Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2014

Πάτρα:Πότε θα ξανασφυρίξει το τρένο

Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ που θα φέρουν τον σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο



Εν έτει 2014 η Πάτρα διαθέτει μόνο έναν προαστιακό σιδηρόδρομο που την ενώνει με τις περιοχές μέχρι τον Άγιο Βασίλειο.Το τρένο για Αθήνα δεν σφυρίζει πια.
Ωστόσο βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα για τον νέο σιδηρόδρομο.Με σημαντικά έργα που θα οδηγήσουν σε ολοκλήρωση του ΠΑΘΕΠ συνεχίζει η ΕΡΓΟΣΕ την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα. Μετά την μεγάλη επιτυχία ολοκλήρωσης και παράδοσης της εργολαβίας της Σήραγγας Όθρυος η συνέχεια αναμένεται να έρθει με την χρηματοδότηση από το ΣΕΣ 2014-2020.

ΠΟΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΡΕΧΟΥΝ
Στο βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αυτή την εποχή τρέχουν 3 μεγάλα έργα με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης μέχρι τα τέλη του 2016. Το πρώτο έργο που ολοκληρώνεται το ερχόμενο καλοκαίρι είναι η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης από το Μενίδι μέχρι την Τιθορέα. Ήδη κάποια τμήματα έχουν ολοκληρωθεί ενώ θα προστεθεί ως προαίρεση και το τμήμα Αθήνα-Μενίδι.

Το δεύτερο έργο είναι η εργολαβία ανάταξης κατά τμήματα της σηματοδότησης από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Το έργο ξεκίνησε πριν 3 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο του 2016.

Το τρίτο και σημαντικότερο έργο είναι η εργολαβία-σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός που συμπληρώνει τις υπολοιπόμενες εργασίες στα έργα υποδομής-επιδομής ενώ θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Το έργο ξεκίνησε πριν ένα χρόνο και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2016 μέχρι το Λιανοκλάδι και στα μέσα του 2017 μέχρι το Δομοκό.

Στον άξονα Κιάτο-Πάτρα τρέχουν επίσης 3 μεγάλα έργα. Το πρώτο είναι η εργολαβία-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη που ολοκληρώνει ότι εργασίες δεν ολοκληρώθηκαν από προηγούμενες εργολαβίες.Ξεκίνησε πριν 3 μήνες και θα ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο του 2016.

Το δεύτερο έργο είναι η αναβάθμιση του τμήματος Διακοπτό-Ροδοδάφνη που είναι σε εξέλιξη από το 2012 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015. Σε αυτή την εργολαβία περιλαμβάνονται και οι σταθμοί από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη.

Το τρίτο έργο είναι η αναβάθμιση του τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει και τη μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας, μήκους 4,5χλμ. Τα έργα ξεκίνησαν πριν από 1,5 χρόνο και αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2016.

ΤΙ ΕΡΓΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ


Στην ατζέντα της ΕΡΓΟΣΕ υπάρχουν όμως πολλά νέα έργα. Στο βασικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν άλλα έργα προς εκτέλεση και για πρώτη φορά από το 1990 όταν ξεκίνησαν τα έργα εκσυγχρονισμού βλέπουμε την οριστική ολοκλήρωση τους το 2017.

Τα μεγάλα έργα συμπυκνώνονται στη Βόρεια Πελοπόννησο όπου όπως μαθαίνει το ypodomes.com, περιμένουμε τη δημοπράτηση τριών εργολαβιών. Η πρώτη που είναι προ των πυλών εδώ και μήνες αφορά το τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα (Μποζαϊτικα) και αφορά υποδομή και επιδομή με διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων.

Το δεύτερο έργο είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και το τρίτο έργο είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Τελευταία εκκρεμότητα απομένει ο εκσυγχρονισμός του τμήματος Μποζαϊτικα-Λιμάνι Πάτρας, έργο που αναμένεται να δημοπρατηθεί σε μελλοντικό χρόνο με χρόνο ολοκλήρωσης το 2020.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΠΑΝΤΟΥ


Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα ηλεκτροκίνησης θα γίνουν περισσότερα στο μέλλον. Έργα θα δούμε και στην Αθήνα με την εργολαβία-σκούπα Πειραιάς-Αθήνα και αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και την-επιτέλους-ολοκλήρωση του σταθμού της Αθήνας.

Έργα αναβάθμισης θα υπάρξουν στον τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.

Στη Θεσσαλία θα έχουμε πλήρη εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης με 2 εργολαβίες. Η πρώτη θα είναι στο τμήμα Λάρισα-Βόλος και η δεύτερη στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.

Χρονικά μέσα στο 2015 αναμένουμε όλες τις παραπάνω εργολαβίες με την υποσημείωση της πολιτικής σταθερότητας.

Bestnews