Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

Τι μέλλει γενέσθαι με Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Κτιριακές Υποδομές και Εγνατία;

Μετά το Υπουργείο Υποδομών που άλλαξε και επίσημα η σκυτάλη, το επόμενο διάστημα περιμένουμε μία σειρά από κινήσεις στις δημόσιες εταιρείες που βρίσκονται κάτω από τη σκέπη του ΥΠΟΜΕΔΙ.

Μιλάμε φυσικά για την Αττικό Μετρό, τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, την Εγνατία, τις Κτιριακές Υποδομές, τον ΟΑΚ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ και μερικές ακόμα.

Αν υποθέσουμε ότι η ριζική αλλαγή αντιμετώπισης της σημερινής κατάστασης θα συνεχιστεί εκτός από κεντρικό επίπεδο (στο Υπουργείο) το ίδιο θα συμβεί και στις κάτω από αυτήν εταιρείες με αποτέλεσμα να έχουμε σαρωτικές αλλαγές στις διοικήσεις τους.

Ενδιαφέρον θα έχει και το τι θα πρέπει να γίνει στο επόμενο χρονικό διάστημα σε κάθε μία από αυτές:

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
Έχει 3 μεγάλα έργα υπό κατασκευή (επέκταση Μετρό προς Πειραιά, επέκταση προς Καλαμαριά και επέκταση Τραμ προς Πειραιά). Έχει την ωρολογιακή βόμβα που ονομάζεται κατασκευή της βασικής γραμμής στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι χρόνοι είναι αφόρητα πιεστικοί και η λύση πρέπει να βρεθεί άμεσα. Ήδη απολύονται κατά κύματα όσοι εργαζόμενοι έχουν απομείνει και το έργο είναι στον αέρα με την πόλη να είναι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.

Επίσης υπάρχει έτοιμο προς δημοπράτηση το έργο της Γραμμής 4 από το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ μέχρι το ΓΟΥΔΗ. Η χρηματοδότηση είναι (περίπου) εξασφαλισμένη, οι μελέτες είναι (περίπου) έτοιμες και τώρα μένει να δούμε τις διαθέσεις.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Εδώ θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε αν θα συνεχιστεί η ιδιωτικοποίηση του άξονα (προφανώς όχι). Επίσης η δρομολόγηση της ολοκλήρωσης σειράς έργων σε κάθετους άξονες αλλά και στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης όπου συνολικά τα έργα δεν "τραβάνε" και η πρόοδος τους κυλά με πολύ αργούς ρυθμούς.

ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ-ΓΑΙΑΟΣΕ
Κάποια σχόλια για συμμάζεμα του ΟΣΕ έχουν χτυπήσει καμπανάκια για προσπάθεια συνένωσης των σιδηροδρομικών εταιρειών. Επί της ουσίας και στον ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχουν θέματα που πρέπει να λυθούν όπως εκείνα της καθημερινότητας και των μεγάλων ελλείψεων που παρατηρούνται.

Στην ΕΡΓΟΣΕ βρίσκονται σε κατασκευή κρίσιμα έργα που ολοκληρώνουν εν μέρει τον ΠΑΘΕΠ και μία σειρά από νέα έργα που κλειδώνουν την συνολική του ολοκλήρωση. Τα υπό κατασκευή έργα τρέχουν καλά και χρειάζονται μία δυνατή διοίκηση για να τρέχει καθημερινά ενώ και η προώθηση των υπόλοιπων έργων πρέπει να προγραμματισθεί το συντομότερο καθώς η σύνδεση σιδηρόδρομου-λιμένων είναι πλέον απαραίτητη για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών που δείχνει να είναι ένα από τα μεγάλα ατού της χώρας.

ΟΑΚ
Ένας νέος οργανισμός που αποτελεί ερώτημα. Το θα γίνει; τι θα αναλάβει; Εδώ έχουμε το κρίσιμο θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, του τελευταίου εθνικού δρόμου καρμανιόλα της χώρας.

ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Έχουν αναλάβει και έχουν φέρει εις πέρας κτιριακά έργα του Δημοσίου και αποτελούν μία εταιρεία διαμάντι που θα μπορούσε να προσφέρει πολλά στο μέλλον. Προβλήματα δεν έχει, αναζητά όμως καλύτερο και πιο διακριτό ρόλο.

ypodomes.com