Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. Ικανοποιημένοι οι επιβάτες με τη νέα τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς

Την ικανοποίησή τους για τη νέα τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς εκφράζουν οι επιβάτες σε έρευνα που πραγματοποίησαν τον Δεκέμβριο οι Συγκοινωνίες Αθηνών. Πιο αναλυτικά, σε ποσοστό 61% οι χρήστες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο οργάνωσης/ συνδυασμού των μέσων μεταφοράς.
Το 47% των χρηστών θεωρεί ότι οι αλλαγές θα τους επηρεάσουν θετικά στη συχνότητα χρήσης των μέσων, ενώ το σύνολο των ερωτώμενων σε ποσοστό 69% πιστεύει ότι οι αλλαγές θα έχουν θετική επίδραση γενικότερα στις μετακινήσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το λεωφορείο είναι πρώτο Αστικό Μέσο Μεταφοράς στη χρήση γενικά και ως κύριο μέσο μετακίνησης των κατοίκων της Αττικής και ακολουθούν το ΙΧ αυτοκίνητο, το Μετρό (γραμμή 1 – Ηλεκτρικός, 2 και 3).

Οι γυναίκες προτιμούν το λεωφορείο αντί του ΙΧ τους, ενώ οι άνδρες χρησιμοποιούν το ΙΧ πολύ συχνότερα από τις γυναίκες στις μετακινήσεις τους.

Οι βασικοί λόγοι που οι πολίτες χρησιμοποιούν αστικά μέσα μεταφοράς είναι για το 51% επειδή είναι οικονομικά (φθηνό εισιτήριο, οικονομικό μέσο, αξίζει τα λεφτά του) για το 45% επειδή είναι κοντινή η πρόσβαση σε αυτά και ακολουθούν άλλοι λόγοι, όπως διευκόλυνση, ταχύτητα, ασφάλεια.

Ο κύριος λόγος που δεν χρησιμοποιούν αστικά μέσα μεταφοράς είναι ότι σε μεγάλο βαθμό τους βολεύει το αυτοκίνητο, μηχανή, ποδήλατο ότι τα αποφεύγουν γενικά ή ότι δεν είναι κοντά τους (πρόσβαση) ή γρήγορα μέσα μετακίνησης (ταχύτητα).

Σε σχέση με τη μετεπιβίβαση περίπου οι μισοί χρήστες (47%) των αστικών μέσων μεταφοράς απαντούν ότι συνήθως χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα μέσα στις μετυακινήσεις τους, ποσοστό που φθάνει το 74% για τις ηλικίες 18-24.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 16% των ερωτώμενων δήλωσε ότι πραγματοποιεί μετεπιβιβάσεις πιο συχνά, γεγονός ελπιδοφόρο αν λάβεις κανείς υπόψη του ότι οι αλλαγές ισχύουν μόλις 3 μήνες.

Συνολικά, η έρευνα καταγράφει ένα θετικό κλίμα για τις Συγκοινωνίες Αθηνών και ότι οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν το Σεπτέμβριο (εισιτήριο/ μηνιαία κάρτα) φαίνεται ότι είχαν θετική επίδραση στην προσλαμβάνουσα εικόνα και την χρήση των μέσων.

«Οι Συγκοινωνίες Αθηνών καταβάλλουν συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης και με τις νεότερες πρωτοβουλίες τους, όπως είναι το mobile ticketing, προσδοκούν και προσβλέπουν στην ακόμη θετικότερη ανταπόκριση του επιβατικού κοινού» αναφέρεται σε ανακοίνωση των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Μαρία Μόσχου
"Η"