Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Προς επαναλειτουργία η σηματοδότηση του σιδηρόδρομου

Το 2017 το ταξίδι μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα έχει διάρκεια 3,5 ώρες.

Υπεγράφη την Παρασκευή η σύμβαση για την ανάταξη της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας ΤΟΜΗ - ALSTOM, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια και να κλείσει μία πονεμένη ιστορία του ΟΣΕ. 
Πρόκειται για το έργο «Aνάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Πορμαχώνας», το οποίο περιλαμβάνει εργασίες σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και εργασίες επιδομής και υποδομής κι έρχεται να ανατάξει το διαλυμένο από το 2010 σύστημα τηλεδιοίκησης του δικτύου.
Σε βάθος 25ετίας ο ΟΣΕ έχει υπογράψει 19 βασικές και συμπληρωματικές συμβάσεις με τις Bombardier, ABB, ML Engineering, ADTranz και Alstom, ύψους 460 εκατ. ευρώ, σε τιμές 2009.

Ωστόσο, αυτή η πολύτιμη υποδομή, που υποσχόταν μεγαλύτερη χωρητικότητα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, έλεγχο της κυκλοφορίας από απόσταση με μειωμένο προσωπικό και ταχύτερο ταξίδι για τους επιβάτες, δεν λειτούργησε ποτέ κανονικά. Μάλιστα, από το 2010 και μετά βανδαλίζεται συστηματικά και δουλεύει σε λίγα τμήματα του δικτύου, με αποτέλεσμα η κατάσταση να έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Ο διαγωνισμός για το έργο έγινε με προϋπολογισμό 52,7 εκατ. ευρώ, ο οποίος μετά την έκπτωση του αναδόχου διαμορφώνεται στα 41,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι:


Η αποκατάσταση ανάταξη των συστημάτων Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, ώστε αυτά να επανέλθουν στην καλή λειτουργική τους κατάσταση αλλά και η αναβάθμιση μέσω προσθήκης δυνατοτήτων και νέων λειτουργιών. 
Η εγκατάσταση καλωδίου οπτικών ινών κατά μήκος του έργου. 
Η προστασία των καλωδιώσεων χαλκού από κλοπές - δολιοφθορές 
Η αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών μεταξύ ΟΙΝΟΗΣ - ΔΑΥΛΕΙΑΣ και μεταξύ ΔΟΜΟΚΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ, και συγκεκριμένα η αντικατάσταση των υφισταμένων αλλαγών τροχιάς με αρμούς, με νέες αλλαγές συγκολλημένες επί στρωτήρων από σκυρόδεμα ή επί ξύλινων 
Η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, στο τμήμα μεταξύ Χ.Θ. 29+500 Νέα Φιλαδέλφεια και Χ.Θ. 37+074 Γαλλικός.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η υλοποίηση της σύμβασης είναι απολύτως αναγκαία καθώς παρέχει στον ΟΣΕ την δυνατότητα πλήρους λειτουργίας της σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και συνεπώς μέγιστη ασφάλεια στην κυκλοφορία των συρμών, μεγαλύτερη ευελιξία σε χειρισμούς και μείωση των καθυστερήσεων και επιτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων έως 200 Km/h, αντί των 160 Km/h που είναι σήμερα.

Επίσης, το έργο αποτελεί προϋπόθεση για την εγκατάσταση του ETCS - Level 1, ως εποικοδόμημα της συμβατικής σηματοδότησης. Με την εγκατάσταση δε, του ETCS - Level 1 ως τμήμα του ERTMS, θα επιτευχθεί η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, με την ολοκλήρωση τόσο του συγκεκριμένου έργου όσο και των υπόλοιπων εργολαβιών στον άξονα ΠΑΘΕ/Π, το 2017 το ταξίδι μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα διαρκεία 3,5 ώρες.

sofokleous10.gr