Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Ολοκληρώνεται ο χάρτης των μεγάλων έργων της επόμενης δεκαετίας


Όσο φτάνουμε προς τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας αρχίζουμε να βλέπουμε να διαμορφώνεται ο χάρτης με τα μεγάλα έργα που θα ολοκληρωθούν την επόμενη δεκαετία.
Οι φετινές εξαγγελίες έργων είναι ίσως οι περισσότερες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και δημιουργούν τις συνθήκες για τις επενδύσεις σε μεγάλα έργα.

Τα έργα αυτά έχουν μακρινό χρονικό ορίζοντα καθώς οι δημοπρατήσεις τους θα ξεκινήσουν μεν το 2015 αλλά μέχρι να φτάσουμε στην πρώτη ..μπουλντόζα και ακολούθως στην …κορδέλα των εγκαινίων είναι βέβαιο πως η επόμενη δεκαετία θα έχει εισέλθει στη χώρα.

Ποια είναι όμως αυτά τα έργα που θα μας απασχολήσουν τόσο πολύ τα επόμενα χρόνια; Το Ypodomes.com τα μάζεψε όλα και σήμερα σας τα παρουσιάζει:

ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΜΜΗ 4
Πρόκειται για ΤΟ έργο που θα ολοκληρωθεί την επόμενη δεκαετία. Με τις καλύτερες προϋποθέσεις και εφόσον τηρηθούν ευλαβικά τα χρονοδιαγράμματα (πράγμα που είναι σχεδόν αδύνατον) το πρώτο τμήμα θα λειτουργήσει το 2023. Μιλάμε για το τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΓΟΥΔΗ που θα διαθέτει 14 νέους σταθμούς.

Εξαγγέλθηκε πριν 2 μήνες από το Υπουργείο Υποδομών ως το μεγαλύτερο project για την Αθήνα τα επόμενα χρόνια. Το κόστος του είναι 1,2 δις ευρώ.

Μέσα στην επόμενη δεκαετία θα δούμε να υλοποιείται και να ολοκληρώνεται και το επόμενο τμήμα ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙμε 8 σταθμούς. Αυτό το έργο θα μεγαλώσει τη γραμμή 4 κατά 50%. Το κόστος του προς το παρόν παραμένει άγνωστο αν και υπολογίζεται περίπου στο 1 δις ευρώ.

ΒΟΑΚ
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τους αυτοκινητόδρομους. Πρόκειται για τον τελευταίο δρόμο-καρμανιόλα της χώρας και η συνολική κατασκευή ενός σύγχρονους κλειστού αυτοκινητόδρομου είναι αναγκαία επιλογή.

Πριν λίγες μέρες έγινε η επίσημη εξαγγελία για την κατασκευή του. Η δημοπράτηση του έργου δεν τοποθετείται νωρίτερα από το 2016 και τα πρώτα έργα θα ξεκινήσουν το 2017. Πιθανότατα να δούμε λειτουργεί από το Καστέλι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο περίπου το 2022 με αισιόδοξες προβλέψεις. Το κόστος του ξεπερνά το 1,5 δις ευρώ.

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Την επόμενη δεκαετία θα δούμε να ολοκληρώνεται η υλοποίηση των επόμενων επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη/Ευκαρπία, προς Εύοσμο και προς Αεροδρόμιο. Αυτά τα έργα πιθανόν να ολοκληρωθούν κατά σειρά μέχρι το 2025. Αυτά τα 3 έργα έχουν κόστος περίπου στο 1,2 δις ευρώ.

Σημειωτέον πως δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν δούμε στο Πακετό Γιουνκέρ που θα στείλει η χώρα μας να περιλαμβάνεται η επέκταση του Μετρό προς Σταυρούπολη/Ευκαρπία.

ΕΡΓΟΣΕ- ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΠΡΟΣ ΚΟΖΑΝΗ
Αν και δεν έχει εξαγγελθεί ένα τέτοιο έργο, φαντάζει ως η επικρατέστερη μελλοντική επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην επικράτεια. Το έργο έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες εφόσον επιλεχθεί να υλοποιηθεί και να λειτουργήσει μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Εμπορικά φαντάζει έξυπνο καθώς θα φτάνει στην μεγάλη λιμενική πύλη της Ηγουμενίτσας, και σίγουρα αυτό είναι ένα από τα μεγάλα του προσόντα. Το κόστος είναι αρκετά μεγάλο αλλά δεν είναι διαθέσιμο προς το παρόν.

ΥΠΟΘΑΛΛΑΣΙΑ ΖΕΥΞΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ-ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Αυτό το σχέδιο αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται από το 2017 και μετά. Εμπορικά η επιτυχία του είναι εξασφαλισμένη και θα είναι ένα από μεγάλα έργα που θα λειτουργήσει στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Το 2021 ή το 2022 φαντάζει ως η πιθανότερη χρονιά λειτουργίας του με τα σημερινά δεδομένα. Το κόστος του θα φτάσει τα 400εκ.ευρώ.

ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
Το ίδιο ισχύει και για αυτό το έργο που θα είναι το ένα μεγάλο by pass της Αττικής, έργο πολύτιμο κυρίως για τις εμπορικές μεταφορές αλλά και για την ταχύτερη διασύνδεση Στερεάς-Βόρειας Ελλάδας με την Πελοπόννησο. Ο διαγωνισμός ξεκινά αρχές του 2015 και εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το 2017 ίσως το 2021 ή το 2022 να το δούμε να παραδίδεται στην κυκλοφορία.

EΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Από το 2001 παιδεύεται αυτό το έργο. Η νέα γενιά αυτοκινητόδρομων της Αττικής προς το παρόν δείχνει «παγωμένη» αλλά μάλλον θα ξεπαγώσει σύντομα. Σε κάθε περίπτωση αυτά τα έργα εφόσον ξεκινήσουν μέσα στην τρέχουσα δεκαετία θα τα δούμε να ολοκληρώνονται μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

ΤΡΑΜ ΣΕ ΠΑΤΡΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αν και ακούγεται επιστημονική φαντασία τα επόμενα –πολλά;- χρόνια θα δούμε για οδηγούνται προς υλοποίηση έργα ανάπτυξης δικτύων Τραμ και σε άλλες πόλεις της χώρας. Πάτρα, Ιωάννινα και Θεσσαλονίκη ζητούν και πάλι δίκτυο Τραμ που θεωρείται από πολλούς το πιο «πράσινο» μέσο μεταφοράς για πόλεις. Πότε θα τα δούμε να λειτουργούν; Έχετε υπομονή;

ypodomes.com