Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

Προαστιακός προς Λαύριο: Αργεί η δημοπράτηση μετά το 2020 η λειτουργία.

Μετά το 2020 (ίσως και το 2022) μετατίθεται η ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί στο Λαύριο. Αυτό σύμφωνα με έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ (προς απάντηση ερώτησης για το λιμάνι του Λαυρίου) που διαθέτει το ypodomes.com με υπογραφή από τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη ετοιμάσει τα τεύχη δημοπράτησης που αφορούν την Β` και τελική φάση των μελετών για την επέκταση της γραμμής που έχουν και τη σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ και έχουν σταλεί στην ΕΔΑ Μεταφορών όπου και αναμένεται η προέγκριση τους.
Μετα την προέγκριση θα προκηρυχθεί η Β` φάση των μελετών με σκοπό αυτές να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018 και να προχωρήσει η διαδικασία για την προκήρυξη κατασκευής του έργου για να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση του εντός του ΣΕΣ 2014-2020.
Επι της ουσίας είναι η πρώτη φορά που γίνεται παραδοχή πως το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται μετά το 2018 με σκοπό να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022 (με την προβλεπόμενη κατά 2 χρόνια παράταση του ΣΕΣ) και να ξεκινήσουν τότε τα πρώτα εμπορευματικά και επιβατικά δρομολόγια από το Λιμάνι του Λαυρίου.
Nα θυμίσουμε πως πρόσφατα η Κομισιόν απέρριψε τη χρηματοδότηση των μελετών μέσω του CEF (Συνδέοντας την Ευρώπη) στέλνοντας τες προς χρηματοδότηση στο ΣΕΣ 2014-2020.

Η ΓΡΑΜΜΗ

Η επέκταση της γραμμής προβλέπεται να ξεκινά από το σταθμό ΚΟΡΩΠΙ όπου θα ακολουθεί κατά βάση την παλιά χάραξη της γραμμής και με 7 ενδιάμεσες στάσεις θα καταλήγει στην πόλη και το λιμάνι του Λαυρίου. Το συνολικό κόστος θα κυμαίνεται γύρω στα 150εκ.ευρώ και επιπλέον 60εκ.ευρώ θα διατεθούν για απαλλοτριώσεις.
Πέρυσι είχε ξεσπάσει κόντρα μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και Υποδομών για το κόστος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της γραμμής με το Υπουργείο να υιοθετεί τελικά την πρόταση του ΟΣΕ για σιδηρόδρομο χαμηλών χαρακτηριστικών που όμως αφήνει ερωτηματικά. Σύμφωνα με το σκεπτικό δεν προβλέπονται ανισόπεδοι κόμβοι ενώ και οι σταθμοί θα είναι χαμηλότερου προφίλ από εκείνους που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια. Τελος οι ταχύτητες δεν θα ξεπερνούν τα 120χλμ και τα τρένα θα κινούνται σε γραμμές με ηλεκτροκίνηση τύπου "τρόλεϊ".

Πηγή: ypodomes.com