Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Αναζητείται χρηματοδότηση για πληθώρα νέων μεγάλων σιδηροδρομικών έργων.

Με μεγάλη αγωνία συνεχίζεται η προσπάθεια για την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων αλλά και την προσπάθεια να μπουν και νέα έργα σε τροχιά υλοποίησης.
Το πρώτο μεγάλο πρόβλημα που παρατηρείται είναι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση έργων που τρέχουν εδώ και χρόνια και πρέπει να παραδοθούν για να μπορέσει να λειτουργήσει αποδοτικότερα το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ήδη στα σημαντικότερα έργα, αυτό στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός και στα έργα της Βόρειας Πελοποννήσου έχουμε 1-1,5 έτος απόκλιση από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα γεγονός που με τη σειρά του καθυστερεί της λειτουργία κρίσιμων τμημάτων στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη από τη μία και την επέκταση του σύγχρονου σιδηρόδρομου στη Βόρεια Πελοπόννησο από την άλλη.
Σε αυτά τα τμήματα όπως όλα δείχνουν πάμε για το τέλος του 2017 ή το πρώτο εξάμηνο του 2018. Επίσης σημαντικό παράγοντα καθυστέρησης αποτελεί η αδυναμία εύρεσης κοινής λύσης για τη διέλευση του σύχρονου σιδηρόδρομου στο άκρο του ΠΑΘΕΠ, την πόλη της Πάτρας.
Δήμος, φορείς, βουλευτές, ΕΡΓΟΣΕ και Υπουργείο δεν έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να συντονιστούν για να τελειώσει αυτή τελευταία εκκρεμότητα και όπως όλα δείχνουν η πρόταση του ΟΣΕ (που διενεργεί την προμελέτη) δεν θα βρει πρόσφορο έδαφος.

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ

Έχουμε σειρά από νέα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Πρώτα στη σειρά είναι τα έργα ηλεκτροκίνησης στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη, Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και το έργο επιδομής-ηλεκτροκίνησης Ροδοδάφνη-Ρίο.
Σε τροχιά υλοποίησης είναι και το έργο βελτίωσης στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη που όμως δεν επηρεάζει τη λειτουργία του τρένου.
Από εκεί και έπειτα έχουμε πολλά έργα που είναι ώριμα ή ωριμάζουν άλλα αναζητούν χρηματοδότηση. Πρώτο είναι το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, τα δύο νέα σιδηροδρομικά τμήματα (μελετημένα από ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αντίστοιχα) Θεσσαλονίκη-Καβάλα και Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο και την πρόσφατα παρουσιασμένη γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα.
Τέλος να μην ξεχνάμε και την υπό σχεδιασμό αναβάθμιση της γραμμής στα τμήματα Στρυμόνας - Ξάνθη και Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη.
Σε όλα τα παραπάνω πλάνα τελικός στόχος είναι η αναγέννηση της χρήσης του σιδηρόδρομου όπου αρκετές γενιές πλεόν στην Ελλάδα δεν έχουν καν χρησιμοποιήσει το τρένο ως μέσο μεταφοράς.
Το μεγάλο θέμα και η μεγάλη συζήτηση στο επόμενο διάστημα θα είναι αν μπορούμε να βρούμε την απαραίτητη χρηματοδότηση σε όλα αυτά τα σημαντικά έργα μέσα από εναλλακτικά κανάλια, όπως τα έργα παραχώρησης, ΣΔΙΤ ή το Πακέτο Γιουνκέρ.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com