Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014

Υπεγράφη και ξεκινά το έργο για Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες στο Μετρό

Υπεγράφη σήμερα μεταξύ του Ομίλου ΟΑΣΑ (Συγκοινωνίες Αθηνών) και της κοινοπραξίας «LG - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή» η σύμβαση σύμπραξης (ΣΔΙΤ) για τη χρηματοδότηση, το σχεδιασμό, την υλοποίηση και συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου – ΑΣΣΚ) για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Η σύμβαση σύμπραξης είναι διάρκειας 12 ετών, με τις πληρωμές να πραγματοποιούνται βάσει της διαθεσιμότητας του συστήματος και της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Με την ολοκλήρωση της διάρκειας της σύμβασης, το σύστημα παραμένει στην κυριότητα των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Το σύστημα καλύπτει και εξυπηρετεί το σύνολο των επιβατών των Μέσων αστικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό), αλλά και του προαστιακού σιδηρόδρομου. Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και θα συμπληρώσουν την έκδοση εισιτηρίων μέσω mobile ticketing, τα οποία είναι ήδη στη διάθεση των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών από τα μέσα Δεκεμβρίου.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης, την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα Μέσα, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του Μετρό και του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελεί εργαλείο με σαφή πλεονεκτήματα για το σχεδιασμό και την υλοποίηση δικαιότερων τιμολογιακών πολιτικών -με χρέωση βάση της απόστασης και της συχνότητας χρήσης – επιβραβεύοντας παράλληλα τους τακτικούς χρήστες του συστήματος και δημιουργώντας ένα τείχος προστασίας των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Σε σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο ανάπτυξης επισημαίνει ότι η επένδυση αυτή αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη μακροχρόνια προοπτική της ελληνικής οικονομίας, καθώς ένας διεθνής τεχνολογικός κολοσσός, με κύκλο εργασιών που φτάνει τα 150 δισ. δολάρια, μαζί με τον Έλληνα εταίρο του, δεσμεύονται όχι μόνο για κατασκευή του έργου αλλά και για την καλή λειτουργία και απόδοσή του, καθ' όλη τη διάρκεια της 12ετούς σύμβασης.

Επίσης ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη και της χρηματοδότησης. Όπως μάλιστα έγινε γνωστό στο πλαίσιο της συνάντησης, η LG CNS εξασφάλισε τη χρηματοδότηση του έργου με κεφάλαια της κορεατικής τράπεζας Kexim, ενός οργανισμού που έχει πιστοληπτική αξιολόγηση ΑΑΑ.

Επιπλέον το έργο προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ συνδυάζοντας κοινοτικούς πόρους ύψους 28 εκατ. ευρώ και ιδιωτικούς πόρους ύψους 42 εκατ. ευρώ, αποδεικνύει ότι η Ελλάδα επιτυγχάνει να προσελκύει ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια πολλαπλασιάζοντας την επενδυτική αξία των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κώστας Σκρέκας, με αφορμή την υπογραφή της συμφωνίας δήλωσε: «Παρά το γεγονός ότι δυστυχώς η αξιωματική αντιπολίτευση και οι δυνάμεις που συναθροίστηκαν μαζί της, ποντάρουν στην αναταραχή, το χάος και την αβεβαιότητα, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εργάζεται για την πραγματική ευημερία της χώρας μας. Η συμφωνία που υπογράψαμε σήμερα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μια εταιρεία με το μέγεθος της LG εμπιστεύεται την ελληνική οικονομία και επενδύει στις προοπτικές της. Η συμφωνία αυτή μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ακόμη ευρύτερες συνεργασίες. Την ώρα που κάποιοι παίζουν με την τύχη της χώρας, η κυβέρνηση συνεχίζει να δίνει τη μάχη για να ενισχυθεί η πορεία ανάπτυξης της Ελλάδας».

«Είναι σημαντικό για το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας να εξελίσσεται. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα δώσει πολλές δυνατότητες στους επιβάτες, θα συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, θα προσφέρει καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες στους πολίτες, θα προσθέσει ένα σύγχρονο σύστημα στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας», επεσήμανε σε δηλώσεις του κατά την υπογραφή της σύμβασης ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος και συνέχισε:

«Μετά από καθυστέρηση πολλών χρόνων, έφτασε πλέον η καταληκτική ημερομηνία και σε 2 χρόνια περίπου το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι πραγματικότητα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Είμαι βέβαιος, ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν και σύντομα τα αποτελέσματα θα είναι ορατά για τους επιβάτες».

«Με την υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης για το έργο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου, το 2014 κλείνει με τον καλύτερο τρόπο για τις Συγκοινωνίες Αθηνών. Το 2014 αποτέλεσε ένα κομβικό έτος για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Δρομολογήθηκαν δύο σημαντικά έργα, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το σύστημα πληροφόρησης επιβατών (τηλεματική), παράλληλα με την εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής, αλλά και του mobile ticketing», υπογράμμισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης αναφερόμενος στις δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ και κατέληξε: «Έγιναν τα πρώτα βήματα για την επερχόμενη συνολική αναδιάρθρωση του δικτύου, αλλά και των δομών των Συγκοινωνιών Αθηνών».
Ενημερωτικό Σημείωμα για τις Δράσεις του ΟΑΣΑ το 2014

Μέσα στο 2014, ο ΟΑΣΑ προχώρησε στην υλοποίηση σημαντικών δράσεων με προσανατολισμό την εξυπηρέτηση των επιβατών. Έγιναν επίσης και τα πρώτα βήματα για την ενοποίηση της λειτουργίας του Ομίλου προς όφελος του επιβατικού κοινού.

Συνοπτικά :
• Εισαγωγή νέα τιμολογιακής πολιτικής, με μείωση του εισιτηρίου από 1,40€ σε 1,20€ (μειωμένο κόμιστρο 0,60€) και την κάρτα απεριορίστων διαδρομών από 45€ στα 30€ (μειωμένη κάρτα 15€), με σημαντική επιτυχία στην αύξηση των χρηστών καρτών, αλλά και γενικότερη αύξηση των επιβιβάσεων.
• Λανσάρισμα της εφαρμογής mobile ticketing με ονομασία TfA tickets, με την οποία οι επιβάτες μπορούν να προμηθεύονται και να επικυρώνουν ηλεκτρονικά εισιτήρια μέσω έξυπνων τηλεφώνων και tablets (iOS και Android)

• Υπογραφή του έργου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου (τηλεματική) και πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 224. Εντός του 2015 το σχετικό έργο θα καλύψει το σύνολο του στόλου και 1.000 έξυπνων στάσεων σε όλη την Αθήνα.
• Υπογραφή σύμβασης σύμπραξης για το έργο του Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου.

• Αλλαγή της επικοινωνιακής πολιτικής, με δημιουργία νέας εταιρικής ταυτότητας (Συγκοινωνίες Αθηνών – Μια πόλη. Ένα Δίκτυο). Προσέγγιση των νέων μέσω δράσεων όπως διαγωνισμός φωτογραφίας στα κοινωνικά δίκτυα. Περιβαλλοντική στρατηγική και συνέργιες με ΜΚΟ (WWF) για την προώθηση των βιώσιμων μετακινήσεων.
• Εισαγωγή νέων προϊόντων κομίστρου: 3-μηνες, 6-μηνες κάρτες απεριορίστων διαδρομών και εισιτήριο 5 ημερών.

• Εξοπλισμός των σημείων πώλησης εισιτηρίων, όλων των Μέσων, με συσκευές πληρωμής μέσω πιστωτικών / χρεωστικών καρτών.
• Συμβασιοποίηση έργου με Υπουργείο Εργασίας και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

• Εκπαίδευση ελεγκτών εισιτηρίων από το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως και Προστασίας του Πολίτη.
• Επέκταση των πρότυπων γραμμών από 2 σε 6, με προσθήκη των γραμμών 14, 25, 224, 131, 407 και 837, καλύπτοντας τις περιοχές κέντρου, Καισαριανής, Μπραχαμίου, Αγίας Παρασκευής και Αγίας Βαρβάρας. Οι πρότυπες γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων αποτελούν γραμμές στις οποίες δοκιμάζονται βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης δρομολόγησης, καθώς και νέες τεχνολογίες, όπως τα τουρνικέ εισόδου, σύστημα αναγγελίας στάσεων, πληροφόρηση επιβατών στις στάσεις.

• Ολοκλήρωση της μελέτης αναδιάρθρωσης του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ και υλοποίηση των αλλαγών σε 4 δέσμες περιοχών με στόχο την βελτίωση της ενοποίησης του δικτύου Μετρό με τα λεωφορεία. Εντός του 2014 υλοποιήθηκε ο νέος σχεδιασμός στις δύο δέσμες, στα βόρεια και στα νότια προάστια.

Το 2015 θα είναι εξίσου δραστήριο και το έργο της αναδιάρθρωσης του δικτύου καθώς και των δομών του Ομίλου θα συνεχιστεί με την ίδια αποφασιστικότητα. Καλή χρονιά και καλές διαδρομές.

ypodomes