Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Τι συμβαίνει με τις μελέτες του ΟΣΕ, στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Παρανέστι – Δράμα – Σταυρούπολη;

 Χθες τα «Σ.Ν» αναδημοσίευσαν ρεπορτάζ από την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» με τίτλο ΟΣΕ: «Οικονομική προσφορά €1,6 εκατ. σε διαγωνισμό των €5 εκατ.». Το δημοσίευμα έκανε λόγο για εξαιρετικά μεγάλη έκπτωση στην ανάθεση μελετών καθώς και για εξαγγελία προεκλογικής σκοπιμότητας. Κύκλοι του ΟΣΕ σχολιάζοντας το δημοσίευμα ανέφεραν στα "Σ.Ν" τα εξής:
  1ον. Οι εν λόγω μελέτες προκηρύχθηκαν, αξιολογήθηκαν και εγκρίθηκαν από το Δ.Σ. ΟΣΕ σε χρόνο σημαντικά προγενέστερο της προκήρυξης των εκλογών.
Επομένως μόνον προεκλογικό χαρακτήρα δεν έχουν. Αντιθέτως καταβάλλεται προσπάθεια να τηρηθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα χρηματοδότησης.
  2ον. Το Υπουργείο Υποδομών ήταν ενήμερο καθ’ όλη τη διαδικασία χρηματοδότησης και ανάθεσης των μελετών, καθότι τόσον οι Υπηρεσίες του όσο και αντίστοιχες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Ε.Ε. είχαν προεγκρίνει τις σχετικές μελέτες, ενώ στη διαγωνιστική διαδικασία έλαβε μέρος μεγάλος αριθμός μελετητικών γραφείων. Είναι δε για τον ΟΣΕ ιδιαίτερα συμφέρουσα η επίτευξη σημαντικών εκπτώσεων, γεγονός το οποίο μόνον ερωτηματικά, όπως το άρθρο ισχυρίζεται, δεν μπορεί να προκάλεσε στο Υπουργείο Υποδομών.
  3ον. Είναι ευρέως γνωστό, ότι πλέον οι εκπτώσεις είναι μεγάλες στους διαγωνισμούς μελετών που προκηρύσσουν διαφορετικές αναθέτουσες αρχές. Συνεπώς ουδείς από τους μελετητές αμφισβήτησε το ποσοστό της έκπτωσής των.
  4ον. Η σκοπιμότητα των μελετών αυτών στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου (Δράμα – Παρανέστι – Σταυρούπολη) είναι δεδομένη, καθότι είναι συχνές οι βραδυπορίες και τα λοιπά προβλήματα στη σιδηροδρομική κυκλοφορία. Είναι μάλιστα απαίτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (χρήστη του δικτύου), η άρση των όποιων προβλημάτων, ώστε να είναι εφικτή η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση του δικτύου στο συγκεκριμένο τμήμα, τόσο για εμπορευματικές όσο και επιβατικές μεταφορές. Ουδείς επιστήμονας έχει εκφράσει εγγράφως τις αντιρρήσεις του για τη σκοπιμότητα των μελετών αυτών.
  5ον. Ο ΟΣΕ με βάση το Ν.3891/10 (άρθρο 3) είναι ο διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, έχων την ευθύνη της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ δύναται, εφ’ όσον κριθεί σκόπιμο, με απόφαση του Δ.Σ. να αναθέτει στη θυγατρική του εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ έργα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του καταστατικού της.
  Τέλος οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ότι Ο ΟΣΕ διαθέτει έμπειρο στελεχιακό δυναμικό και πιστοποιητικά ISO 9001, ISO 14001, ως και τη διαχειριστική επάρκεια για έργα και μελέτες.

"Σιδηροδρομικά Νέα"