Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Βαγόνια του Όριεντ Εξπρές και βασιλικά βαγόνια στις ράγες του ΟΣΕ

Μνήμες και εικόνες από το παρελθόν του σιδηροδρόμου  υπόσχονται να μας χαρίσουν οι εμπλεκόμενοι φορείς του σιδηροδρόμου, ΟΣΕ,  ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ με την δρομολόγηση μουσειακού τροχαίου υλικού που υπάρχει διάσπαρτο σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και  η αξιοποίηση του είναι πλέον θέμα χρόνου.
Βασιλικά βαγόνια, βαγόνια του θρυλικού 'Οριεντ Εξπρές καθώς  και ατμήλατες μηχανές θα δρομολογηθούν και πάλι στις ράγες  ικανοποιώντας τους λάτρεις του μουσειακού σιδηροδρόμου. Όπως αποκάλυψε στα «Σ.Ν»  πρόεδρος της ΕΕΣΣΤΥ κ. Στέφανος Αγιάσογλου, δυο βασιλικά βαγόνια  που βρίσκονται στον Βόλο θα μεταφερθούν στην Πελοπόννησο ώστε να χρησιμοποιηθούν στο εκεί μετρικό δίκτυο, ενώ τα βαγόνια του Οριεντ Εξπρές θα αξιοποιηθούν στο δίκτυο κανονικούς εύρους.
   Επίσης ο κ. Αγιάσογλου αναφέρθηκε στις  συνεννοήσεις που γίνονται με το υπουργείο Τουρισμού και την υπουργό κ. Όλγα  Κεφαλογιάννη  για την τουριστική αξιοποίηση του μουσειακού τροχαίου υλικού. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τόσο το  τροχαίο υλικό όσο και οι ατμήλατες μηχανές βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση χάρις στο μεράκι και την αγάπη φίλων που αγαπούν το τρένο.

                                   Καιρός ήταν...

Στην χωρά μας σε αντίθεση με άλλες χώρες, η αξιοποίηση αυτού του σπουδαίου τροχαίου υλικού γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση, αλλά όπως λέει ο λαός μας κάλιο αργά παρά ποτέ.  Ένα  είναι  βέβαιο ότι με μια καλή και  οργανωμένη   προσπάθεια, τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά.
Σε αυτό συνηγορούν οι απίστευτες  σε ομορφιά διαδρομές που υπάρχουν σε όλο το σιδηροδρομικό μας δίκτυο,  σε συνδυασμό  με τον αρχαιολογικό μας πλούτο, η τουριστική αξιοποίηση τους  θα αποφέρει σημαντικά κέρδη στην οικονομία της χώρας μας. 
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια  σε πολλά κράτη του κόσμου ο μουσειακός σιδηροδρομικός τουρισμός εχει ραγδαία ανάπτυξη δεδομένου του μεγάλου ενδιαφέροντος  που δείχνουν οι λάτρεις του μουσειακού τρένου.

  Να αξιοποιήσουμε τις ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές

Είναι καιρός πλέον να αξιοποιήσουμε το πλήθος των ανενεργών γραμμών που έχουν καταργηθεί είτε γιατί  έχουν  χαραχτεί νέες γραμμές είτε κρίθηκαν οικονομικά ασύμφορες οι οποίες όμως με την αξιοποίηση τους  μπορούν να αποφέρουν σημαντικά έσοδα στο ΟΣΕ.
Στην Πελοπόννησο μπορεί να αξιοποιηθεί η ανενεργή γραμμή Κόρινθος – Αργος - Ναύπλιο
Στην Κ. Μακεδονία οι γραμμές  στα Τέμπη ,στον Πλαταμώνα και η ανενεργή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Αιγινίου και Κορινού, στην Α. Μακεδονία και την  Θράκη η διαδρομή του Νέστου δεδομένου σήμερα διέρχονται δυο ζεύγη αμαξοστοιχιών μόνο και αυτό διευκολύνει την ανάπτυξη τουριστικού θεματικού τρένου .
  Χρήστος Γιαννακίδης