Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Στην Θεσσαλονίκη παραμένει η ατμήλατη λβ 964.

 Στην Θεσσαλονίκη θα παραμείνει η ατμήλατη μουσειακή μηχανή λβ 964 προκειμένου να ανακατασκευαστεί. Η ατμήλατη, που βρίσκεται σήμερα στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη για να ξεκινήσει η διαδικασία επισκευής της, έτσι ώστε να είναι έτοιμη να πραγματοποιήσει τουριστικά ταξίδια σε ειδικές διαδρομές.
Οι εργασίες ανακατασκευής θα πραγματοποιηθούν με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Τόσο η ατμήλατη 964 όσο και άλλες 4-5 που υπάρχουν στο δίκτυο έχουν ενταχτεί στο πρόγραμμα ανακατασκευής του ΟΣΕ, αξιοποιώντας ένα πραγματικό θησαυρό που έχει στην κατοχή του ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η ατμήλατος λβ 964 κατασκευάστηκε στην Αγγλία το 1944 και στην Ελλάδα ήρθε το 1946.

Υπάρχουν τεχνίτες;

  Το ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι αν υπάρχουν ειδικευμένοι τεχνίτες να αναλάβουν ένα τέτοιο σημαντικό έργο όπως αυτό της ανακατασκευής της ατμήλατης λβ 964, δεδομένου ότι είναι λίγοι οι συνταξιούχοι σιδηροδρομικοί που γνωρίζουν από επισκευές ατμηλάτων μηχανών. Σύμφωνα με στέλεχος του ΟΣΕ, στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν ακόμη τεχνίτες συνταξιούχοι σιδηροδρομικοί που δούλεψαν σε επισκευές ατμηλάτων μηχανών. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι για την μεταφορά της ατμήλατης από την Δράμα, όπου είναι η έδρα της, είχαν έρθει τεχνικοί από την Αθήνα, κάτι που προκάλεσε μεγάλη αντίδραση των σιδηροδρομικών, θεωρώντας προσβλητικό για την Θεσσαλονίκη την ενέργεια αυτή, μη αξιοποιώντας τεχνίτες από την βόρεια Ελλάδα. 

"Σιδηροδρομικά Νέα"