγω της παρουσίας σταθμών. Τέλος αν και δεν ισχύει στα χρόνια της κρίσης ωστόσο σε περιοχές με σταθμούς Μετρό ή Τραμ το real estate της περιοχής εκτοξεύεται.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

Η Αττικό Μετρό στην Αθήνα βρίσκεται σε φάση προχωρημένης κατασκευής για την επέκταση του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά και σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις θα λειτουργήσει στο τέλος του 2017.
Η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά μήκους 7,5χλμ διανύει τον 4ο χρόνο κατασκευής και λόγω προβλημάτων στον σταθμό Πειραιάς, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει το 2020.
Η βασική γραμμή Θεσσαλονίκης, από το Ν.Σ.Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία με μήκος 9,6χλμ και 13 σταθμούς μετά από 4 χρόνια προβλημάτων, φέτος προχωρά και πάλι σταθερά με την εκτίμηση για λειτουργία την Άνοιξη του 2020.
Τέλος, ο κλάδος της Καλαμαριάς, με 4,8χλμ μήκος και 5 σταθμούς είναι αρκετά προχωρημένος στην κατασκευή των σταθμών, όμως δεν έχει ξεκινήσει η διάνοιξη τη διπλής σήραγγας. Η εκτίμηση είναι ότι το 2021 ο κλάδος αυτός θα λειτουργήσει, εφόσον η διάνοιξη των σηράγγων ανοιχθεί σε χρόνο ρεκόρ.

TO MEΛΛΟΝ

Το 2017, θα δημοπρατηθεί η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με 12,9χλμ και 14 σταθμούς με κόστος 1,4 δισ ευρώ. Μελλοντικά προβλέπεται να επεκταθεί το Τραμ προς το Κερατσίνι και το Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Ευκαρπία.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com