Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Ερώτηση Μανιάτη στη Βουλή για αστικές συγκοινωνίες.

Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ: «ΣΤΟΧΟΠΟΙΟΥΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ – ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ»


Τη στοχοποίηση του προσωπικού των Αστικών Συγκοινωνιών με την πρόσφατη διαρροή ονομάτων ελεγκτών, καθώς και τα τραγικά οικονομικά αποτελέσματα της «πολιτικής» της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που οδήγησαν στην απαξίωση των Αστικών Συγκοινωνιών,
αναδεικνύει με ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρ. Σπίρτζη, ο Υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης.

Στο κείμενο της ερώτησης αναφέρεται:
«Κύριε Υπουργέ,
είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει ότι η «πολιτική» των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στον τομέα των Αστικών Συγκοινωνιών  θα είχε καταστροφικά αποτελέσματα. Μια «πολιτική» του λαϊκισμού και της ψηφοθηρίας, τα οικονομικά αποτελέσματα των οποίων είναι ήδη ορατά, με την ανεξέλεγκτη αύξηση των ελλειμμάτων των εταιριών Αστικών Συγκοινωνιών και την αύξηση τιμών εισιτηρίων και καρτών, καθώς και την ομολογούμενη από τους ίδιους αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής, φαινόμενα τα οποία επιβαρύνουν τους όσους χρήστες Αστικών Συγκοινωνιών έχουν απομείνει να πληρώνουν.
Επηρεάζοντας το 1 εκ. επιβατών που διακινούνται καθημερινά με τα Μ.Μ.Μ. της Αθήνας, οι πολιτικές που ασκούνται άφησαν ήδη το στίγμα τους στο οποίο περιλαμβάνεται το πρώτη φορά «αριστερά» – πρώτη φορά έλλειμμα στη ΣΤΑΣΥ 24,5 εκ. €, 10 εκ. € φέσι από τις «δωρεάν» μετακινήσεις με Αστικές Συγκοινωνίες τον Ιούλιο του 2015, άνω των 2,5 εκ. € σε μηνιαία βάση μειωμένα έσοδα ως αποτέλεσμα των δωρεάν μετακινήσεων που δεν καλύπτονται από πουθενά – και αυξήσεις τιμών σε τουλάχιστον 17 προϊόντα κομίστρου και με επιβάρυνση έως και κατά 17%.
Σε αντιδιαστολή με τις 22,9 εκ. € εισπράξεις από Υπουργεία και 8,5 εκ. € από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είχε επιτευχθεί το 2014, το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα της «πολιτικής» με τον διπλάσιο αριθμό Προέδρων και Διευθυνόντων Συμβούλων των συγκοινωνιακών φορέων που διορίστηκαν από την κυβέρνηση, είναι ΜΗΔΕΝ. Εισπράξεις μηδέν.
Είχαμε επίσης προειδοποιήσει για την απαξίωση των συγκοινωνιών, με στοχοποίηση του προσωπικού των Αστικών Συγκοινωνιών και το ταυτόχρονο «χάϊδεμα» των κινημάτων τύπου ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ. Τα αποτελέσματα -πέραν από τα νέα ελλείμματα- τα ζούμε: Επιθέσεις σε λεωφορεία και τρόλλεϋ, στα γραφεία του ΟΑΣΑ (δύο φορές), βανδαλισμοί σταθμών Μετρό, προπηλακισμοί ελεγκτών.
Στα παραπάνω, ήρθε χτες να προστεθεί το ιδιαίτερα σοβαρό περιστατικό της διαρροής των ονομάτων των ελεγκτών εισιτηρίων του Μετρό και του Ηλεκτρικού και η ανάρτησή τους σε ιστοσελίδα του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου.
Το θέμα αυτό αποτελεί παράβαση του Νόμου 2472/1997, α.22 παρ. 4 & 6 περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Δημιουργεί όμως και συγκεκριμένες ηθικές και διοικητικές ευθύνες τόσο για τον εποπτεύοντα Υπουργό, όσο και για τις διορισμένες Διοικήσεις, αφού δεν φαίνεται να υπάρχει καμία αντίδραση από μέρους τους.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Πώς διέρρευσαν τα παραπάνω υπηρεσιακά στοιχεία; Από ποιον φορέα διέρρευσαν;
  2. Διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ) στους φορείς που είχαν πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, Υπουργεία);
  3. Ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των εργαζομένων;
  4. Ποιες είναι οι ενέργειες που θα λάβουν οι φορείς που έχουν πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα, έτσι ώστε να μη συμβεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον;
  5. Σε τι ποσοστό υπολογίζεται η εισιτηριοδιαφυγή τα έτος 2015 και τους δυο πρώτους μήνες του 2016 και πόσο αυξήθηκε σε σχέση με προηγούμενα έτη;
  6. Με ποιον τρόπο θα αντιμετωπισθεί επιχειρησιακά η ομολογούμενη αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής;»
Πηγή: athenstransport.com